۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • کشته شدن ۳۰۷ تروریست پ ک ک از ۱۵ دسامپر تا کنون

کشته شدن ۳۰۷ تروریست پ ک ک از ۱۵ دسامپر تا کنون

  • ۲۰ دی ۱۳۹۴
  • ۳۳۱ بازدید
  • ۰

ارتش ترکیه اعلام کرد، در عملیات‌های “ضدتروریستی” در جنوب شرق این کشور از ۱۵ دسامبر تا کنون مجموعا ۳۰۷ “شبه‌نظامی عضو حزب کارگران کردستان” موسوم به پ.ک.ک را کشته است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامه حریت،‌ ستاد کل ارتش ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد ۱۸ شبه نظامی پ.ک.ک روز جمعه در استان‌های دیاربکر و شرناک در جنوب شرق ترکیه جایی که در آن عملیاتهای ضدتروریسم مذکور همزمان با اعمال حکومت نظامی ادامه دارد، کشته شدند.

در بیانیه منسوب به ارتش ترکیه تصریح شده که دو مورد از کشته های تاریخ ۸ ژانویه در منطقه تاریخی سور در استان دیار بکر که از دوم دسامبر تا کنون تحت حکومت نظامی قرار داشته، اتفاق افتاد. طبق بیانیه های رسمی عملیاتهای امنیتی انجام شده در این منطقه تا کنون باعث کشته شدن ۷۰ شبه نظامی شده است.

همچنین بنا بر اعلام ارتش ترکیه ۱۶ شبه نظامی نیز در منطقه جزیره در استان شرناک کشته شدند که به این ترتیب مجموع تعداد شبه نظامیان پ.ک.ک کشته شده در این منطقه به ۲۳۷ نفر رسید.

نیروهای امنیتی ترکیه در جریان عملیات ۸ ژانویه در منطقه جزیره توانستند شش بمب دست‌ساز کشف و ضبط کرده و ۱۰ سنگر را از بین ببرند.

در منطقه توتک در استان آگری در شرق ترکیه نیز سه مظنون به اتهام کمک به پ.ک.ک و حمایت از آن بازداشت شدند. ارتش ترکیه همچنین اعلام کرد که تعدادی مسلسل کلاشنیکف، مهمات، خشاب، تفنگ‌های ساچمه‌ای و “اسناد تروریست‌ها” طی عملیات تجسس در مخفی‌گاه‌های مظونان کشف و ضبط شد.

در این بیانیه تصریح شد که ارتش ترکیه در استان قیلیس در جنوب شرق ترکیه یک مظنون به عضویت در گروه تروریستی داعش را که تلاش داشت به طور غیرقانونی از سوریه وارد خاک ترکیه شود، دستگیر کرده است.

ماه گذشته میلادی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت، از آغاز موج جدید حملات ارتش علیه پ.ک.ک بیش از ۳۱۰۰ شبه نظامی این گروه در ترکیه و شمال عراق کشته شده‌اند.

همچنین به گفته مقام‌های آنکارا حدود ۳۰۰ سرباز، افسر پلیس و غیرنظامی نیز از زمان بروز درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی ترکیه و شبه نظامیان پ.ک.ک از اواخل ژوئیه ۲۰۱۵ تا کنون کشته شده‌اند

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *