۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نخست وزیر ترکیه: افرادی در تلاش برای نابودی فرهنگ اسلامی کردها هستند/ دمیرتاش حرفهای آمریکایی ها را می زند

نخست وزیر ترکیه: افرادی در تلاش برای نابودی فرهنگ اسلامی کردها هستند/ دمیرتاش حرفهای آمریکایی ها را می زند

  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
  • ۳۱۵ بازدید
  • ۰

احمد داوود اوغلو در سخنانی اعلام کرد که در بین نامزدهای انتخاباتی حزب دموکراتیک خلق ها افرادی وجود دارد که با اقدامات خود به راحتی می توانند بنیان های خانواده را بر هم بزنند. این افراد در حال نابودی فرهنگ اصیل کردها در کشور هستند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، احمد داوود اوغلو، در کمتر از یک هفته مانده به انتخابات پارلمانی ترکیه در میتینگ مهم حزب عدالت و توسعه در دیاربکر ترکیه سخنرانی کرد. وی در سخنان خود با هدف قرار دادن حزب دموکراتیک خلق ها گفت: به کسانی که قصد دارند این دیار را از اسلام دور کنند فرصت عمل ندهید. حزب و سیاستمداری که از ملت جدا باشد چگونه می تواند نمایندگی کردها را بر عهده بگیرد؟ دیاربکر تا ابد برادر بیت المقدس و نماد اسلام باقی خواهد ماند. دیاربکر شهر ایمان است.
نخست وزیر ترکیه در ادامه تاکید کرد: کسانی با نام کرد در تلاش هستند هویت اسلامی دیاربکر را نابود کنند. نگاهی به نامزدهای انتخاباتی حزب دموکراتیک خلق ها در غرب ترکیه بیندازید؟ هیچ کدام از آنان حتی شبیه مردم کرد ترکیه نیستند. در بین نامزدهای انتخاباتی حزب دموکراتیک خلق ها افرادی وجود دارد که با اقدامات خود به راحتی می توانند بنیان های خانواده را بر هم بزنند. این افراد در حال نابودی فرهنگ اصیل کردها در کشور هستند.
وی در ادامه تصریح کرد: زمانی که رجب طیب اردوغان در سال ۲۰۰۵ در دیاربکر روند مذاکرات را آغاز کرد از آن تاریخ به بعد هر گونه اقدام در خصوص دموکراتیزه کردن ترکیه را که لازم باشد، انجام دادیم. اکنون دیگر جنبش های آزادی خواه کرد نیازی به سلاح ندارند. دیگر مادران این مرز و بوم غصه به کوه رفتن فرزندان خود را نخواهند خورد. حزب دموکراتیک خلق ها و شاخه نظامی آن دارای ذهنیتی است که بهترین کرد را کرد تابع خود می داند. کردی که تابع آنان نباشد را تحت فشار قرار می دهند. ولی نمی دانند که دیاربکر با خشونت و فشار گردن خم نکرده و نخواهد کرد. تا به امروز مکانیزم روند مذاکرات را سرپا نگه داشتیم. برای خلع سلاح شدن پ.ک.ک در تلاش هستیم. از زمانی که صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها به آمریکا سفر کرد بعد از بازگشت وی موضع خود در خصوص روند مذاکرات را تغییر داده و از زبان آمریکایی ها شروع به سخن گفتن کرده است. ولی ما در این روند تغییر نخواهیم کرد ما با زبان حضرت سلیمان با کردها سخن خواهیم گفت.
داوود اوغلو در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: کامیون های وابسته به میت در حال اعزام کمک به ترکمن ها بودند. ما تا کنون به هیچ گروه تروریستی کمک نکرده و نخواهیم کرد. در هر کجا که باشند هر مذهبی که داشته باشند ما در کنار مظلومان جهان خواهیم ماند.
لازم به ذکر است، میتینگ حزب عدالت و توسعه در دیاربکر با استقبال کم مردم روبه رو شده است به طوری که میدان استاسیون دیاربکر که ظرفیت گنجایش بیش از ۱۰ هزار نفر را دارد تنها نزدیک به ۴ هزار طرفدار حزب عدالت و توسعه را در خود جای داده بود. این درحالیست که حکومت ترکیه از روزها پیش خود را برای این میتینگ آماده کرده بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین