۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • دیدگاه مظلوم اورفایی عضو سابق پ.ک.ک/پژاک درباره این گروه تروریستی

دیدگاه مظلوم اورفایی عضو سابق پ.ک.ک/پژاک درباره این گروه تروریستی

  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
  • ۹۴ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: اعضای پ.ک.ک هیچ فکر ملی و استقلالی برای کردها ندارند بلکه بر اساس تفکر و برنامه چپ شکل گرفته اند و احزاب کردی را که برای آزادی و استقلال کردها تلاش می کنند دوست ندارند و به همین دلیل به اقلیم کردستان و قندیل حمله کرده و آن را اشغال کردند.

اعضای پ.ک.ک بیش از یک دهه است که به دستورات اشتباه و رفتار بد رهبران خود عمل می کنند و توانایی مبارزه با ارتش ترکیه را ندارند. پ.ک.ک با رفتارهای بد و اقدامات دور از تفکر ملی و کردستانی خود ثابت کرده است که خواهان صلح و ثبات برای کردها نیست. در برنامه درسی پ.ک.ک جایی برای گفتگو وجود ندارد زیرا آنها معتقدند که صلح همه اهداف آنها را از بین خواهد برد. اگرچه می دانیم که اکنون زمان گفتگو است و با جنگ نمی توان به هیچ چیز دست یافت. عناصر پ.ک.ک توانایی نظامی و رزمی خود را به ویژه در مقابله با ارتش ترکیه که ارتشی قدرتمند است از دست داده اند.

وضعیت مالی پ.ک.ک از نظر مواد غذایی، سلاح و مهمات بسیار بد و دشوار است. تا چند سال پیش، آوارگان کرد از ترکیه، به ویژه آنهایی که در اروپا و اسکاندیناوی زندگی می کردند، کمک های ماهانه برای آنها جمع آوری و ارسال می کردند. پ.ک.ک حزبی نیست که برای آزادی و استقلال کردها تلاش می کند. این در حالی است که پ‌ک‌ک قبلاً با کشورهایی مانند چین و روسیه تجارت می‌کرد که دیگر آنجا نیست، بنابراین عناصر پ‌ک‌ک از طریق این گروه‌ها به روش‌های مختلف برای جمع‌آوری پول و تدارکات به ‌ویژه با جمع‌آوری مالیات های اجباری اقدام به تامین مالی می کنند.

عناصر پ.ک.ک از بدو تأسیس اصول حقوق بشر، منشورها و قطعنامه های سازمان ملل را رعایت نکرده اند. بارزترین رفتار آنها به ویژه در سازمان هایشان فریب دختران و پسران زیر هجده سال و مسلح کردن آنها بود که این رفتار تا امروز ادامه دارد. آنها همچنین مانع از خروج هر کسی یا عناصر پ.ک.ک از صفوف خود می شوند، اغلب کسانی را که می خواهند ترک کنند و کسانی را که از پ.ک.ک فرار کرده اند در هر کجا که بتوانند می کشند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *