۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دیدار مصطفی هجری سرکرده حزب دمکرات کردستان ایران با رهبری پ.ک.ک+حمله شدید به مواضع پژاک

دیدار مصطفی هجری سرکرده حزب دمکرات کردستان ایران با رهبری پ.ک.ک+حمله شدید به مواضع پژاک

  • ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
  • ۳۶۰ بازدید
  • ۰

پس از ۲۰ سال برای اولین بار،مصطفی هجری سرکرده حزب تروریست دمکرات کردستان با جمیل بایک در کوهستان قندیل دیدار کرد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :سرکرده حزب تروریست و تجزیه طلب دمکرات کردستان ایران،بعد از گذشت بیش از ۲۰ سال،برای دیداری به اصطلاح سیاسی و مذاکره و گفتگو با جمیل بایک مشاور رهبری کوما جواکین کردستانی که بعنوان اولین دیدار هجری با مسئولان بلندپایه حزب کارگران کردستان بشمار می آید،به کوههای قندیل کردستان عراق،رفت.

این اولین بار پس از ۲۰ سال است که این دو گروه باهم از نزدیک ملاقات می کنند و این اولین دیدار هجری پس از گذشت ۲۰ سال از قندیل می باشد.

هدف اصلی هجری از این دیدار،ارتباط بیشتر نظامی با پ.ک.ک،آموزش پیشمرگان توسط آنها و همچنین مسئله پژاک بود!

در نشست میان جمیل بایک و مصطفی هجری سرکرده حزب تروریست دمکرات کردستان ایران،به گزارش منبع خبری ما،چند موضوع به بحث و تبادل نظر طرفین گذاشته شده است.

از جمله مباحث مطروحه در این دیدار،موضوعاتی از قبیل،انتخابات شهردای های کردستان ترکیه،اوضاع کردستان سوریه و مسئله کمک به کردهای سوریه و مسئله عدم اتحاد نیروها،احزاب،گروهها و جریانهای مختلف کردستان بر اساس منافع حزبی شان، بعنوان استراتژی مشترک همه جریانها جهت مقابله و پیشگیری از حملات سایبری و غیر سایبری دولتهایی که گروههای تروریست کردی دارند، را لازم و ضروری دانستند.

پ.ک.ک و حزب تروریست دمکرات خواهان همکاری های فیزیکی احزاب مخالف ترکیه،ایران،عراق و سوریه (مناطق کردنشین آن) با یکدیگر شدند.

در مقابل نیز جمیل بایک بر تداوم و استمرار ارتباطات میان حزب تروریست دمکرات کردستان ایران و کوما جواکین کردستانی و پیشمرگان حزب دمکرات برای حل مشکلات موجود مابین گروهها و احزاب کرد ضد ایرانی و تشکیل زمینه همکاری برای فعالیتهای بیشتر مسلحانه بر علیه دولتهای ایران و ترکیه تاکید کردند.

اما خبر دیدار محرمانه و داخلی میان حزب دمکرات کردستان و کوما جوامین کردستانی موضوع دیگری را نیز در بر گرفته بود که در رسانه های رسمی حزب دمکرات کردستان هیچ اشاره ای به آنها نشده است.

یکی از موضوعات مهم این دیدار مهم،که رسانه های حزب دمکرات آن را سانسور کردند،مسئله مربوط به حزب حیان آزاد کردستان یعنی (فرقه تروریستی پژاک) بود.

که هیئت حزب دمکرات به سرپرستی مصطفی هجری سرکرده این گروهک،در این دیداری که با مسئولان بلندپایه پ.ک.ک در قندیل داشتند، از سیاستها و مواضع پژاک،بشدت انتقاد کردند.

حزب دمکرات،اعتراض شدیدالحن خود را بر علیه مواضع و سیاستهای پژاک به اطلاع مسئولان بلندپایه حزب کارگران کردستان رساندند.

هجری در این اعتراض،اقدامات پژاک بر علیه احزابی چون کومله و دمکرات را محکوم کرد و اقدامات مسلحانه پژاک در داخل ایران را صرفا برای ابراز موجودیت و جنگ تبلیغاتی روانی اعلام کرد. حزب دمکرات سخنان پژاک مبنی بر اینکه کومله و دمکرات دیگر احزاب مدعی و اصلی کردستان ایران نیستند را ناشی از توهمات این فرقه دانست.

اختلافات شدید و حملات رسانه ای بی سابقه میان کومله،دمکرات و پژاک در ماههای اخیر به اوج خود رسیده است. تاجایی که کنگره ملی کرد که قرار بود در اربیل برگزار شود به دلیل آنکه دمکرات و کومله پژاک را دست نشانده پ.ک.ک می دانستند و آنها را به رسمیت نشناختند،بارها به تعویق افتاده بود.

مسئولان بلندپایه پ.ک.ک در این دیدار،موضعی در قبال پژاک اتخاذ نکردند و تنها سکوت کردند.

محور اصلی این دیدار،مسئله فرقه پژاک و آموزش نظامی پیشمرگان بود.

جزئیات بیشتر این دیدار بزودی منتشر می گردد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *