۹ فروردین ۱۴۰۳

حقایق پشت پرده سناریوی قتل سکینه جانسز

  • ۲۱ دی ۱۴۰۱
  • ۳۳۰ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : سکینه جانسز در دهه ۸۰ میلادی به پ ک ک ملحق می شود و بعد از مدتی به زندان می افتد سپس ازاد و به کوهستان برمی گردد و مدتها نیز در سوریه پیش عبداله اوجالان می ماند. اوجالان همیشه از او بعنوان زن کلاسیک کرد یاد می کند و انتقاداتی که داشت این بود که سکینه نمی تواند تفکرات من را بخواند و مانند زنان کلاسیک کرد رفتار می کند و به زنی ازاد تبدیل نگشته است و یکی از چالش ها این بود که چرا سکینه جانسز زمانی که در زندان دیاربکر بود دست به اعتصاب نزد و سوالی هم که پ.ک.ک به جواب ان نرسید که ایا سکینه با میت همدست بود یا نه ؟زیرا او نسبت به دیگر کادرها زودتر ازاد شد و میت مانع امدنش به کوه نشد؟ این سوالات همیشه ذهن پ ک ک را درگیر کرده بود. اما حقیقت مسئله روشن نشد.
انچه که بعد از کشته شدنش در شهر پاریس اتفاق افتاد واقعا جای تعجب است که پ ک ک چگونه از انسانها بدنبال قهرمان سازی واسطوره ای کردن در راستای اهداف خود است. زیرا انچه که پ.ک.ک ادعا می کند سکینه جانسیز یک زندگی متفاوت داشت.
سکینه جانسز زنی لیبرال و بدنبال تغییرات بنیادین در پ.ک.ک بود و به همین منظور هم در کنگره خلق در سال ۲۰۰۴ در قندیل او پیشنهادی داده بود:زیرا او که در کمسیون برگزاری کنگره بود پیشنهاد داده بود که نقش عبدالاه اوجالان بعنوان رهبر معنوی پ ک ک تصویب شود. زیرا او ادعا می کرد که دیگر عبدالاه اوجالان نمی تواند مستقیما پ ک ک را مدیریت کند و به او نقش معنوی داده شود و از یک طرف هم او می گفت که پ.ک.ک دیگر نمی تواند در عرصه سیاست مشروع باشد. زیرا در لیست ترور بین المللی است که این خود مانعی برای دیپلماسی و سیاست است و به همین علت اگر بدنبال روابط دیپلماتیک سیاسی هستند با نام پ.ک.ک و عبدالاه اوجالان نمی شود وارد عرصه سیاست شود و به همین علت او پیشنهاد داد که نقش اوجالان بعنوان رهبر معنوی باشد و نام پ.ک.ک نیز تغییر کند.
زمانی که سکینه جانسز این پیشنهاد را ارائه داد با واکنش های تند روبرو شد و محافظه کاران به او تهمت های همچون تصفیه گر، جاسوس میت و … زدند و بعد از کنگره ذاتا به او هیچ پستی ندادند و سال ها در قندیل سرگردان بود و پ ک ک راه فرار را برایش باز گذاشته بود تا اینکه فرار کند اما پ ک ک نمی خواست او را از لحاظ فیزیکی حذف کند زیرا در ان شرایط برایش مناسب نبود. جای تعجب است که پ ک ک چرا این همه حقیقتها را نادیده گرفته و بدنبال اسطوره ای کردن سکینه جانسز است.
رسانه های پ ک ک برای اینکه او را بزرگ کنند دست به هر ادعایی می زنند. قبلا در یکی از رسانه های پ ک ک امده بود که او در زندان مورد شکنجه قرار گرفته است. حال اینکه همچین چیزی اتفاق نیفتاده است و حتی یکی از اتهام های پ.ک.ک به سکینه جانسز این بود که در زندان با شنرشن(یکی از افراد پ.ک.ک که بعدا توسط پ ک ک کشته شد) بوده و حتی باهم روابط عاشقانه داشته اند و رسانه های پ ک ک به حدی واقیعت ها را سرپوش نگه می دارند و ادعا کرده اند که در زندان یکی از پستانهایش را بریده اند ما که سالها در قندیل با او بودیم همچون چیزی نشنیدیم.
یکی از سئوالات مهم این است اگر سکینه جانسز این همه برای پ.ک.ک با ارزش بود چرا او را به اروپا فرستادند مگر عبدالاه اوجالان بعد از دستگیری اش دهها بار نگفته بود که کادرهای قدیمی را به اروپا نفرستند زیرا خودش که توسط اروپایی دستگیر شده بود چرا پ ک ک سکینه جانسز را به اروپا فرستاد؟
پ.ک.ک می خواست که از شر سکینه جانسز خلاص شود بعد از کنگره خلق در قندیل دیگه پ.ک.ک بدنبال حذف فیزیکی او بود و چند سال در قندیل بدون محافظ بود و کسی به او اهمیت نمی داد و به او وظیفه داده نمی شد و بیشتر کادرهایی که در بین سالهالی ۲۰۰۴ الی ۲۰۱۰ در قندیل بودند شاهد هستند که پ ک ک چگونه سکینه را در انزوا قرار داده بود و دهها(گزارش) خود انتقادی از وی خواستند تا اینکه بدانند که او چقدر با پ.ک.ک است؟
چطور شد که یک دفعه پ ک ک بعد از کشته شدنش در پاریس  این همه از او تجلیل می کنند؟
سناریوهای پشت پرده قتل سکینه جانسز وجود دارد. زیرا عمر گونی توسط مسئولان پ.ک.ک بعنوان راننده او انتخاب شده بود و خودش بیش از دو سال با پ.ک.ک رفت و امد داشت.
در تاریخ ۲۱ ژانویه ۲۰۱۳ میلادی، مقامات قضایی فرانسه، عمر گونی، راننده سکینه جانسیز را متهم کردند که در ترور سه زن کرد دست‌ داشته است. وی که ۳۰ سال داشت، متولد ترکیه است و خود را «کُردتبار» و از اعضای پ‌.ک.ک معرفی کرده بوده است.

چگونگی تصفیه کادرهای سرشناس در پ.ک.ک خیلی با سناریوهای مهندسی شده صورت می گیرد. مهم این نیست که پ.ک.ک خودش انها را تصفیه کند. بلکه پ ک ک شرایط را برای تصفیه طوری سازماندهی می کند که دشمنش ان کار انجام دهد و ده ها نمونه از این تصفیه کردن ها در پ ک ک وجود دارد. زیرا گاها پ.ک.ک برای اینکه بخواهد از شر یک کادر در امان باشد به او سمت می داد و او را به داخل خاک ترکیه می فرستاد و بعدا اعلام می کردند که توسط دشمن کشته شده است مانند :دکتر ناصر در سال ۲۰۰۲ در قندیل کشته شد.
حسین (آپه حس)در گابار اعلام شد که توسط بمب گروه کشته شد. عادل بلیکه در سال ۲۰۰۷ در گابار کشته شد. گلان فرمانده نیروهای ویژه زنان در قندیل در سال ۲۰۰۲ و سکینه جانسز هم توسط نیروهای پشت پرده پ.ک.ک تصفیه شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *