۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اردوغان: غرب از گروه تروریستی پ.ک.ک و PYD در سوریه حمایت می کند

اردوغان: غرب از گروه تروریستی پ.ک.ک و PYD در سوریه حمایت می کند

  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
  • ۳۰۸ بازدید
  • ۰

رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی مدعی شد که غرب با کشتن عرب ها و ترکمن های سوریه از احزاب تروریستی پ.ک.ک و PYD حمایت می کند.
به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری Haber7، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که بعد از انتخابات ۲۵مین دوره پارلمان این کشور برای اولین بار سخنرانی رسمی برگزار کرده بود در اظهاراتی جنجالی عنوان کرد: حنگنده های غربی در کردستان سوریه و منطقه تل ابیض در حال کشتن عرب ها و ترکمن ها هستند و متاسفانه به جای آن ها تروریست های حزب کارگران کردستان (PKK) و شاخه سوری آن حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه (PYD) را در آن جا جایگزین اعراب و ترکمن ها می کنند. ما چگونه به این مسئله مثبت نگاه کنیم؟ ما به این غرب چگونه به عنوان یک بازیگر صمیمی نگاه کنیم؟
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: دیروز نومان کورتولموش (معاون نخست وزیر ترکیه) به منطقه مرزی ترکیه – سوریه سفر کرده بود. در آن جا با ۱۵ هزار پناهنده جدید که از سوریه به ترکیه پناه آورده اند دیدار کرده است. ما آنان را با آغوش باز در کشورمان پذیرفته ایم. اگر دست کشورهای غربی بود تمام پناهندگان سوری را در دریاها غرق می کردند.
لازم به ذکر است، رجب طیب اردوغان این اظهارات را در شرایطی عنوان کرده است که حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه (PYD) برای تشکیل کانتون جدید در کردستان سوریه به همراه نیروهای ائتلافی بین المللی علیه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) حملات گسترده ای را به منطقه تل ابیض در شمال سوریه آغاز کرده است. در همین راستا نیز، “عمر سیهموس” از اساتید دانشگاه و فعال سیاسی کرد سوریه در اظهاراتی عنوان کرده است: کردهای سوریه برای بیرون راندن نیروهای دولت اسلامی عراق و شام (داعش) از تل ابیض این عملیات را آغاز کرده اند. با موفقیت کردهای سوریه در پیشروی های خود در شمال این کشور و متصل شدن آنان به کردستان عراق تحرکات بیشتری در منطقه را شاهد خواهیم بود. اگر چه کردهای عراق نسبت به این موضوع رضایتمندی تام نشان نداده اند ولی در آخرین اظهارات، مقامات کردستان عراق عنوان کرده اند به این مسائل از لحاظ حقوق کردها نگاه خواهند کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین