۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

داعش و معمای اسرای کُرد سوری

  • ۱۴ تیر ۱۳۹۳
  • ۳۵۴ بازدید
  • ۰

 

به خاطر اظهار بی اطلاعی داعش از سرنوشت برخی گمشدگان کُرد، مساله ی مبادله ی اسرا با مشکل مواجه شده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از شبکه ی تلویزیونی کُردی زبان Rudaw طی روزهای اخیر در منطقه ی کردنشین کوبانی در شمال سوریه، دو نشست مذاکره بین مدافعین کُرد موسوم به واحدهای دفاع از خلق (YPG) و نمایندگان داعش برگزار شده است.
هدف اصلی از برگزاری مذاکرات جدید بین داعش و مداtعین کُرد، بررسی مساله ی تبادل اسرا است. با آن که بیش از چهارصد تن از کردهای سوری نزد داعش اسیر شده اند، شمار معدودی از افراد داعش توسط مدافعین کُرد زندانی شده اند و کردها به دنبال آن هستند تا با آزاد کرن اسرای داعش، همه ی شهروندان ربوده شده ی کوبانی و دیگر شهرهای اطراف را به خانه باز گردانند و برای حل این مشکل از میانجی های محلی نیز کمک گرفته اند. اما در ارائه ی لیست اسامی اسرا مشکل به وجود آمده و از آن جایی که داعش از سرنوشت برخی از گمشدگان کُرد اظهار بی اطلاعی می کند، روند مبادله ی اسرا فعلا متوقف شده است.
داعش پیش تر در رقه و همچنین در اطراف کوبانی، چند تن از شهروندان ربوده شده ی کُرد را به قتل رسانده و سران خودگردانی کوبانی بر این باورند که احتمالا افرادی که داعش از سرنوشت آنان اظهار بی اطلاعی می کند، کشته شده اند.
انور مسلم نخست وزیر کنونی کوبانی پیش از رسیدن به مقام کنونی خود، به عنوان مذاکره کننده ی ارشد کردها در غرب کوبانی، مذاکره با احرار الشام، النصره و چند گروه تکفیری دیگر را بر عهده گرفته بود و در سال گذشته در این مورد به تفصیل با کردپرس صحبت کرده بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *