۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • داوود اوغلو: پ.ک.ک می خواهد نتایج انتخابات پارلمانی را تحت الشعاع قرار دهد

داوود اوغلو: پ.ک.ک می خواهد نتایج انتخابات پارلمانی را تحت الشعاع قرار دهد

  • ۲۴ تیر ۱۳۹۴
  • ۱۸۲ بازدید
  • ۰

هدف از بیانیه پ.ک.ک به مانند سال ۲۰۱۱ تحت الشعاع قرار دادن انتخابات ۷ ژوئن ۲۰۱۵ ترکیه بود که در آن جهانیان با حیرت بلوغ سیاسی ترکیه را نظاره گر شدند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری اخلاص، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی با واکنش به بیانیه اخیر شورای فرماندهی پ.ک.ک مبنی بر اتمام آتش بس میان ترکیه و پ.ک.ک در اظهاراتی عنوان کرد: این موضوعی بسیار حساس است که همه طرف ها باید با رعایت تمام حساسیت های موجود به آن بپردازند. بعد از انتشار این بیانیه در شهرهای آگری، گوله، کارس و بسیاری دیگر از مناطق کردنشین ترکیه شاهد درگیری هایی میان نیروهای امنیتی ترکیه با هواداران پ.ک.ک و نظامیان وابسته به آنان بودیم. هدف از این نوع اظهارات و بیانیه ها به مانند سال ۲۰۱۱ تحت الشعاع قرار دادن انتخابات ۷ ژوئن ۲۰۱۵ ترکیه بود که در آن جهانیان با حیرت بلوغ سیاسی ترکیه را نظاره گر شدند. همانگونه که بعد از انتخابات ۲۰۱۱ پ.ک.ک در تلاش برای ورود موج جدیدی از ترروریسم به داخل کشور بود این بار نیز این کار را تکرار کرده است. همه در این خصوص با یک امتحان مهم روبه رو هستند. تمام احزاب حاضر در پارلمان ترکیه باید مخالفت خود را با این نوع بیانیه ها اعلام کنند. وجب به وجب خاک ترکیه تحت حاکمیت و اقتدار حکومتی خواهد بود که با رای مستقیم ملت تعیین می شود و این حکومت اختیار تاسیس هر گونه راه و سد و سایر تاسیسات را در تمام این کشور دارا است. در این خصوص از تهدید هیچ گروهی پا پس نخواهیم کشید.
وی در ادامه اظهارات خود خاطرنشان کرد: مفهوم آتش بس را ما هیچ عنوان استفاده نکردیم. مفهوم آتش بس مفهومی است که شورای فرماندهی پ.ک.ک از آن استفاده می کند. ما تنها در چارچوب روند مذاکرات صلح از “عدم درگیری” استفاده کرده ایم و آن نیز با ترک گروه های مسلحانه وابسته به پ.ک.ک از خاک ترکیه در سال ۲۰۱۳ همراه بوده است که تا زمان عملی شدن آن بر آن تاکید خواهیم کرد. اکنون نیز در خصوص تامین حقوق دموکراتیک ملت ترکیه به هیچ عنوان عقب نخواهیم نشست و اجازه هیچ اظهار نظر و اقدامی که حکومت مشروع ترکیه، سرزمین و مجلس بزرگمان را تهدید کند نخواهیم داد. این مسئله را در دیدار با حزب دموکراتیک خلق ها نیز تاکید خواهیم کرد. دیگر زمان آن رسیده است که همه میان دموکراسی و خشونت و ترور یکی را انتخاب کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین