۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • عجایب حیرت انگیز متکدیان دستمزد ۵۰ میلیونی یک گدا در کردستان + تصویر

عجایب حیرت انگیز متکدیان دستمزد ۵۰ میلیونی یک گدا در کردستان + تصویر

  • ۸ بهمن ۱۳۹۴
  • ۷۳۵ بازدید
  • ۰

با صدای سوزناکی می گوید« کمک کنید در راه خدا» وضعیتش آنقدر آشفته است که خیلی از رهگذران با دیدن او دلشان برایش می سوزد و پولی کف دستش می گذارند اما هیچ کدام نمی دانند همین وضعیت ظاهری آشفته وضع مالی اش شاید خیلی از آنها بهتر باشد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از سیلوانا نیوز خبرنگار آفتاب دل، پیرزنی با ظاهری ژولیده در کنار خیابان نشسته و دست های پینه بسته اش را به طرف عابران پیاده دراز کرده است، با صدای سوزناکی می گوید« کمک کنید در راه خدا» وضعیت پیرزن آنقدر آشفته است که خیلی از رهگذران با دیدن او دلشان برایش می سوزد و پولی کف دستش می گذارند اما هیچ کدامشان نمی دانند همین پیرزن آشفته وضع مالی اش شاید خیلی از آنها بهتر باشد و در حساب بانکی اش میلیون ها تومان پول دارد و چند خانه و مغازه هم به نامش است.

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که وقتی در خیابان فردی را می بینید که سن وسالی از او گذشته و با لباس های کهنه و مدرس در حال گدایی است حس نوع دوستیتان گل می کند و می خواهید هر طوری شده به او کمک کنید.

آیا باورتان می شود که فردی با میلیون ها تومان پول و ثروت، لباس های کهنه به تن می کند و برای گدایی راهی کوچه و خیابان می شود، این گزارش را بخوانید تا متوجه شوید که برای کمک به متکدیان خیابانی باید کمی درنگ کنید؛

DSC09048

طرحی برای مبارزه با گداها
ماموران طرح جمع آوری متکدیان هنگام تحقیق از این افراد با موارد جالب و حیرت انگیزی برخورد می کنند چرا که در میان متکدیان دستگیر شده افراد پولداری وجود دارند که وضع مالی شان خیلی خوب و کلی مال و منال دارند.
صلاح الدین وکیلی مسئول طرح جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهر سنندج برایمان از عجایب این طرح می گوید: معضل تکدی گری به عنوان یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی امروزه در تمام جوامع سنتی و توسعه یافته بوجود آمده و به عنوان یکی از مهمترین مشکلات شهری محسوب می شود که در این راستا توجه به آیین نامه ها، شهرداری موظف به جمع آوری متکدیان است که به صورت مستمر و سازمان یافته از سال ۸۸ اقدام به ساماندهی آنها در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و با حمایت فرماداری، امور اجتماعی استانداری، مراجع قضایی، نیروی انتظامی و دستگاه های حمایتی بحث جمع آوری و ساماندهی اتباع خارجی  از سال ۸۹-۹۰ با ساماندهی متکدیان کاری اساسی در این راستا انجام گیرد.

DSC02759(1)

دستگیری چند باند اتباع خارجی
وی می گوید: چند دسته متکدی در سطح شهر سنندج وجود دارند که یک دسته ی آن را اتباع خارجی تشکیل می دادند که از افغانستان، پاکستان و عراق وارد شهر سنندج شده و با سوء استفاده از احساسات مردم پول زیادی را جمع آوری می کردند که چند باند از این اتباع خارجی دستگیر و طبق مراجع قضایی به مرزهای تایباد، باشماق و میرجاوه تحویل داده شد که از سال ۹۲ تاکنون هیچ گونه ورود اتباع خارجی به سطح شهر را نداشته ایم.

از هر ۴ متکدی یک نفر غیر بومی است
وی گفت: متکدیان غیر بومی دسته ی دیگری است که متاسفانه از هر ۴ نفر یک نفر آن ها از شهرهای همجوار به استان کردستان می آیند که با دستور مراجع قضایی با دستگیری آنها به شهرهای محل سکونتشان برگشت داده می شود.

معلولی که معلول نبود
وی تاکید کرد: مرد متکدی در ترمینال سنندج دستگیرکه بعد از اعترافات گفت: هر روز صبح از یکی از شهرهای همجوار به شهر سنندج می آید و بعد از پارک کردن ماشینش خود را به معلولیت می زند و از مردم گدایی می کند و شب دوباره با ماشینش به شهر خود باز می گردد و روزانه حدود ۹۰ الی ۱۰۰ هزار تومان از مردم پول می گرفت.

متکدیان سنندجی حرفه ای و پولدار هستند
وکیلی گفت: دسته ی دیگری از متکدیان در سطح شهر سنندج وجود دارد که به علت درآمد بیش از حد در روز از احساسات پاک شهروندان سوء استفاده می کردند که با بررسی از آنها مشخص شد که موجودی حساب ۵۵ میلیونی ، ۲۲ میلیونی و ۱۰میلیونی در کارت هایشان وجود داشتکه طبق دستور مراجع قضایی روانه ی زندان شدند.

DSC01540

کاهش آمار متکدیان در سطح شهر سنندج
مسئول طرح جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهر سنندج اظهار کرد: در ابتدای این طرح درآمد روزانه ی متکدیان ۸۰ الی ۱۰۰ هزار تومان بود اما با مشارکت مردم و تبلیغات صدا و سیما و رسانه های استان خوشبختانه مردم کمک های خود را از طریق موسسات خیریه و صندوق صدقات ارائه می دهند و درآمد آنها به ۱۰ الی ۱۵ هزار تومان در روز کاهش یافته است لذا امیدواریم همچنان مردم استان  از ارائه وجه با نیت خیرخواهانه به این متکدیان خودداری کنند.

DSC07488

جمع آوری ۱۱۵ متکدی زن در سطح شهر سنندج
وی می گوید: در نه ماهه سال جاری بیش از ۲۸۰ متکدی در سطح شهر سنندج جمع آوری که ۱۱۵ نفر از آنها را زنان تشکیل می دادند .
وکیلی در خصوص اسکان افراد کارتن خواب و بی سرپناه گفت: از ابتدای آبانماه طرح جمع آوری این افراد در سطح شهر آغاز شده و در این مدت ۱۸ نفر در این مرکز اسکان داده شدند.

وی تاکید کرد: به شرط تامین امنیت، مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان این شهرداری شبانه آماده پذیریش بیش از ۱۰۰ نفر افراد کارتن خواب و بی سرپناه است.
وکیلی به شهروندان توصیه نمود: در صورت مشاهده افراد کارتن خواب و متکدی مراتب را با شماره تلفن ۳۳۱۶۰۵۷۰ اطلاع داده تا نسبت به جمع آوری و اسکان این افراد اقدام لازم صورت گیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین