۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

حمایت بیش از ۱۲۰کشور از داعش

  • ۲۱ دی ۱۳۹۴
  • ۳۷۶ بازدید
  • ۰

دبیرکل حزب النجبای عراق با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ کشور از داعش حمایت می‌کنند، گفت: آمریکا با حضور خود در عراق مشکلات زیادی را برای این کشور به وجود آورده و تنها برای رسیدن به منافع خود اقدام می‌کند و به غارت ثروت این کشور می‌پردازد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، اکرم الکعبی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله موسوی‌اردبیلی اظهار داشت: در راستای مقابله با گروهک داعش فعالیت می‌کنیم و در این زمینه به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرده‌ایم، بیش از ۳ سال است که وارد سوریه شده‌ایم و برخی از مناطق را از دست داعش آزاد کرده‌ایم.

دبیرکل حزب النجبای عراق با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای آزادسازی شهرهای سوریه از دست نیروهای داعش افزود: دو شهر محاصره شده در سوریه که شیعه‌نشین هستند همانند دو قطره در دریای بزرگ داعش محاصره شده‌اند، ۸۰ درصد مسیری که برای رسیدن به این شهر وجود دارد، آزاد شده و این اقدام با توکل به خدا و دعای مراجع تقلید انجام شده است.

وی با ذکر اقدامات انجام شده توسط حزب النجبا در عراق برای مقابله با داعش گفت: امروز به نزدیکی شهر موصل رسیدیم و در حال مبارزه با داعش هستیم و به پیروزی‌های خوبی دست پیدا کرده‌ایم.

دبیرکل حزب النجبای عراق با بیان این که آمریکا تلاش می‌کند عراق تجزیه و تقسیم شود، افزود: تنها هدف آمریکا برای حضور در عراق کمک به نیروهای داعشی است، فعالیت‌های آمریکا در عراق منفی است و به بمباران نیروهای مقاومت می‌پردازند و با کارشکنی‌های خود به‌کمک نیروهای داعشی می‌آیند و آن‌ها را از محاصره نجات می‌دهند.

الکعبی اعلام کرد: یک لشکر از لشکرهای النجبا اهل سنت هستند که کنار برادران شیعه خود با گروهک تروریستی داعش می‌جنگند که این موضوع برای آمریکا پذیرفتنی نیست چون آمریکا در راستای تفرقه شیعه و سنی فعالیت می‌کند.

وی با ابراز اینکه آمریکا از روز اول حمله به عراق در راستای تجزیه این کشور فعالیت می‌کرد، گفت: آمریکا به این نتیجه رسیده که اگر مناطق محاصره شده آزاد شود، آن‌ها نمی‌توانند این کشور را تجزیه کنند و به اهداف خود برسند که در این زمینه جلسات زیادی را با فرماندهان داعش برگزار می‌کنند و به کمک آن‌ها می‌پردازند.

دبیرکل حزب النجبای عراق با اشاره به اقدامات روسیه برای مقابله با داعش افزود: وجود روسیه در کشور سوریه سبب مشکلات زیادی برای آمریکا شد چون ارتش روسیه قسمت‌های زیادی از مناطق محاصره در سوریه را آزاد کرد که این موضوع برای آمریکا قابل پذیرش نبود.

الکعبی با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ کشور از داعش حمایت می‌کنند و داعش از کشورهای غربی و عربی نیروهای نظامی دارد، گفت: آمریکا با حضور خود در عراق مشکلات زیادی را برای این کشور به‌وجود آورده و تنها برای رسیدن به منافع خود اقدام می‌کند و به غارت ثروت این کشور می‌پردازد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین