۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نماینده ماردین در مجلس ترکیه: اگر AKP با MHP ائتلاف کند، روند مذاکرات صلح شکست می خورد

نماینده ماردین در مجلس ترکیه: اگر AKP با MHP ائتلاف کند، روند مذاکرات صلح شکست می خورد

  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
  • ۱۷۹ بازدید
  • ۰

اگر حزب عدالت و توسعه با حزب حرکت ملی ترکیه ائتلاف کند در این صورت به روند مذاکرات صلح پایان داده شده و به هیچ عنوان اجازه دیدار با عبدالله اوجالان داده نخواهد شد.
انجمن بی تاوانآذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری Ozgur-Gundem، پروفسور میتهات سنجر، نماینده شهر ماردین در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی عنوان کرد: اگر حزب عدالت و توسعه با حزب حرکت ملی ترکیه ائتلاف کند در این صورت به روند مذاکرات صلح پایان داده شده و به هیچ عنوان اجازه دیدار با عبدالله اوجالان داده نخواهد شد. ولی اتفاق مهم بعد از پایان دادن کامل به روند رخ خواهد داد. تئقف کامل مذاکرات باعث خواهد شد تا دولت ترکیه بار دیگر گزینه جنگ با پ.ک.ک را در نظر بگیرد.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: کنگره جوامع کرد (KCK) در خصوص تداوم روند مذاکرات اولویت ها و شروط خود را اعلام کرده است. به احتمال زیاد شرایط کوه قندیل با تحولات داخل ترکیه تغییر پیدا خواهد کرد. تشکیل حکومت ائتلافی و یا انتخابات زود هنگام در داخل ترکیه باعث خواهد شد تا کوه قندیل نیز اولویت های خود در روند مذاکرات صلح را تغییر داده و با شرایط داخل ترکیه مطابقت دهد.
سنجر تاکید کرد: حزب عدالت و توسعه یا باید به صورت آشکار خاتمه دادن به روند مذاکرات صلح را اعلام کرده و اجازه دیدار با عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک را صادر نکند و یا هیئت امرالی در کوتاه ترین زمان ممکن به جزیره امرالی سفر کند. حزب عدالت و توسعه تا کنون تصمیم خود در روند مذاکرات را اعلام نکرده است و تمام رفتارهای سیاسی که در قبال این روند اتخاذ می کند از تصمیمات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نشات گرفته است.
نمایند شهر ماردین در مجلس ترکیه خاطرنشان کرد: عبدالله اوجالان به عنوان یک طرف مذاکره در روند مذاکرات صلح باید آزاد شود. این برای پیشروی در روند مذاکرات صلح یک درخواست طبیعی است. در واقع این درخواست جدید حزب دموکراتیک خلق ها و حرکت های سیاسی کرد نیست، بارها این درخواست طرح شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین