۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دمُکرات‌ها بار دیگر پژاک را به رسمیت نشناختند

دمُکرات‌ها بار دیگر پژاک را به رسمیت نشناختند

  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
  • ۳۰۴ بازدید
  • ۰

حزب دمُکرات کُردستان ایران و حزب دمُکرات کُردستان، حزب حیات آزادی کُردستان “پژاک” را به رسمیت نشناخته و هیچ پاسخی به بیانیه‌ی این حزب ندادند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : پژاک مجری سیاست های پ ک ک در ایران طی چند روز گذشته احزاب تروریستی دمکرات (حدک و حدکا) را بشدت تخریب و در افکار عمومی تبدیل به حزبی منفور در کردستان کرده است.
پژاک با صدور بیانیه‌ای، حزب دمُکرات کردستان ایران و حزب دمُکرات کردستان، را به “رقابت‌های تنگ‌نظرانه و مغرضانه” متهم کرد، این دو حزب در نشست‌هایی جداگانه، تصمیم بر آن گرفتند تا مانند قبل، هیچ پاسخی به بیانیه‌ی پژاک نداده و بار دیگر تاکید کردند که این حزب را نه به عنوان حزبی برای مناطق کُردنشین ایران، بلکه به عنوان شاخه‌ای از پ.ک.ک می‌شناسند.

پژاک در بیانیه‌ی خود، هشدار داده بود که این دو حزب، از “اقمار بارزانی” بوده و ادعا کرده بود که که برخی از اعضای دو حزب دمُکرات، عضویتشان در نهادهای امنیتی ایران محرز است و درصدد بدنام‌کردن افراد دگراندیش و شخصیت‌ها هستند.

بعد از صدور این بیانیه، دو حزب دمُکرات، در مقرات اصلی خود در شهر کویه در منطقه‌ی کُردستان نشستی برگزار کردند.
ماف نیوز از ارگان رسانه ی دمکرات ها در این خصو ص گفت : این دو حزب، باری دیگر مصمم شده‌اند که پژاک، شاخه‌ای از پ.ک.ک بوده و نباید پاسخی به آن داده شود.
انتشار این بیانیه در حالی است که در نشستی که اخیرا میان حزب دمُکرات کُردستان ایران و پ.ک.ک در کوهستانهای قندیل صورت گرفت، دو طرف اعلام داشته بودند که برای حل مسالمت‌آمیز مشکلات‌شان، از حنگ رسانه‌ای، خودداری خواهند کرد.

پیشتر در پی استقرار نیروهای دمُکرات در مرزهای اشنویه و ارومیه، گریلاهای پ.ک.ک به پیشمرگان این حزب یورش برده و در پی آن یک تن از پیشمرگان این حزب به نام “قادر کریمی” جان خود را از دست داده و سه تن دیگر نیز مجروح شده بودند.

پ.ک.ک اعلام داشته است به هیچ وجه راضی به استقرار نیروهای دمُکرات در مناطق مرزی نیست و پژاک نیز از آن حمایت کرده است.

با این وجود اما دو حزب دمُکرات، بر حضور خود در مرزها پافشاری می‌کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین