۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رجب طیب اردوغان: انفجار در میتینگ HDP بر انتخابات سایه خواهد انداخت/ PKK خلع سلاح نشود طرح های جایگزین را عملی می کنیم

رجب طیب اردوغان: انفجار در میتینگ HDP بر انتخابات سایه خواهد انداخت/ PKK خلع سلاح نشود طرح های جایگزین را عملی می کنیم

  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
  • ۳۳۰ بازدید
  • ۰

اردوغان در سخنرانی تلویزیونی خود عنوان کرد که انفجار در میتینگ انتخاباتی HDP ممکن است تأثیر منفی روی انتخابات داشته باشد. اما انتخابات در هر صورت برگزار خواهد شد. اردوغان همچنین اعلام کرد که در صورت خودداری PKK از خلع سلاح برنامه های دیگری برای برخورد با این سازمان در دستور کار قرار خواهد گرفت.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که در برنامه زنده ای از تلویزیون A Haber سخنرانی می کرد، در اظهاراتی با اشاره به بمب گذاری در میتینگ انتخاباتی حزب دموکراتیک خلق ها (در دیاربکر ترکیه عنوان کرد: آرزوی ما شفای مجروحین این بمب گذاری است. پروردگار کشته ها را رحمت کند و به زخمی ها شفای عاجل عنایت کند. این نوع اتفاقات در تاریخ انتخاباتی ترکیه بارها تکرار شده است ولی به نظر من این انفجار آن هم در ۲ روز مانده به انتخابات بر انتخابات سایه انداخته و تاثیر منفی بر آن خواهد گذاشت. انتخابات را تحت هر شرایطی برگزار خواهیم کرد، تدابیر امنیتی را در این ۲ روز افزایش خواهیم داد. نزدیک ۱ ساعت است سعی دارم با صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک HDP تماس هنوز موفق نشده ام با ایشان حرف بزنم.
رئیس جمهور ترکیه ضمن اشاره به این که این تحریکات نباید روی ملت ترکیه اثر بگذارد عنوان کرد: فردا همه ملت ترکیه برای استفاده از حق دموکراتیک خود پای صندوق های رای حاضر می شوند. احزاب سیاسی نیز باید زمینه های آرامش طرفداران خود را فراهم کند.
وی در خصوص پروسۀ مذاکرات و نیز تاکید کرد: قرار بود عبدالله اوجالان پیام خلع سلاح صادر کرده و در پی آن تا بهار و تابستان سال جاری PKK خلع سلاح شود. ولی خلع سلاح نشدن PKK تا کنون مشکلی است که خود PKK با آن مواجه است نه ما. آنان یا خلع سلاح خواهند شد یا نخواهند شد، اگر خلع سلاح شوند؛ طرح دولت در خصوص رفتار با این سازمان متفاوت خواهد بود. و اگر خلع سلاح نشوند دولت ترکیه مجبور به انجام سایر طرح های خود خواهد شد. طرح های A، B و C دولت در خصوص PKK آماده است و با توجه به اقدام PKK در خصوص خلع سلاح آنها را عملی می کنیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین