۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در چهارمین کنگره فوق العاده خود در آنکارا، روسای مشترک جدیدی را انتخاب کرد

حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در چهارمین کنگره فوق العاده خود در آنکارا، روسای مشترک جدیدی را انتخاب کرد

  • ۷ شهریور ۱۴۰۲
  • ۶۲ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : کنگره فوق العاده حزب دمکراتیک خلق (شاخه سیاسی گروه تروریستی پ.ک.ک در پارلمان ترکیه) بعد از انتخابات ترکیه در حالی برگزار شد که احتیاج به این بود که در HDP تغییراتی بنیادین صورت گیرد و گرنه با جایگزین کردن افراد کاری به پیش نخواهد رفت.
مشکلات پیش روی حزب دمکراتیک خلق در ترکیه
-یکی از مهمترین تغییرات لازم برای HDP این است که خود را از گفتمان توام با خشونت محفوظ نگه دارد و از پ ک ک فاصله بگیرد و مستقل عمل کند یکی از اشتباهات حزب HDP این بود که خودشان را به محدوده کردها وابسته کردند و نتوانستند در سر تاسر ترکیه فعالیت انجام بدهند در واقع ان نقشی که عبدالاه اوجالان خود برای حزب دمکراتیک خلقها تعریف کرده بود نیز با ان نقش خیلی فاصله داشت و پ ک ک حزب دمکراتیک خلق را به انحصار گرفته و اجازه نمی دهد که مستقل عمل کند.
ان طوری که مسئولان حزب دمکراتیک از پ ک ک ترس دارند از دولت ترکیه ترس ندارند و مدیران HDP از دستورات پ ک ک بدون چون چرا اطاعت می کنند و بیشتر تصمیمات و تقسیمات با تصمیم گیری پ ک ک صورت می گیرد.
در واقع حزب دمکراتیک خلق به یک حزب ماکت مانند تبدیل شده که قالب دارد اما داخل ان تهی می باشد.
حزب دمکراتیک خلق خود را یک حزب ترکیه ای تعریف می کند که اکثر نامزدهای آن ترک هستند وکه فقط کردها به آن رای می دهند و ترکها به ان سوئ ظن دارند زیرا با سیاست پ ک ک گام برمی دارد و در بیشتر شهرهای ترک تبار دفتر و نمایندگی نیز ندارد و گاها نیز از طرف ترکها مورد حمله قرا می گیرند
در حالی که حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) چهارمین کنگره فوق العاده خود را صبح یکشنبه در مرکز تجارت جهانی آنکارا برگزار کردبطور غیر منتظرانه و بدون اطلاع عبدالاه اوجالان جاهید کرکازک و سلطان اوزجان بعنوان رهبرا مشترک انتخاب کردند که این اقدام قطعا مورد پذیرش اوجالان نیست.

سلطان اوزجان یکی از اعضای کمیته اجرایی مرکزی HDP و جاهید کرکزاک از اعضای کمیته اجرایی مرکزی حزب چپ Kesk (YPS) است.
سلطان Öhzcan در سال ۱۹۶۵ در منطقه Develiye در استان Kayseri متولد شد و پس از ۱۲ سال کار در دانشگاه Çukurova، استعفا داد و در بخش خصوصی شروع به کار کرد. سلطان اوزجان سال ها در مدیریت اتحادیه ها و انجمن ها کار کرده است.
جاهید کرکازاک در سال ۱۹۷۹ در منطقه فارقین استان آمد به دنیا آمد. او فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه کوجالی است. کرکزاک وکیل دمیرتاش و پرونده کوبانی است.

حزب دمکراتیک خلق که خود را یک حزب ترکیه‌ای با اکثریت رای دهندگان کرد تعریف می کند، مدعی شد که در انتخابات سال ۲۰۱۸ کرسی های خود را از ۶۷ به ۱۰۰ افزایش می دهد، اما نتیجه برعکس بود و تنها ۶۱ کرسی را به دست آورد.
نتایج انتخابات دلیل اصلی برگزاری این کنگره بود. پس از انتخابات، روسای مشترک این حزب اعلام کردند که دیگر برای پست ریاست مشترک شرکت نمی کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین