۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • احمد داوود اوغلو: HDP از پ.ک.ک فاصله بگیرد

احمد داوود اوغلو: HDP از پ.ک.ک فاصله بگیرد

  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
  • ۱۹۷ بازدید
  • ۰

نخست وزیر ترکیه در سخنانی از حزب دموکراتیک خلق ها خواست تا از پ.ک.ک فاصله بگیرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری آناتولی، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه که در دیاربکر به سر می برد با شرکت در برنامه زنده تلویزیونی از شبکه HaberTurk ترکیه به سوالات مجری برنامه پاسخ داد.
وی در سخنانی تاکید کرد: انتخابات پارلمان ترکیه هر نتیجه ای در بر داشته باشد از این جا به احزاب اپوزیسون ترکیه نیز عنوان می کنم ترکیه دیگر نباید با قانون اساسی کودتای ۱۲ سپتامبر اداره شود. در روز ۸ ژوئن ۲۰۱۵ یعنی یک روز بعد از انتخابات از تمام احزاب اپوزیسیون دعوت به عمل خواهیم آورد. از الان عنوان می کنم این سخنان بنده را به عنوان دعوت حکومت ترکیه می توانید ارزیابی کنید تمام احزاب دور هم جمع شده چیزی که در عرصه سیاسی ترکیه تا کنون سابقه نداشت را عملی ساخته قانون اساسی را به یک قانون اساسی شهروند مدار تبدیل کنیم.
نخست وزیر ترکیه در ادامه تصریح کرد: دومین اولویت حکومت ترکیه بعد از انتخابات پارلمان ترکیه، روند مذاکرات صلح خواهد بود. دومین مقوله ضروری برای حزب عدالت و توسعه که اهمیت آن هیچ زمان از عرصه فعالیت های سیاسی ما کاهش پیدا نکرده است روند مذاکرات صلح ترک – کرد است. از دیاربکر به تمام ملت ترکیه می گویم که در انتخابات ترکیه هر نتیجه ای به دست آید، روند مذاکرات صلح ادامه پیدا خواهد کرد. سومین اولویت ما به عنوان حزب عدالت و توسعه، صلح اجتماعی است. منظورمان از صلح اجتماعی تمام اقلیت های موجود در ترکیه است. روند مذاکرات و صلح اجتماعی در ترکیه باعث خواهد شد یک مکانیزم اقتصادی قدرتمند در ترکیه به خصوص در مناطق کردنشین این کشور به وجود آید که باعث توسعه این مناطق خواهد شد. این مکانیزم اقتصادی توسط نهاد نخست وزیری ترکیه به صورت مستقیم دنبال شده و عملی خواهد شد.
وی سخنان خود را این گونه ادامه داد: حزب دموکراتیک خلق ها یا باید از پ.ک.ک فاصله بگیرد و یا پ.ک.ک خلع سلاح شود. حزب دموکراتیک خلق ها باید در این خصوص شفاف سازی صورت دهد. پ.ک.ک خلع سلاخ خواهد شد یا نه؟ زمانی که پ.ک.ک به صورت قطع اعلام کند که خلع سلاح خواهد شد در آن صورت همه چیز در این خصوص مورد مذاکره قرار خواهد گرفت در صورت خلع سلاح پ.ک.ک هیچ محدودیتی باقی نخواهد ماند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *