۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دستگیری فرماندهان در شمال سوریه توسط پ.ک.ک

دستگیری فرماندهان در شمال سوریه توسط پ.ک.ک

  • ۸ شهریور ۱۴۰۲
  • ۹۹ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : خبرها حاکی از آن است که نیروهای دمکراتیک سوریه شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه با حمایت آمریکایی ها دست به بازداشت تعدادی از فرماندهان کرده اند. هر چند که نیروهای دمکراتیک سویه بطور رسمی بیانیه ای نداده اند اما موج دستگیریها ادامه دارد و از طرفی نیز زندانیان داعش در زندان حسکه نیز با اعمال شدید امنیتی روبرو شده اند و از طرفی نیز عده ای از اهالی دست به تظاهرات زده اند.
بنابه گزارشهای دریافتی اوضاع اجتماعی در شمال سوریه نامساعد است. زیرا مردم از نابسامانی اقتصادی به ستوه آمده اند که مدیریت پ.ک.ک در شمال سوریه نمی تواند راهکارهای مناسب را پیدا کند و شرایط زندگی مردم بدتر شده است.
نیروهای سوریه دموکراتیک خانه احمد الخبیل (ابو خوله)، فرمانده شورای نظامی دیرالزور را محاصره کرده و در شهر منع رفت و آمد برقرار کرده اند.
دیده بان حقوق بشر سوریه شب گذشته اعلام کرد که نیروهای دموکراتیک سوریه عملیات امنیتی را برای دستگیری فرمانده شورای نظامی دیرالزور و دیگر فرماندهان در دیرالزور و حسکه آغاز کردند.
به گفته این منبع، نیروهای سوریه دموکراتیک شامگاه یکشنبه در حسکه مستقر شدند و راه های منتهی به زندان صنعتی را که حدود ۳۰۰۰ عضو داعش در آن مستقر هستند مسدود کردند، در حالی که اخبار شورش در زندان منتشر شده بود.
این منابع گفتند: «نیروهای سوریه دموکراتیک تعدادی از رهبران شورای نظامی دیرالزور را دستگیر کردند، در حالی که سرنوشت ابوخوله به دلیل قطع ارتباط با وی نامعلوم است».
در همین حال، پایگاه خبری «بنژو» در اقلیم کردستان گزارش داد که «عصر روز یکشنبه هیچ عضوی از داعش در زندان صنعتی حسکه وجود ندارد و تاکید کرد که منع آمد و شد بخشی از محاصره خانه سران شورای نظامی فرا رسیده است».
جلال الخبیل، برادر فرمانده شورای نظامی دیرالزور در ویدئویی در شبکه های اجتماعی حضور یافت و محاصره را تایید کرد و از اعضای قبیله خود خواست تا از آنها حمایت کنند و مقر نیروهای سوریه دموکراتیک را محاصره کنند.
در همین حال، نیروهای سوریه دموکراتیک شامگاه یکشنبه از آغاز عملیات امنیتی در مناطق روستایی دیرالزور خبر دادند و گفتند که هسته های داعش را هدف قرار داده و جنایتکارانی را که در حق مردم مرتکب بی عدالتی شده اند، تعقیب می کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *