۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • محکومیت گسترده اعدام شیخ نمر توسط علما و شخصیت های اهل سنت ایران

محکومیت گسترده اعدام شیخ نمر توسط علما و شخصیت های اهل سنت ایران

  • ۱۳ دی ۱۳۹۴
  • ۱۸۰ بازدید
  • ۰

علمای اهل تشیع و تسنن در ایران شیخ نمر باقر النمر توسط جکومت آل سعود را به شدت محکوم کرده و آن نشانه بی تدبیری مسئولین عربستان و شکست سیاست های این کشور در منطقه دانستند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از شنوباس امام جمعه اشنویه با ظالمانه خواندن حکم اعدام شیخ النمر گفت: عربستان سعودی در چندسال گذشته با مسلح کردن تکفیری ها و ایجاد جنگ و خونریزی در کشورهای اسلامی ظلم بزرگی در حق اسلام و مسلمانان مرتکب شده است.

ماموستا سیدمصطفی خاتمی در گفتگو با شنوباس افزود: چهره عربستان سعودی اخیراً در فاجعه منا نزد مسلمانان و افکار عمومی جهان به شدت خدشه دار شده است و اجرای حکم اعدام شیخ نمر ضربه مهلک دیگری بر پیکره حاکمان آل سعود است.

وی تصریح کرد: اعدام شیخ نمر در کنار قتل عام مردم یمن و فاجعه منا بیش از پیش خشم جهان اسلام را از حاکمان سعودی برانگیخته است.

مولوی عبدالحمید: اعدام شیخ نمر به صلاح اسلام و مسلمین نبود/اعدام یک عالم بزرگ باور نکردنی نیست

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، عضو مجمع فقهی مکه و امام جمعه اهل سنت زاهدان در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز؛ در واکنش به اعدام “شیخ نمر باقر النمر”، رهبر شیعیان عربستان، گفت: وقتی خبر اعدام شیخ نمر را شنیدم خیلی متاثر و متاسف شدم.

وی با بیان اینکه باور نکردنی نیست که اینطوری یک عالم و شخصی را که جمع بزرگی از مردم قبول دارند به این صورت اعدام کنند، اظهار کرد: مصالح عالم اسلام و جان اسلام تقاضا می کرد که مسئولان عربستان باید از این کار صرف نظر می کردند زیرا هم اکنون جان اسلام نیاز به وحدت دارد لذا اعدام “شیخ نمر باقر النمر” به صلاح اسلام و مسلمین نبود.

عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان با تاکید بر اینکه هم اکنون در دنیای اسلام تفرقه و اختلاف بسیار شدیدی وجود دارد و وضعیت منطقه بحرانی است، تصریح کرد: این اقدام عربستان که به این صورت انجام شد به مصلحت نبود.

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی ضمن اشاره به اینکه مسئولان عربستان نامه وی مبنی بر لغو حکم صادره علیه “شیخ نمر باقر النمر” را بدون پاسخ گذاشتند، خاطرنشان کرد: اعتقادمان این بود و خیال می کردیم چون نامه هایی از جاهای مختلف نوشته شده بود، این نامه را نیز در راستای مصلحت اسلام مدنظر قرار می دهند که متاسفانه جوابی به نامه ندادند.

نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری:اعدام شیخ نمر اوج وحشیگری و حلقه ای از زنجیره سقوط آل سعود است/جهان اسلام در برابر این اقدام سکوت نکند

بر اساس بیانیه وزارت کشور عربستان، حکم اعدام شیخ نمر به همراه ۴۶ متهم دیگر که بیشتر آنها تروریست معرفی شده‌اند روز شنبه (امروز) در ۱۲ منطقه در عربستان اجرا شد.
مولوی نذیر احمد سلامی در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون ضمن محکوم کردن این اقدام وحشیانه اظهار داشت: اعدام شیخ نمر اوج وحشیگری سران سعودی بود که قطعا شهادت وی سبب سست شدن پایه های آل سعود می شود.
وی با بیان اینکه پایه های حکومت آل سعود به دلیل حرکت های وحشیانه ای چون یمن و حمله به انسان های معصوم و بی گناه مدت هاست متزلزل شده است، ادامه داد: اعدام شیخ نمر حلقه ای از زنجیره سقوط آل سعود است که موجب پایان تاریخ سیاه حاکمیت وهابی عربستان می شود.
نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اعدام شیخ نمر نقطه عطف شروع بحران در رژیم سعودی است، افزود: مسئولین جمهوری اسلامی ایران باید این موضوع را از طریق مجامع بین المللی و مسیر های قانونی پیگیری نمایند.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس:اعدام شیخ نمر، نتیجه جنون سیاستمداران بی بند و بار عربستان است

عابد فتاحی، رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز؛ با اشاره به اینکه اعدام شیخ نمر به معنای اعدام افکار عمومی جهان اسلام است، گفت: اعدام شیخ نمر باقر النمر، رهبر شیعیان عربستان یک فاجعه است و به عنوان رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی این فاجعه را به تمام مسلمانان جهان تسلیت می گویم.

وی با بیان اینکه تمام کشورهای اسلامی از عربستان خواستند این اقدام غیر اخلاقی را انجام ندهد، اظهار کرد: متاسفانه کسری ۹۷ میلیارد دلاری و درگیر شدن در یمن و ریختن خون های بی گناهان یمنی، مسئولین عربستان را دچار مشکلات روانی کرده است.

فتاحی ضمن اشاره به اینکه مسئولین عربستان باید خادمان حرمین شریفین و مسلمین جهان باشند، ادامه داد:سعودی ها باید مظهر وحدت و اسلامیت ناب محمدی باشند ولی متاسفانه امروز دچار فتنه شده اند.

وی با اشاره به مطلب بالا، تصریح کرد: با کمی تامل در فتنه هایی که در سراسر دنیا وجود دارد، می توان دریافت که عربستان پشت ماجرا قرار دارد.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اعدام شیخ نمر موجب تشنج جهان اسلام خواهد شد، گفت: به مسئولین عربستان گفته شده بود که اعدام شیخ نمر هیچ فایده ای ندارد بلکه ضرر بسیاری به همراه خواهد داشت.

فتاحی با بیان اینکه اعدام شیخ نمر باقر النمر، رهبر شیعیان عربستان را محکوم می کنیم، اظهار کرد: عربستانی ها باید از حرمت مکه مکرمه و مسجد النبی (ص) شرم کنند در قبال چنین اقدامی که انجام داده اند.

وی با اشاره به اینکه مسئولین عربستان با اعدام رهبر شیعیان عربستان به دنبال به رخ کشیدن قدرت خود در کشورمان هستند، تصریح کرد: سعودی ها در حال ایجاد اغتشاش در اسلامیت هستند و برای خودشان در عالم اسلام رسوایی به بار آوردند.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه این اقدام شرم آور عربستان هیچ ارتباطی با اهل تسنن ندارد، گفت: این اقدام نتیجه حرکات جنون آمیز سیاست مداران بی بند و بار عربستان است؛ کدام مسلمان اهل سنت در دنیا وجود دارد که با شیخ نمیر مشکلی داشته باشد، بدین جهت تمام کشورهای اسلامی اهل سنت از عربستان خواستند این اقدام را انجام ندهد.

فتاحی با بیان اینکه عربستان با این اقدام خود، در گردابی فرو رفت که رهایی نخواهد داشت، ادامه داد:به عنوان یک اهل سنت این را می دانم که تمامی مسلمانان اهل تسنن در سراسر دنیا این اقدام را محکوم خواهند کرد مگر کشورهای حوزه خلیج فارس که از عربستان می ترسند.

وی خاطرنشان کرد: شیخ نمر باقر النمر، رهبر شیعیان عربستان نه اینکه صرفا شیعه یا اهل تسنن باشد، بلکه ایشان شاخصه جهان اسلام بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *