۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • خدمت دیگری از پ.ک.ک برای کُردها:انتشار و پخش موسیقی کردی در آلمان ممنوع شد

خدمت دیگری از پ.ک.ک برای کُردها:انتشار و پخش موسیقی کردی در آلمان ممنوع شد

  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
  • ۲۹۱ بازدید
  • ۰
به گزارش انجمن بی تاوان، چهارشنبه گذشته، حدود ۷۰ نفر در مقابل دادگاه اداری فدرال (BVerwG) در لایپزیگ تظاهرات کردند. دلیل این امر رسیدگی به شکایت قبلی علیه ممنوعیت Mezopotamien Verlags-GmbH و MIR-Multimedia GmbH بود. هر دو ناشر در فوریه ۲۰۱۹ به عنوان سازمان های فرعی گروه تروریستی PKK ممنوع شدند و هزاران اثر ادبی و موسیقی مصادره شدند. در میان تظاهرکنندگان، نویسندگان و نوازندگانی بودند که آثار خود را در خانه‌های رسانه‌ای ممنوعه منتشر کرده بودند و فعالیت‌هایشان به‌طور قابل توجهی با محدودیت‌های ممنوعه مواجه شده بود. در آستانه این جلسه، بیش از ۱۰۰ فرهنگی و ناشر اعلامیه همبستگی خود را با عنوان “علیه سانسور سیاسی و محدودیت آزادی نشر و تنوع فرهنگی” منتشر کردند و خواستار همبستگی با این دو خانه رسانه کردی شدند.
یک یورش سه روزه قبلاً در مارس ۲۰۱۸ انجام شده بود که توسط دادگاه اداری دوسلدورف تصمیم گرفته شد. تن ها کتاب، سی دی، مواد آرشیو و تجهیزات فنی از محل این دو ناشر ضبط و با کامیون ها برده شد. در ۱۲ فوریه ۲۰۱۹، حمله بزرگ دیگری به این انتشارات صورت گرفت که طی آن حدود ۵۰۰۰۰ اثر ادبی و بزرگترین آرشیو موسیقی کردی در اروپا مصادره شد. وزیر کشور فدرال وقت، هورست زیهوفر، ممنوعیت این دو خانه رسانه را اینگونه توجیه کرد که ناشران بخشی از گروه تروریستی (پ‌ک‌ک) هستند که در سال ۱۹۹۳ در آلمان ممنوع شد و وجود آنها فقط برای آنها مفید است.
به مناسبت نمایشگاه کتاب لایپزیک در سال ۲۰۱۹، بیش از ۹۰ متخصص رسانه، ناشر و کتابفروشی همبستگی خود را با این دو خانه رسانه اعلام کردند. آنها در بیانیه مشترک خود از سانسور سیاسی صحبت کردند و خواستار رفع این ممنوعیت شدند. علاوه بر این، آنها در اعلامیه همبستگی خود به این شبهه آشکار اشاره کردند که اقدامات سرکوبگرانه علیه مؤسسات انتشاراتی با مشورت یا در راستای منافع دولت ترکیه انجام شده است، زیرا اولین حملات تنها چند هفته قبل از ریاست جمهوری صورت گرفته است. انتخابات در ترکیه نمایندگان رسانه ها به صراحت تاکید کردند: آزادی عقیده و نشر اساس ضروری جامعه آزاد و دموکراتیک ما در آلمان است و کوچکترین شبهه ای را برای محدودیت تحمل نمی کند.
دنیز دمان، نوازنده، که به‌ویژه از ممنوعیت پخش موسیقی MIR Multimedia متاثر شده است، در آن زمان توضیح داد: «دولت آلمان پیوسته روابط خود را با حکومت اردوغان تعمیق می‌کند. دولت آلمان برای جلب رضایت اردوغان، سیاست ممنوعیت را انتخاب کرده است.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین