۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • حواشی کشته شدن یک کُرد ترکیه ای در صفوف داعش

حواشی کشته شدن یک کُرد ترکیه ای در صفوف داعش

  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۳
  • ۳۳۹ بازدید
  • ۰

 

پدر یک جوان ۲۸ ساله ی ترکیه ای برای بازگرداندن جنازه ی فرزندش به سوریه رفت اما سران داعش خواسته ی او را ردّ کردند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از دوغان، اورهان داغ نام یک جوان ۲۸ ساله ی کُرد ترکیه ای است که خانواده ی او در شهرستان جیهان استان آدانا زندگی می کند. خبر کشته شدن امید داغ در صفوف داعش در شمال سوریه، خبرنگاران را به سوی خانه ی پدر او به حرکت درآورد.
 فاضل داغ پدر این جوان ترکیه ای در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد:«پسر من در استان ازمیر مشغول ماهیگیری بود و پارسال توسط رابطین داعش فریب داده شد. او به شمال سوریه رفت و در درگیری های آنجا مجروح شد و به خانه بازگشت. اما پس از آن نیز دوباره از مسیرهای قاچاق به سوریه بازگشت و من هر کاری کردم نتوانستم مانع او شوم. پس از آن که فرزندم در آن جا کشته شد، برای تحویل گرفتن جنازه ی فرزندم به آن جا رفتم. اما سران داعش قبری را به من نشان داده و گفتند: این مزار فرزند شهید توست. ما نمی توانیم جنازه ی او را به شما تحویل دهیم. ما نیز قررار است در این مسیر شهید شویم. از شما تقاضا می کنیم برای گرفتن انتقام فرزندتان همین جا بمانید و در کنار او شهید شوید. من درخواست آنها را قبول نکردم و آن ۲۴ ساعتی که در کنار سران داعش سوریه سپری کردم، سخت ترین دوره ی زندگی من بود. من آن جا چندین سربریده، چند پایین تنه ی مثله شده و مناظر وحشتناک دیدم و با دست خالی به ترکیه بازگشتم».
فاضل داغ در ادامه افزود:«ما کُرد هستیم و وقتی که یک جوان کُرد در صفوف پ.ک.ک یا یک جوان ترک در صفوف ارتش ترکیه جان خود را از دست می دهد، به شدت متاثر می شویم. اما از روزی که فرزند من در سوریه کشته شده، هواداران پ.ک.ک زندگی را بر ما تلخ کرده اند و مرتب تهدید می شویم. ما در مقابل منزلمان یک چادر بزرگ برای مراسم ختم برپا کرده بودیم که افراد پ.ک.ک ما را وادار کردند آن را جمع کنیم».
این گزارش در حالی منتشر شده که روزنامه ی دیلی تلگراف انگلیس از این موضوع خبر داده که پانصد شهروند ترکیه ای عضو داعش هستند.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *