۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رشد بی رویه کانالهای تلگرام در ارومیه با طعم انتخاباتی

رشد بی رویه کانالهای تلگرام در ارومیه با طعم انتخاباتی

  • ۱۳ دی ۱۳۹۴
  • ۳۷۳ بازدید
  • ۰

با نزدیک شدن به رقابت های انتخاباتی و داغ شدن این رقابت ها هر روز شاهد ظهور کانال هایی در تلگرام هستیم که اکثرا با هدف های انتخاباتی بوجود آمده اند و رسالت خبر و اطلاع رسانی را زیر سوال می برند .
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد این مطلب هستیم که کانال های خبری تلگرامی به یک باره در ارومیه چندین برابر شده اند ، وقتی با دقت بیشتری به این کانال ها توجه می کنیم این مطلب مشاهده می شود که اکثر این کانال ها حتی از سوی سایتی هم تغذیه نمی شوند و فقط برای اهداف انتخاباتی و اهدافی خاص از طرف برخی افراد راه اندازی شده اند و در حال ارائه مطلب به افکار عمومی جامعه می باشند.

نکته واضح در اینجاست که عده ای که از طرف افراد خاص و جریان های فکری معلوم الحال تغذیه می شوند رسالت خبر و اطلاع رسانی را از بین می برند معلوم نیست روزهای گذشته این افراد کجاها بودند که حتی رسالت افرادی را که در فضای مجازی با هزاران زحمت سایتهای خبری تحلیل و فرهنگی را اداره می کردند زیر سوال برده اند.

مهمترین اخبار که باعث رشد بی رویه این کانالها شده با نگاهی دقیق تر معلوم می شود نشان دادن تصادفات در فلان نقطه یا کشتن شدن عده ای در فلان جا می باشد آیا واقعا منظورمان از رسالت خبرنگاری همین نقطه می باشد.

در این بین مسئله ی مهم اینجا است که برخی از این کانال ها توهینی هستند برای تمام افرادی که خالصانه در سال های گذشته در زمینه رسانه در استان فعالیت می کردند و همیشه به فکر سالم کار کردن بوده اند و هستند.

این کانال ها که بدون شک اکثریت آن ها بعد از انتخابات تعطیل خواهد شد رسالت سنگین و مقدس خبرگزاری های فعال استان را زیر سوال می برند ، وقتی به پشت پرده این کانال ها نگاهی می اندازیم متوجه می شویم که در بیشتر موارد افرادی مسئول و گرداننده ی این کانال ها هستند که هیچ گونه سابقه ی رسانه ای ندارند و فقط برای اهدافی خاص پا به این عرصه ی مقدس گذاشته اند.

خبر و خبرگزاری دو مفهوم مقدس است که باید همیشه ارزش و جایگاه آن حفظ شود و گرنه اگر هر کسی بخواهد بدون هیچ دانشی وارد این عرصه شود افکار عمومی نخواهد توانست اخبار درست را دریافت کند و دچار سردرگمی خواهد شد ، چون اولین اصل در خبر و خبرگزاری بی طرف بودن است که هیچ یک از این کانل های تازه وارد رعایت نمی کنند.

با توجه به گسترش امکانات و در دسترس بودن شبکه های پیام رسانی قوی از جمله تلگرام از تمام کسانی که در این کانال ها فعالیت دارند خواهشمندیم که اصل بی طرفی و صداقت را در کانال های خود رعایت کنند و با جانب داری و اهداف خاص به شعور مردم و همچنین رسالت خبر و خبرگزاری ها توهین نکنند.
منبع:سیلوانا نیوز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین