۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دمیرتاش: غیر از ائتلاف با AKP، سایر احتمالات برای حکومت ائتلافی را بررسی می کنیم

دمیرتاش: غیر از ائتلاف با AKP، سایر احتمالات برای حکومت ائتلافی را بررسی می کنیم

  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
  • ۳۳۱ بازدید
  • ۰

ما به هیچ عنوان با حزب عدالت و توسعه ائتلاف نخواهیم کرد. خارج از این ائتلاف، احتمال های دیگر را در نظر گرفته و آنان را بررسی خواهیم کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها طی گفتگوی اختصاصی با روزنامه زمان در اظهاراتی مهم عنوان کرد: روند مذاکرات صلح در شرایط موجود متوقف شده است. حکومت ترکیه شرایطی را رقم زده است که تداوم و توقف روند مذاکرات صلح به اظهارات رجب طیب اردوغان وابسته است. سخن گفتن در خصوص این که روند مذاکرات صلح یک فریب بود بسیار اشتباه خواهد بود. در روند مذاکرات صلح اقدامات بسیار مفیدی صورت گرفت و جامعه ترکیه نیز از این موضوع حمایت کرد. ولی حکومت ترکیه از ادامه این روند حمایت نکرد. صلح مقوله ای نیست که مورد نیاز حزب عدالت و توسعه و یا حزب دموکراتیک خلق ها باشد، صلح در ترکیه مورد نیاز جامعه و ملت این کشور است. رئیس جمهور ترکیه با اظهارات اخیر خود در خصوص روند مذاکرات صلح اشتباه بزرگی مرتکب شد.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: روند مذاکرات صلح به آسانی از بین نخواهد رفت. حزب عدالت و توسعه حکومت را به دست بگیرد و یا نگیرد این روند ادامه پیدا خواهد کرد. حاکمیت در ترکیه از آن هرحزبی باشد نمی تواند انتظار ملت ترکیه از صلح را نادیده بگیرد. حتی حزب حرکت ملی ترکیه نیز نخواهد توانست انتظارات صلح در ترکیه را نادیده بگیرد. زیرا طرفداران این حزب نیز خواهان صلح در ترکیه هستند. حزب عدالت و توسعه نیز باید این مسئله را ببیند. اظهاراتی مانند این که “اگر ما نباشیم روند مذاکرات صلح هم از بین خواهد رفت» به معنی گروگانگیری صلح است. این نوع اظهارات به شدت به صلح در ترکیه آسیب خواهد زد. تمام احزاب سیاسی در ترکیه آماده هستند تا یک جا جمع شده و صلح در ترکیه را عملی کنند.
دمیرتاش در ادامه خاطرنشان کرد: اگر بعد از انتخابات نتایج به گونه ای رقم بخورد که حکومت ائتلافی تشکیل شود به هیچ عنوان بحران سیاسی به وجود نخواهد آمد. ما به هیچ عنوان با حزب عدالت و توسعه ائتلاف نخواهیم کرد. خارج از این ائتلاف، احتمال های دیگر را در نظر گرفته و آنان را بررسی خواهیم کرد. امکان وارد شدن به حکومت ائتلافی غیر از حزب عدالت و توسعه را بررسی خواهیم کرد. با حکومت ائتلافی مسیر دموکراسی ترکیه باز خواهد شد. در واقع افزایش قدرت حزب عدالت و توسعه و حاکمیت یک جانبه این حزب به معنی بحران سیاسی خواهد بود. از حکومت ائتلافی نباید ترسید و به نظر من ترکیه باید کم کم به حکومت ائتلافی عادت کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین