۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • درس هایی که گروهک های تروریستی باید از انتخابات روز جمعه بگیرند!

درس هایی که گروهک های تروریستی باید از انتخابات روز جمعه بگیرند!

  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
  • ۷۸ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: علی رغم همه تلاش گروهک های تروریستی برای تحریم انتخابات روز جمعه، اما کردها در انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی سنگ تمام گذاشتند. به همین منظور “نه” گفتن مردم به فراخوان های گروهک های تروریستی حاوی پیامهایی است که باید به آن توجه ویژه ای نمود.

انتخابات یک فرایند تصمیم‌گیری رسمی است که طی آن همه مردم یا بخشی از مردم برای اداره امور عمومی خود، شخص یا اشخاصی را برای مقامی رسمی به مدت معلوم با ریختن رأی به صندوق‌های انتخاباتی برمی‌گزینند و معمولاً حق رأی مخصوص شهروندان یک کشور است، و مردم بدون تحت تاثیر قرار گرفتن فضای خارجی با عقلانیت نماینده مورد نظرشان را تعیین می کنند.

پدیده انتخابات سازوکار خردمندانه انتقال قدرت طبق نظر شهروندان (رای دهندگان) است. هدف انتخابات کارآمد و کم‌هزینه کردن مدیریت کلان از طریق کنار گذاشتن مدیران و جناح‌های ناکارآمد و دادن فرصت به جناح‌ها و افرادی که صادقانه می‌خواهند و می‌توانند انبوه چالش‌های فلج کننده را مدیریت کنند، است.

ذات مردم‌سالاری این است که مقام‌های انتخابی نسبت به مردم پاسخگو باشند. این مقام‌ها باید در مقاطع زمانی مشخص به مردم مراجعه کنند تا از آن‌ها در مورد وکالتی که برای حضور در پست خود گرفته‌اند اجازه مجدد بگیرند. به همین منظور در بسیاری از قوانین اساسی مردم‌سالار مقرر شده تا انتخابات در فواصل زمانی مشخصی برگزار شود.و در انتخابات هفته گذشته مردم وکالت خود را با نمایندگان گذشته و ناکارآمد فسخ کردند.

ذات انتخابات پرسیدن نظر مردم درمورد عملکرد، رفتار، اندیشه‌ها، طرح‌ها و اهداف مسئولان کشوری و شهری است و اگر شهروندان و رای‌دهندگان نتوانند نظر خود را در قالب انتخاب فرد یا کاندیدای مورد نظر بیان کنند، فلسفه انتخابات دچار تناقض می‌شود وخوشبختانه مردم با شرکت در انتخابات خواهان تغییر و خدمت رسانی و پیشرفت شدند و از همه مهمتر در انتخابات روز جمعه مشخص شده که مردم از بینش کافی برخوردار هستند و بدو ن در نظر گرفتن حواشی فضای اطراف به نحو احسن و مستقل در  انتخابات  شرکت کردند و کاندید مورد نظرشان را انتخاب کردند.

در شهرهای کردنشین در ایران گروهک ها با تمام تلاش سعی می کردند که مردم در انتخابات شرکت نکنند. اما بصیرت و شناخت مردم در حدی بود که با شرکت حداکثری در انتخابات روز جمعه جواب لازم را به گروهک ها دادند و پیام حاوی این بود که مردم از نظام جمهوری اسلامی راضی هستند و جامعه در ذات خود همیشه بدنبال آرامش و امنیت است. اما گروهک ها غافل از ذات جامعه هستند و شعور کافی برای آنالیز دقیق از جامعه ندارند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین