۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • داعش و پ.ک.ک از نظر ایدئولوژیکی مخالف دموکراسی می‌باشند/ ترکیه از حصول توافق هسته ای ایران بسیار خرسند است

داعش و پ.ک.ک از نظر ایدئولوژیکی مخالف دموکراسی می‌باشند/ ترکیه از حصول توافق هسته ای ایران بسیار خرسند است

  • ۷ بهمن ۱۳۹۴
  • ۳۴۶ بازدید
  • ۰

احمد داوود‌اوغلو در مورد مقایسه تهدید داعش و پ.ک.ک اظهار داشت: بدی‌ها با هم مقایسه نمی‌شوند، هر دو برای ترکیه به عنوان خطر محسوب می‌شوند، هر دو از نظر ایدئولوژیکی، مخالف دموکراسی می‌باشند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از آناج، احمد داوود‌اوغلو، نخست وزیر ترکیه، در برنامه‌ای در شبکه خبری “سی‌ ان‌ ان اینترنشنال”، به سولات “کریستین امان‌ پور”، خبرنگار این شبکه پاسخ داد.

داووداوغلو در پاسخ به این سوال که چه کسانی در میز مذاکرات سوریه حضور خواهند یافت و واکنش ترکیه نسبت به حضور برخی گروه‌های کرد که کنترل برخی از مناطق را در سوریه در دست دارند چیست؟ گفت: ما می‌خواهیم که کردهای سوریه در این میز مذاکره حضور داشته‌باشند؛ بدون حضور کردها میز مذاکره کامل نمی‌‌شود، ما با حضور گروه تروریستی “پ.ی.د” در این میز مذاکره مخالف هستیم، “پ.ی.د”، به عنوان گروه تروریستی از طرف اتحادیه اروپا و آمریکا شناخته شده و شاخه‌ی گروه تروریستی پ.ک.ک می‌باشد.

امان‌پور در ادامه سوال مذکور پرسید: شما و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی پذیرفته‌اید اما، آمریکا در صحنه با آنها حرکت می‌کند؛ به نظر شما وقت آن نرسیده که واقعیت را بپذیرید؟

داووداوغلو در پاسخ به خبرنگار سی‌ان‌ان، اظهار داشت: کسانی که آنها را مشروع می‌بینند، واقعیت‌های منطقه را احساس نکرده‌اند؛ هیچ کس نمی‌تواند ما را قانع کند که این افراد خواستار صلح هستند.

نخست‌وزیر ترکیه در پاسخ به سؤال رویکرد ترکیه درباره پیروزی ایران در توافق هسته‌ای، اذعان داشت:” ما از حصول توافق برنامه هسته‌ای ایران بسیار خرسندیم. حل این مساله نه تنها برای اقتصاد ایران بلکه برای اقتصاد تمام جهان, اتفاق خوبی محسوب می‌شود”.

داووداوغلو در پاسخ به سؤال اینکه آیا ایران را به عنوان رقیب منطقه‌ای خود می‌بینید؟، گفت:” ما ایران را به عنوان رقیب نمی‌بینیم، ما همسایه هستیم. در طول تاریخ روابط خوب و بد داشتیم، ولی در ۲۰ سال اخیر روابط ما مبتنی بر روابط خوب همسایگی است لکن برخی اختلافات در خصوص مسائل سوریه و عراق داریم.

داووداوغلو عملیات نظامی روسیه در سوریه را چنین ارزیابی کرد: “روسیه مدت‌ها به مداخله از خارج در بحران سوریه مخالفت می‌کرد. اما در حال حاضر، خود روسیه به شکل بسیار نادرست در بحران سوریه مداخله می‌کند. در اصل سوریه را اشغال کرده است.

داووداوغلو در پاسخ سوال اینکه آیا داعش تهدید بزرگتری برای ترکیه محسوب می‌شود یا پ.ک.ک؟، پاسخ داد: بدی‌ها با هم مقایسه نمی‌شوند، هر دو برای ترکیه به عنوان خطر محسوب می‌شود، هر دو از نظر ایدئولوژیکی، مخالف دموکراسی می‌باشند.

گفتنی است، داوود اوغلو در حالی به مداخله نظامی روسیه اعتراض می نماید که هزاران نفر از نیروهای نظامی خود را با تمام تجهیزات و تسلیحات جنگی به سوریه اعزام نموده است و چندین بار شمال سوریه را با جنگنده های نظامی خود بمباران نموده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین