۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رهبر حزب صلح و دمکراسی ترکیه دولت اردوغان را دورو و ترسو خواند

رهبر حزب صلح و دمکراسی ترکیه دولت اردوغان را دورو و ترسو خواند

  • ۱۷ مهر ۱۳۹۲
  • ۲۹۷ بازدید
  • ۰

دمیرتاش روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران در شهر دیاربکر ترکیه در سخنان تندی خطاب به دولت آنکارا گفت: روند صلح را شما آغاز کردید ولی نتوانستید پشت سر آن بایستید و این ترس سیاسی است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :صلاح الدین دمیر تاش رهبر حزب صلح و دموکراسی ( وابسته به پ ک ک ) با اشاره به اینکه دولت آنکارا در آغاز روند صلح از مذاکره سخن به میان می آورد، افزود: در آغاز سخن از گفت وگو بین طرفین در میان بود ولی اکنون این چنین نیست.
رهبر حزب صلح و دمکراسی با اشاره به بسته اصلاحات دمکراتیک که به تازگی توسط دولت اردوغان ارائه شده است، اظهارداشت: اردوغان به هنگام اعلام مفاد بسته یاد شده اعلام کرد که روند صلحی نیز باقی نمانده و اصولا بسته یاد شده ارتباطی با روند صلح ندارد و گفت وگویی نیز بین طرفین باقی نمانده است.
دمیرتاش با اشاره به سخنان اردوغان در رد ارتباط بین بسته اصلاحات دمکراسی با روند صلح با کردها در ترکیه گفت: این ترسویی ؛ دورویی است و دولت اردوغان نتوانسته است در پشت سر روندی که خود آغازگر آن بود، بایستد.
وی با تاکید بر اینکه در تدوین و تهیه بسته اصلاحات دمکراسی در ترکیه دیدگاه های علوی ها و عبدالله اوج آلان رهبر پ. ک. ک در نظر گرفته نشده است، گفت: بسته دمکراسی بر ذهنیت تک گرایی استوار است.
لازم به ذکر است بسته اصلاحات دمکراسی در ترکیه از سوی احزاب مخالف ترکیه بشدت مورد انتقاد قرار گرفته است.
اوجالان بسته اردوغان را بی ارتباط با روندحل مساله کرد در ترکیه دانست.
عبدالله اوجالان رهبر زندانی گروهک تروریستی پ. ک. ک نیز امروز بسته اصلاحات دمکراتیک دولت اردوغان را بی ارتباط با روند حل موضوع کرد در ترکیه دانست.
محمد اوجالان برادر عبدالله اوجالان پس از دیدار با وی در زندانی ایمرلی ترکیه به نقل از وی گفت: این بسته ارتباطی با روند صلح بین دولت آنکارا و پ. ک. ک ندارد و به زودی در بیانیه ای نظرات خود را در این باره عنوان خواهم کرد.
جمیل باییک رییس شورای رهبری پ. ک. ک نیز دیروز با تاکید بر بی محتوا بودن بسته اصلاحات دولت اردوغان گفت: اگر دولت آنکارا به این سیاست خود ادامه دهد مذاکرات صلح ادامه پیدا نخواهد کرد.
باییک در مورد مفاد اصلاحات سیاسی موسوم به بسته دموکراسی دولت رجب طیب اردوغان که دوشنبه هفته گذشته منتشر شد، گفت: آن چه که از سوی اردوغان به نمایش گذاشته شد، یک پاکت تهی و بدون محتوا بود، تا زمانی که دولت آنکارا خواسته های کردهای ترکیه را مد نظر نگرفته باشد، ما حاضر به پذیرش چنین بسته هایی نخواهیم بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین