۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نقش پ ک ک در برگزار نشدن گنگره ملی کُرد در اربیل عراق

نقش پ ک ک در برگزار نشدن گنگره ملی کُرد در اربیل عراق

  • ۱۷ مهر ۱۳۹۲
  • ۱۷۶ بازدید
  • ۰

زیاده خواهی و خود محوری پ ک ک در گنگره ملی کُرد منجر گردید که این گنگره برگزار نگردد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : شکست های پی در پی گروهک تجزیه طلب پ ک ک و زیر شاخه های تروریستی آن در سوریه ، ایران و عراق این فرقه ی فاشیسم را در آستانه ی فروپاشی و انحلال قرار داده است . با نگاهی کوتاه به وضعیت پ ک ک در سال جاری ناکامی این فرقه کاملاً ملموس و قابل درک می باشد. مهم ترین و بزرگترین شکستی را که این فرقه را هم اکنون گرفتار کرده است ، ناکامی در مذاکرات صلح با دولت ترکیه می باشد.
گروهک تروریستی پ ک ک امروزه به این نکته دست یافته است که این فرقه ی تروریستی از مقبولیت و جایگاه مردمی برخوردار نبوده بنابراین با تغییر رویکرد و رویه در خط مشی جنگ طلبانه و خشونت آمیز خود ، اقدام به فعالیت در عرصه سیاسی نمود. اما نکته ی حائز اهمیت این است که برای انجام فعالیت در عرصه سیاسی بایستی از پشیبانی و حمایت مردمی بر خوردار بوده که پ ک ک و زیر شاخه های تروریستی آن فاقد چنین شرایطی می باشند.
جنگ حزب دموکراتیک (PYD) شاخه ی سوری پ ک ک با سایر گروه های کُردی همچون الپارتی و… نشان از بی اعتبار و غیر مردمی بودن پ ک ک در کردستان سوریه بوده.
ناکامی و شکست حزب حزب راه حل دموکراتیک کردستان (PCDK) شاخه ی عراقی پ ک ک در انتخابات اخیر اقلیم نشان از بی هویتی و غیر مردمی بودن پ ک ک در کردستان عراق بوده.
درگیری گروهک تروریستی پژاک (PJAK) شاخه ایرانی پ ک ک با اپوزسیون کُردی همچون کومله و دمکرات و مخالفت گروه های کردی مبنی بر غیر ایرانی بودن پژاک و همچنین جنایاتی را که پژاک بر مردمان کردستان ایران روا داشته است این گروهک یاغی را تبدیل به فرقه ی ضد کُرد و بی اراده کرده است.
با وجود چنین شرایط بحرانی که در فرقه حاکم است ، پ ک ک بدنبال آن بود که در گنگره ملی کُرد را برگزار کند . گنگره ی که سال هاست آروزی دیرینه ی عبدالله اوجالان بوده و هدفش سلطه بر این کنگره است تا بتواند خود را رهبر همه کردها قلمداد کند یعنی همان چیزی که رسانه های وابسته به پ ک ک و پژاک منتشر می کنند. برای این منظور‏، پ ک ک تلاش نمود تا بارزانی پیشقدم شده و در شرایط امروزی خاورمیانه این کنگره را برگزار نماید.
بارزانی با مشاهده شرایط کردستان سوریه در نتیجه بحران این کشور و رشد پ ک ک در آنجا تصمیم گرفت تا با متحد کردن احزاب و گروههای کردی سوریه علیه تروریست های پ ک ک راه تضعیف آن و تقویت خود در کردستان سوریه را باز کند. برگزاری کنگره ملی کرد بهانه خوبی برای آغاز این حرکت بود.
ارزانی پس از مقدمات برگزاری کنگره متوجه شد پ ک ک با تقلب و فریب قصد دارد بیش از نصف ۶۰۰ عضو شرکت کننده را به خود اختصاص دهد لذا تصمیم گرفت تا زمان آن را به تعویق بیندازد. پ ک ک متوجه شد که بارزانی از نیت شوم آن آگاه است لذا تحقیق درباره قتل عام ادعایی کردهای سوریه توسط النصره را مطرح نمود و آن را دلیلی برای تعویق کنگره اعلام نمود.
نکته مهم دیگر مخالفت احزاب و گروههای کرد ایران با حضور فرقه تروریستی پژاک به عنوان شاخه ای از پ ک ک بود که خود را به عنوان نماینده کردهای ایران معرفی می کرد. مخالفت علنی حزب دموکرات و کومله با پژاک سبب شد تا بارزانی دلیلی دیگر نیز برای توجیه عدم برگزاری آن بیابد. البته فشار ترکیه برای ممانعت از برگزاری این کنگره را نیز نباید نادیده گرفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین