۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • رویکرد پاسخگوی جنسیتی به جداسازی: مورد مطالعه گروه تروریستی پ.ک.ک و پژاک(۱)

رویکرد پاسخگوی جنسیتی به جداسازی: مورد مطالعه گروه تروریستی پ.ک.ک و پژاک(۱)

  • ۱۵ مهر ۱۴۰۲
  • ۹۷ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : ترکیه ۴۰ سال است که با تروریسم پ ک ک دست و پنجه نرم می کند. در این مدت مطالعات زیادی در مورد سازمان تروریستی پ.ک.ک انجام شده است. در میان این مطالعات، هر چند ممکن است محدود باشد، برخی بر موضوع جنسیت متمرکز شده اند.

با توجه به جنسیت ابزارهای مورد استفاده در مبارزه با تروریسم پ.ک.ک، یکی از سیاست های برجسته ای که باید به آن اشاره کرد باید «سیاست متقاعدسازی و تأثیرات زنان» باشد.

سیاست متقاعدسازی متقاعد کردن تروریست ها برای ترک سازمان تروریستی است. اگرچه این موضوع در مورد جدایی از سازمان تروریستی است، اما اولین و مهمترین چیزی که باید بر آن تاکید شود، فعالیت های استخدام سازمان تروریستی است. زیرا هیچ یک از راه حل هایی که روند افراط گرایی و پیوستن به یک گروه تروریستی را در نظر نگیرد، هیچ نقشه مسیری برای راهبردهای مقابله ای ارائه نمی دهد.

در مرحله اول، روایات و ابزارهای تبلیغاتی مفیدی توسط سازمان تروریستی علیه افراد آسیب پذیر یا تازه واردان استفاده می شود. این مرحله را می توان «به اصطلاح مدینه فاضله» نامید، زیرا سازمان های تروریستی معمولاً نوعی مدینه فاضله را در فرآیند استخدام ارائه می دهند. با این حال، به دلیل فشارها، سوء استفاده ها و اعدام های سازمان تروریستی، زمان زیادی طول نمی کشد تا تروریست های استخدام شده واقعیت را درک کنند. پس از مدتی، برخی از تروریست ها متوجه می شوند که واقعیت یک دیستوپیا است تا یک مدینه فاضله. سپس آنها شروع به ارزیابی موقعیت و درک تناقضات می کنند. این امر با فاصله گیری ذهنی از دکترین و روایت های سازمان تروریستی به دنبال دارد. در این مرحله عواملی ظاهر می شوند و این فاصله گذاری ذهنی را آغاز و یا تسهیل می کنند. بعداً جداسازی برخی از تروریست ها از سازمان تروریستی آغاز می شود و برای تسلیم ها معمولاً روند قضایی و برنامه های بازپروری صورت می گیرد.

روایت های سازمان تروریستی پ.ک.ک

از زمان پیدایش سازمان تروریستی پ.ک.ک، روایات مربوط به زنان بخش اساسی اما متناقض از دکترین پ.ک.ک را تشکیل می داد. از سال ۱۹۸۷ به بعد، پ.ک.ک سازمان های زنان بسیاری مانند «یگان های زنان آزاد» یا «یگان های زنان آزاد» را تأسیس کرد. حزب زنان آزاد . امروزه می توان گفت که حدود ۱۵ درصد از تروریست های پ ک ک را زنان تشکیل می دهند. و این گروه تروریستی همچنان در تلاش است تا با استفاده از زنان تروریست خود وجهه خود را در سطح بین المللی بهبود بخشد.

سازمان تروریستی پ ک ک از دهه ۱۹۸۰ از برخی روایت های ایده آلیستی برای جذب نیروهای جدید استفاده می کند. روایات اصلی پ.ک.ک در مورد زنان در فرآیند استخدام بر این موارد تمرکز دارد.

انتقاد از نظام مردسالارانه

برابری زن و مرد

جنسیت اکولوژیک دموکراتیک

پارادایم جامعه آزادیخواه

ادعای رهبر زندانی پ ک ک اوجالان در مورد دیدگاه جدیدی در مورد جنسیت

ادامه دارد…

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *