۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دلایل اختلاف مظلوم عبدی و پ.ک.ک

  • ۲۳ آبان ۱۴۰۰
  • ۲۴۹ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، مظلوم عبدی در چندین بخش درباره مدیریت شمال سوریه با پ ک ک اختلاف دارد که به ان اشاره می کنیم :

۱- یگانهای به اصطلاح دفاع از خلق یا همان YPG باید منحل شود. زیرا دو نیروی نظامی مجزا در یک محیط سازگاری ندارد.

۲- پ ک ک نباید از خاک شمال سوریه برای ارسال نیرو و انتقال مهمات به خاک ترکیه استفاده کند.

۳- پ ک ک نباید مانع گفتگوهای کردهای سوریه که تحت نام “گفتگوهای کردی – کردی هست، شود.

۴- پ ک ک نباید در زندگی شخصی مردم دخالت کند.

۵- تبلیغات پ ک ک و عبدالاه اوجالان باید در در شمال سوریه محدود شود. زیرا در شمال سوریه تنها کردها نیستند بلکه اعراب ،سریانی ،مسیحی ،ترکمنها…هم هستند و پ ک  ک با این اعمال خود چند قطبی بودن را در جامعه بوجود می اورد که به نژاد پرستی ختم می شود.

۵- راههای دیپلماتیک باید باز باشند و شمال سوریه باید مستقل باشد. نه اینکه طبق چارچوب ایدئولوژی پ ک ک گام بردارد. چرا که روند دیپلماسی بر معیار پ ک ک به بن بست ختم می شود.

۶- پ ک ک نباید در تصمیمات مجلس شمال سوریه دخالت کند.

۷- نیروهای قدیمی پ ک ک که اهالی ترکیه و ایران و عراق هستند باید از شمال سوریه خارج شوند. زیرا مردم انها را نمی خواهند.

به خاطر همین علل گروه تروریستی پ ک ک در جلسه شورای رهبری پ ک ک که اوایل پاییز در قندیل برگزار شد مظلوم عبدی را از سمت فرماندهی نیروهای دمکراتیک سوریه برکنار کرد و به جای او فردی بنام محمود برخدان که فرد مورد حمایت جمیل باییک است منصوب کرد. اما آمریکایی ها این تصمیم پ ک ک را رد کردند و اعلام کردند که ما قبول نمی کنیم.

زیرا نیروهای دمکراتیک سوریه توسط امریکا تاسیس شده و حتی این نام هم از طرف آمریکا انتخاب شده و همه تسلیحات را نیز امریکا داده است و به همین علت مظلوم عبدی بطور پنهانی با امریکایی ها جلساتی را نیز برگزار کرده بود و امریکا از وی حمایت کرده و گفته اند که انها اصلا پ ک ک را در شمال سوریه نمی خواهند و به همین منظور مظلوم عبدی از طرف پ ک ک بعنوان تصفیه گر و خائن و خود فروش قلمداد شده است. تنش ها بیشتر شده است و به همین علت امریکا نمی گذارد که ترکیه مظلوم عبدی را ترور کند و امریکا در این مورد به ترکیه هشدار داده است و احتمالا به جای مظلوم عبدی محمود رش را ترور کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین