۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • داوود اوغلو: AKP آماده همکاری با هر ۳ حزب دیگر است/ رأی مردم به HDP برای خلع سلاح پ.ک.ک بوده است

داوود اوغلو: AKP آماده همکاری با هر ۳ حزب دیگر است/ رأی مردم به HDP برای خلع سلاح پ.ک.ک بوده است

  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
  • ۳۴۰ بازدید
  • ۰

احمد داوود اوغلو در سخنانی اعلام کرد که افرادی که به حزب دموکراتیک خلق ها رای داده اند برای عدم استفاده از سلاح و خشونت و خلع سلاح پ.ک.ک در کشور رای داده اند.
به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری Haber7، احمد داوود اوغلو، رئیس حزب عدالت و توسعه در اظهاراتی از برنامه زنده تلویزیونی TRT عنوان کرد: حزب دموکراتیک خلق ها در یک جشن بزرگ به سر می برد. آنان در حال حاضر از پیروزی به دست آورده هیجان زده هستند و درهای خود را بر روی برخی گزینه ها بسته اند. اکنون دیگر زمان ثبات فرا رسیده است. حال که از استان استانبول و غرب ترکیه این همه رای دریافت کرده اند و از ردای یک حزب منطقه ای خارج شده اند باید خشونت و ترور را رها کنند. حزب دموکراتیک خلق ها باید به پ.ک.ک دستور خلع سلاح صادر کند. افرادی که به حزب دموکراتیک خلق ها رای داده اند برای عدم استفاده از سلاح و خشونت در کشور رای داده اند.
وی تصریح کرد: ما روند مذاکرات صلح کرد – ترک را ادامه خواهیم داد. حکومت ائتلافی به هر شکلی که باشد این روند ادامه پیدا خواهد کرد. اقداماتی که حزب دموکراتیک خلق ها در فرصت مناسب انجام نداده است را می تواند اکنون تلافی کند. حال که رئیس مشترک حزب خود را سمبل صلح می بیند زمان آن فرا رسیده است تا فرمان خلع سلاح پ.ک.ک را نیز صادر کند. حزب دموکراتیک خلق ها در آستانه امتحانی بزرگ قرار گرفته است. پ.ک.ک در حال حاضر از ترور دست برنداشته است. چیزی که برای ما اهمیت دارد پیشرفت ترکیه است. حزب دموکراتیک خلق ها نیز باید آن زبانی که در استانبول از آن استفاده می کند در دیاربکر نیز از آن استفاده کند.
داوود اوغلو در ادامه اظهارات خود عنوان کرد: ۱۲ سال حکومت در اختیار حزب عدالت و توسعه بوده است و اکنون برای همکاری با تمام احزاب سیاسی درهایمان باز است. من با هر ۳ حزب دیگر در مجلس با صمیمیت دیدار خواهم کرد. این کار را برای منافع کشور انجام خواهم داد. ما با تمام حزب ها آماده همکاری هستیم و در این خصوص به هیچ عنوان خطوط قرمزی نداریم. برای سلامت کشور هر اقدامی لازم باشد را انجام خواهیم داد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین