۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دمیرتاش: اردوغان به جای تماس گرفتن با من از مردم دیاربکر عذرخواهی کند

دمیرتاش: اردوغان به جای تماس گرفتن با من از مردم دیاربکر عذرخواهی کند

  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
  • ۳۱۵ بازدید
  • ۰

چیزی که اهمیت دارد تماس رئیس جمهور ترکیه با بنده نیست. در دیاربکر مردم شهر با فاجعه روبه رو شدند. رئیس جمهور به جای تماس گرفتن با من از مردم دیاربکر عذرخواهی کند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در راه بازگشت از دیاربکر در فرودگاه استانبول طی مصاحبه ای مطبوعاتی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
وی در اظهارات خود عنوان کرد: من در میدان استاسیون دیاربکر احتمال مرگ صدها کودک که دو دختر کوچکم نیز در آن جا بودند را به چشم خود دیدم. در اولین گزارش ۱۰۰ زخمی گزارش شده بود ولی این زخمی ها بسیار بیشتر بود. من دعوت به آرامش کردم. برای این که تنش ها را افزایش ندهم از زخمی ها و کشته شده ها اطلاعاتی به مردم دیاربکر ندادم. در زمانی که بمب در میدان استاسیون منفجر شد رجب طیب اردوغان در اسکی شهیر سخنرانی داشت. در سخنرانی ۱ ساعته خود یک بار هم که شده این بمب گذاری را محکوم نکرد. در اظهارات خود عنوان کرده است «یک ساعت در تلاش بودم با صلاح الدین دمیرتاش تماس بگیرم» چیزی که اهمیت دارد تماس رئیس جمهور ترکیه با بنده نیست. در دیاربکر مردم شهر با فاجعه روبه رو شدند. رئیس جمهور به جای تماس گرفتن با من از مردم دیاربکر عذرخواهی کند. اگر واقعا اردوغان می خواهد رئیس جمهور بودن خود را ثابت کند به دیاربکر سفر کند. مگر رئیس جمهور ۷۷ میلیون شهروند ترکیه نیست؟ به محل کشتار برود و با مردم آن جا همدردی کند. مسئله من نیستم مسئله مردم دیاربکر است. اردوغان یک عذرخواهی به مردم دیاربکر و تمام ترکیه بدهکار است.
دمیرتاش در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: این بمب به نوعی برنامه ریزی شده بود که دقیقا در زمان سخنرانی بنده منفجر شود. بمب در ۳۰ متری محل سخنرانی بنده کار گذاشته شده بود. دو بمب کار گذاشته شده بود. دومی قدرت تخریب بسیار زیادی داشت. دومین بمب وقتی منفجر شد زمین زیر پای من به لرزه درآمد. این بمبگذاری سوء قصد به جان بنده بود. دو دختر کوچک بنده به همراه پدر و مادر پیرم نیز آنجا بودند. زمانی که مردم در تلاش بودند محل حادثه را ترک کنند نیروهای امنیتی گازهای ضد شورش پرتاب کردند. پلیس هایی بودند که به مردم کمک می کردند ولی برخی پلیس ها نیز این اقدام را صورت دادند. شما تصور کنید چه وضعیتی در آن جا پیش آمده بود. ما در آن جا نمی توانستیم نفس بکشیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین