۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه، رونوشت بعث سوریه است

حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه، رونوشت بعث سوریه است

  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
  • ۳۲۱ بازدید
  • ۰

علی عونی گفت: حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) به هیچ کدام از احزاب دیگراجازه ی فعالیت نمی دهد و می خواهد به تنهایی کنترل همه ی مناطق کردنشین سوریه را در دست داشته باشد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : جنگ رسانه ای بین حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) و حزب دموکرات کردستان عراق همچنان ادامه دارد. طی روزهای اخیر شبکه ی تلویزیونی روداو که به عنوان یکی از رسانه های نزدیک به نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق شناخته می شود، انتقادات تندی را علیه حزب اتحاد دموکراتیک اعلام کرده و حزب مزبور نیز همراه با چند رسانه ی نزدیک به نهادهای اقماری مختلف پ.ک.ک، اظهارات تندی در مورد بارزانی و حزب دموکرات بیان نموده اند.
جمیل بایک رییس شورای رهبری پ.ک.ک در گفتگو با روزنامه ی مشهور وطن ترکیه، بارزانی را به تلاش برای خفه کردن انقلاب کردهای سوری متهم کرد و آسیه عبدالله یکی از دو رهبر حزب اتحاد دموکراتیک نیز در آنکارا و در گفتگو با شبکه ی تلویزیونی بی.بی.سی ترکی، مواضع بارزانی را به ضرر کردهای سوریه دانست.
در بخش خبری غروب امروز شبکه ی روداو نیز یکی از مقامات حزب دموکرات کردستان عراق به نام علی عونی، به تندی علیه حزب اتحاد دموکراتیک انتقاد کرده و گفت:« حزب اتحاد دموکراتیک در رفتار و منش سیاسی و حزبی خود مانند حزب بعث سوریه عمل می کند و می توان آن را رونوشتی از حزب بعث دانست. چرا که به شدت تمامیت خواه است و نمی خواهد هیچ حزب دیگری در مناطق کردنشین شمال سوریه فعالیت کنندو مردم سوریه با این امید با رژیم اسد مبارزه می کنند که از دست یک نظام دیکتاتوری نجات پیدا کرده و به آزادی خود دست پیدا کنند اما متاسفانه حزب اتحاد دموکراتیک به دبنال آن است که دیکتاتوری جدیدی به وجود بیاورد و همه را وادار به حمایت از خودگردانی مبتنی بر کادرهای این حزب کند».
علی عونی در پایان اعلام کرد که حزب اتحاد دموکراتیک به مذاکرات اربیل و معاهده ی امضا شده در این شهر پایبند نیست و همواره بر اساس منافع خود عمل می کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین