۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رئیس فراکسیون حزب عدالت و توسعه: ادامه مبارزه مسلحانه کردها در ترکیه معنی ندارد

رئیس فراکسیون حزب عدالت و توسعه: ادامه مبارزه مسلحانه کردها در ترکیه معنی ندارد

  • ۲۴ تیر ۱۳۹۴
  • ۲۷۸ بازدید
  • ۰

اکنون که دولت ترکیه روشهای صلح آمیز برای حل مسئله کردها اتخاذ کرده است، ادامه مبارزه مسلحانه کردهای ترکیه هیچ معنی ندارد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری CNNturk، ماهر اونال، رئیس فراکسیون حزب عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه طی اظهاراتی با اشاره به روند مذاکرات صلح و حل و فصل مسئله کردها در ترکیه عنوان کرد: دولت های سابق در ترکیه همواره مسئله کردها را به عنوان یک مسئله امنیتی در نظر گرفته و تلاش کرده اند تا با راه های نظامی به حل و فصل مسئله کردها اقدام کنند. در طرف مقابل نیز، کردها برای مقابله با برخورد نظامی دولت های سابق ترکیه به مبارزه مسلحانه روی آوردند. اکنون راه دولت برای حل و فصل مسئله کردها تغییر پیدا کرده است از حزب دموکراتیک خلق ها و سایر حرکت های سیاسی کرد این سوال را دارم: شما در راه حل و فصل مسئله کردها چه تغییری به وجود آورده اید؟ آیا ادامه دادن به مبارزات مسلحانه برای حل و فصل مسئله کردها اکنون راهی درست است؟ شما تا کنون هیچ اراده ای برای عمل به روشهای دموکراتیک در ترکیه از خود نشان نداده اید. شما مرز میان خود، ترور و خشونت را مشخص نکرده اید ما بالاتر از اراده ملت ترکیه قدرتی نمی شناسیم.
وی در ادامه اظهارات خود افزود: با این که همکاری های نزدیکی با نیروهای پیشمرگ کرد در مبارزه با دولت اسلامی عراق و شام (داعش) داشتیم و حتی اجازه عبور از خاک خود به نیروهای پیشمرگ کرد را برای مبارزه با گروه تروریستی داعش صادر کردیم ولی همواره ما را متهم به حمایت از دولت اسلامی عراق و شام (داعش) کرده اند. حزب عدالت و توسعه همواره از حقوق کردهای سوریه حمایت کرده و در دیدارهایی مختلفی که داشتیم بر حقوق کردهای سوریه تاکید کرده ایم. همانگونه که در گذشته از حقوق کردهای سوریه در مجامع بین المللی حمایت کرده ایم اکنون نیز در آن جغرافیا بر حقوق برادران کردمان تاکید خواهیم کرد. با آغاز حملات ما بودیم که آغوش باز خود را بر روی ۲۰۰ هزار کرد سوریه گشودیم. برای جلوگیری از سقوط کوبانی مرزهای خود را بر روی نیروهای پیشمرگ گشودیم. ما دولت اسلامی عراق و شام (داعش) را به عنوان گروه تروریستی شناخته و در منطقه با آن مبارزه می کنیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین