۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تلاش پ.ک.ک برای تصرف اردوگاه ارباط

  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
  • ۲۵۱ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، گروه تروریستی پ.ک.ک حرکت خود را در داخل اردوگاه ارباط در سلیمانیه آغاز کرده است.آنها علاوه بر سازماندهی در داخل اردوگاه، خواهان ایجاد یک گروه مسلح مشابه ارتش به نام حفاظت از اردوگاه مخمور هستند.

در ۲۹ جولای ۲۰۲۲، خدیجه هزار، یکی از اعضای رهبری پ ک ک، در یک عملیات ویژه MIT در سلیمانیه کشته شد. در همین روز جمیل هورامی یکی از اعضای رهبری اتحادیه میهنی کردستان به پایگاه اطلاع رسانی گفت: این زن از اردوگاه ارباط بازدید کرد و پس از خروج از آنجا مورد هدف قرار گرفت.

اردوگاه ارباط در حدود ۱۵ کیلومتری سلیمانیه است که پس از شروع حوادث سوریه و بهار عربی، تعدادی از کردهای سوریه به این کمپ نقل مکان کردند و سازمان ملل و سازمان های حقوق بشری، این اردوگاه به عنوان یک مرکز غیرنظامی شناخته شد.

بر اساس گزارش‌ها، پ‌ک‌ک مدت‌هاست که روی این کمپ کار می‌کند و چندین هسته سازمانی در آنجا ایجاد کرده است و اخیراً به فکر ایجاد یک گروه مسلح ویژه تحت عنوان حفاظت از اردوگاه بوده و سپس مانند مخمور سعی در تصرف آن دارد. به این ترتیب، افراد این اردوگاه علاوه بر اینکه نیروی انسانی پ‌ک‌ک هستند، می‌توانند از فرزندان خود برای افزایش تعداد جنگجویان خود استفاده کنند و در صورت لزوم از اردوگاه به عنوان سپر انسانی استفاده کنند.

فعالیت های پ.ک.ک در سلیمانیه به تمام مناطق گسترش یافته است. به گفته عطا ماماهاجی، پدر یکی از مبارزان کشته شده پ.ک.ک در سعید صدیق که پسرش اواخر ماه گذشته کشته شد، تنها در سعید صدیق ۵۰ مرکز برای جذب کودکان به پ.ک.ک وجود دارد. این موضوع باعث نگرانی مردم شده و این خطر وجود دارد که پ ک ک اردوگاه ارباط را مانند اردوگاه مخمور بسازد.

بالنبو محمد، یکی از اعضای پارلمان اقلیم کردستان (KRG) گفت: «از نظر سیاسی، ممکن است جلوی آنها گرفته نشود، اما گروه های مسلح را نمی توان به مناطق غیرنظامی برد.وی گفت: این موضوع در اختیار افراد نیست، طرفین باید آن را حل کنند.

سوا حما خضر، یکی از اعضای شورای ولایتی، به پایگاه خبری گفت: “ما یک بار از کمپ بازدید کردیم، زمانی که من به کمپ رفتم، پناهجویان به دلیل جنگ با داعش به تعداد زیاد می آمدند، کمپ باید غیرنظامی بماند. قرار نیست که این اردوگاه به مقر حزب، نیروهای مسلح و هسته های مسلح تبدیل شود.
این اردوگاه بسیار خطرناک است، بنابراین ما در حال بررسی حادثه هستیم و آن را پیگیری خواهیم کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *