۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ربایش ده ها کودک توسط پ.ک.ک و پژاک

  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
  • ۱۵۸ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، چند خانواده در منطقه شارزور که پسران و دخترانشان در سنین پایین به دام پ.ک.ک کشیده شده اند و از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست، قصد دارند تظاهرات و تجمع اعتراضی برگزار کنند.

فرزندان حدود ۳۰ خانواده توسط پ.ک.ک برای حنگ در مناطق مختلف جذب شده اند. اکثر خانواده ها خواستار مشخص شدن سرنوشت فرزندان خود هستند و قصد دارند در مقابل ولسوالی تظاهرات کنند تا با مقامات پ ک ک برای بازگرداندن فرزندانشان صحبت کنند.

جمیل هورامی، یکی از اعضای رهبری اتحادیه میهنی کردستان و رئیس سابق ستاد مرکزی اتحادیه میهنی در شارزور، گفت: پ.ک.ک در گذشته در مرزهای ما کار می کرد و در مناطق مرزی تردد و گمرک داشت.

صدای بلندی در میان مردم شارزور به گوش می رسد که می ترسند سازمان ها به نام جوانان و فعالان در حال فریب فرزندان آنها باشند، به گفته خانواده هایی که وارد پ.ک.ک شده اند، حدود ۵۰ مرکز پ.ک.ک از این آدم ربایی بی اطلاع هستند. برخی از خانواده‌های این جوانان و کودکان تصمیم گرفته‌اند برای گفت‌وگو درباره این موضوع به مقر اتحادیه میهنی در حلبچه مراجعه کنند.

دیاری رفیق، والی سعید صدیق گفت: “تلفن های زیادی مبنی بر پیوستن کودکان به پ.ک.ک در این منطقه دریافت می کنم، چه باید بکنم؟ دولت در این منطقه چه باید بکند؟” مردمی که تظاهرات و شکایت نکرده اند، چه کنیم هیچکس نیامده شکایت کند افرادی که در پ.ک.ک بچه دارند اول حرفی نمی زنند تا بچه هایشان کشته شوند حرف می زنند.

چند مرکز پ.ک.ک وجود دارد که با کمک برخی از فرماندهان نظامی منطقه برای پیوستن به پ.ک.ک، مردم منطقه در مورد دو مقام یک حزب کردستان صحبت می کنند که در منطقه هورم آباد و روستای هر دو دارای درجه نظامی هستند. فرماندهان قبلا توسط حزب خود دستگیر و بعدا آزاد شده اند.آنها مردم را برای پیوستن به پ ک ک تشویق می کنند.

دلشاد رشید میران، یکی از اعضای شورای عمومی گوران گفت: «بله، برخی از فرماندهان برجسته نظامی در شارزور، حلبچه و سلیمانیه برای جذب افراد در پ.ک.ک تلاش می کنند مراکز و سازمان های متعددی برای جذب افراد در پ.ک.ک باز شده اند. آنها این کار را با آگاهی همه انجام می دهند و سازمان های امنیتی صحبت نمی کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین