۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس؛ اعدام شیخ نمر، نتیجه جنون سیاستمداران بی بند و بار عربستان است

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس؛ اعدام شیخ نمر، نتیجه جنون سیاستمداران بی بند و بار عربستان است

  • ۱۳ دی ۱۳۹۴
  • ۳۲۳ بازدید
  • ۰

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام شرم آور عربستان در اعدام شیخ نمر هیچ ارتباطی با اهل تسنن ندارد و نتیجه حرکات جنون آمیز سیاست مداران بی بند و بار عربستان است
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :عابد فتاحی در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز؛ با اشاره به اینکه اعدام شیخ نمر به معنای اعدام افکار عمومی جهان اسلام است، گفت: اعدام شیخ نمر باقر النمر، رهبر شیعیان عربستان یک فاجعه است و به عنوان رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی این فاجعه را به تمام مسلمانان جهان تسلیت می گویم.

وی با بیان اینکه تمام کشورهای اسلامی از عربستان خواستند این اقدام غیر اخلاقی را انجام ندهد، اظهار کرد: متاسفانه کسری ۹۷ میلیارد دلاری و درگیر شدن در یمن و ریختن خون های بی گناهان یمنی، مسئولین عربستان را دچار مشکلات روانی کرده است.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه مسئولین عربستان باید خادمان حرمین شریفین و مسلمین جهان باشند، ادامه داد:سعودی ها باید مظهر وحدت و اسلامیت ناب محمدی باشند ولی متاسفانه امروز دچار فتنه شده اند.

وی با اشاره به مطلب بالا، تصریح کرد: با کمی تامل در فتنه هایی که در سراسر دنیا وجود دارد، می توان دریافت که عربستان پشت ماجرا قرار دارد.

فتاحی با تاکید بر اینکه اعدام شیخ نمر موجب تشنج جهان اسلام خواهد شد، گفت: به مسئولین عربستان گفته شده بود که اعدام شیخ نمر هیچ فایده ای ندارد بلکه ضرر بسیاری به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اعدام شیخ نمر باقر النمر، رهبر شیعیان عربستان را محکوم می کنیم، اظهار کرد: عربستانی ها باید از حرمت مکه مکرمه و مسجد النبی (ص) شرم کنند در قبال چنین اقدامی که انجام داده اند.

فتاحی با اشاره به اینکه مسئولین عربستان با اعدام رهبر شیعیان عربستان به دنبال به رخ کشیدن قدرت خود در کشورمان هستند، تصریح کرد: سعودی ها در حال ایجاد اغتشاش در اسلامیت هستند و برای خودشان در عالم اسلام رسوایی به بار آوردند.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه این اقدام شرم آور عربستان هیچ ارتباطی با اهل تسنن ندارد، گفت: این اقدام نتیجه حرکات جنون آمیز سیاست مداران بی بند و بار عربستان است؛ کدام مسلمان اهل سنت در دنیا وجود دارد که با شیخ نمیر مشکلی داشته باشد، بدین جهت تمام کشورهای اسلامی اهل سنت از عربستان خواستند این اقدام را انجام ندهد.

فتاحی با بیان اینکه عربستان با این اقدام خود، در گردابی فرو رفت که رهایی نخواهد داشت، ادامه داد:به عنوان یک اهل سنت این را می دانم که تمامی مسلمانان اهل تسنن در سراسر دنیا این اقدام را محکوم خواهند کرد مگر کشورهای حوزه خلیج فارس که از عربستان می ترسند.

وی خاطرنشان کرد: شیخ نمر باقر النمر، رهبر شیعیان عربستان نه اینکه صرفا شیعه یا اهل تسنن باشد، بلکه ایشان شاخصه جهان اسلام بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین