۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • درخواست از ائتلاف بین المللی برای مداخله / مدیر یک شبکه حقوق بشر:اعضای پ.ک.ک از ابتدای سال تاکنون حدود ۵۰ نوجوان را ربوده اند

درخواست از ائتلاف بین المللی برای مداخله / مدیر یک شبکه حقوق بشر:اعضای پ.ک.ک از ابتدای سال تاکنون حدود ۵۰ نوجوان را ربوده اند

  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
  • ۱۷۵ بازدید
  • ۰

فرهاد اوسو، مدیر شبکه حقوق بشر سوریه امروز چهارشنبه از ائتلاف بین المللی علیه داعش خواست تا نیروهای سوریه دموکراتیک و حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) را تحت فشار و تحت تعقیب قرار دهند.

به گزارش انجمن بی تاوان، گروه موسوم به «جوانان انقلابی» که تحت نظارت مستقیم گروه تروریستی کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) در سوریه قرار دارد، حدود ۵۰ نفر نوچوانان از ابتدای سال جاری برای جذب اجباری در صفوف نیروهای نظامی PKK ربوده شده اند و زیر شکنجه روحی و جسمی قرار دارند.

فرهاد اوسو در اظهاراتی گفت: اعضای پ.ک.ک از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۵۰ کودک و دختر خردسال را در مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دمکراتیک دزدیده‌اند و از برقراری ارتباط خانواده شان با آنها خودداری کردند.

وی افزود: «هیچ پاسخگویی از سوی پ.ک.ک وجود ندارد، زیرا آنها خردسالان را می ربایند و هیچ گروهی نمی تواند آنها را باز دارد.»

اوسو خاطرنشان کرد: “وقتی این افراد زیر سن قانونی خواستار بازگشت به خانواده های خود هستند، آنها را به بازداشتگاه ها می اندازند و تحت هر گونه شکنجه قرار می گیرند.”

اوسو از “نیروهای ائتلاف بین‌المللی که شمال شرق سوریه را کنترل می‌کنند، خواست تا بر (SDF) و PYD فشار بیاورند تا اعضای پ.ک.ک را که کودکان خردسال را برای استخدام اجباری می‌ربایند، تحت تعقیب قرار دهند.

اوسو همچنین با تاکید بر “لزوم بازگرداندن این کودکان به خانواده هایشان برای ادامه تحصیل” گفت که “SDF” باید توافق سال ۲۰۱۹ خود را با سازمان ملل متحد برای خارج کردن این کودکان از صفوف نیروهای خود عملی کند.

علیرغم درخواست‌ها برای جلوگیری از ربودن کودکان و بازگرداندن کودکان ربوده شده به خانواده‌هایشان و نارضایتی مردم از این اقدامات، گروه موسوم به «جوانان انقلابی» وابسته به گروهک تروریستی پ.ک.ک همچنان به ربودن و عضوگیری کودکان زیر سن قانونی ادامه می‌دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین