۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دمیرتاش: کسی که دستور خلع سلاح پ.ک.ک را صادر خواهد کرد اوجالان است نه HDP

دمیرتاش: کسی که دستور خلع سلاح پ.ک.ک را صادر خواهد کرد اوجالان است نه HDP

  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
  • ۲۴۵ بازدید
  • ۰

رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی اعلام کرد که عبدالله اوجالان تنها کسی است که می تواند خلع سلاح پ.ک.ک را هموار کند.
به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه زمان، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی با اشاره به درخواست احمد داوود اوغلو مبنی بر دستور خلع سلاح پ.ک.ک، گفت: در دوران تبلیغات انتخابات همواره عنوان کرده اند “میز” مذاکره وجود ندارد، “بیانیه مشترک کاخ دلمه باغچه” را نادیده گرفتند، اظهاراتی مبنی بر “عدم وجود مسئله کردها” را مطرح کردند. مذاکرات را متوقف کردند. اکنون چنین به نظر می رسد از تمام این اظهارات برگشته اند. برای این که روند مذاکرات صلح آغاز شود باید اقدامات عملی در این روند صورت بگیرد که به چشم دیده شود. اظهاراتی که داوود اوغلو مبنی بر درخواست خلع سلاح از ما داشته است وی خود نیز به خوبی می داند که این مسئله از حیطه مسئولیت های ما خارج است. در خصوص خلع سلاح پ.ک.ک فردی که باید دستور صادر کند عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک است نه ما. وی در خصوص انتشار این دستور نیز در جزیره امرالی حاضر است. اگر احمد داوود اوغلو و حزب عدالت و توسعه صادق است و خواهان خلع سلاح پ.ک.ک است. به همراه هیئت حزب دموکراتیک خلق ها همین فردا به امرالی سفر کند. مذاکرات مستقیم آغاز شود و روند مذاکرات از آن جایی که متوقف شده است از سر گرفته شود.
وی در خصوص تشکیل حکومت ائتلافی خاطرنشان کرد: برای گفتگو در خصوص تشکیل حکومت ائتلافی درهای حزب ما بر روی تمام احزاب باز است. پیشنهاداتی که به حزب دموکراتیک خلق ها داده شود را ارزیابی خواهیم کرد. بدون در نظر گرفتن پیشنهادات و بدون بررسی های صورت گرفته در خصوص سناریوهای محتمل “آری” یا “نه” گفتن را صحیح نمی دانیم. در خصوص این که حزب حرکت ملی ترکیه چگونه حرکت خواهد کرد ما نظری نداریم آنان خود تصمیم خواهند گرفت ولی اهانت به حزبمان را نیز به هیچ عنوان قبول نخواهیم کرد. توهین کردن به حزب دموکراتیک خلق ها توهین به اراده ملت ترکیه است. بر سر مواضع سابق خود در خصوص حزب عدالت و توسعه هستیم. سناریوهای دیگر را نیز در نظر گرفته و بررسی خواهیم کرد. در کنار این به بازی کردن نقش حزب اپوزیسیون در پارلمان ترکیه نیز ادامه می دهیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *