۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه، تهدیدی علیه ترکیه است

حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه، تهدیدی علیه ترکیه است

  • ۲۱ دی ۱۳۹۲
  • ۳۰۲ بازدید
  • ۰

وزیر امور خارجه ی ترکیه، حزب اتحاد دموکراتیک، رژِم اسد و داعش را سه عامل تهدیدگر امنیت ملی ترکیه دانست.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری آناتولی، احمد داوداوغلو مهمان تحریریه ی این خبرگزاری شد و در پاسخ سؤالات آنها مطالبی مطرح کرده که مهم ترین بخش های صحبت های وی به این صورت می باشد:
«گروههای مخالف را به ترور متهم می کنند، با این اقدام انجام خشونت های بیشتر را مشروعیت می بخشند و در نتیجه در گیری ها شدت می گیرد.»
«باید همه ی نیروهای خارجی از جمله حزب الله از سوریه خارج شوند. اساسا آوردن نیروهای رادیکال در سوریه روش بسیار اشتباهی است و کار به جایی خواهد رسید که انتخاب میان بد و بدتر صورت خواهد گرفت. از دید ما عناصر رژیم سوریه، عناصر حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) و عناصر داعش یا القاعده عوامل شکل دهنده ی تهدید امنیتی علیه ما هستند.»
وی در مورد ژنو۲ افزود:« رفتار و رویکرد ما کاملا مشخص است، ما می خواهیم مخالفین سوریدر کنفرانس ژنو ۲ شرکت کنند. همچنین ما در مورد ایران نظر خاصی داریم و بر این باوریم که حضور ایران در ژنو ۲ موثر و مهم است. البته بر این باوریم که ایران باید مفاد ژنو۱ را بپذیرد. اگر نه تبلاش یک و نیم سال اخیر نادیده گرته می شود. فکر می کنم مخالفان سوری در کنفرانس ژنو۲ حضور داشته باشند، اما جامعه بین المللی باید در جلوگیری از حملات رژیم سوریه هر آنچه بر عهده دارد انجام بدهد. اگر جامعه ای با نام جامعه بین المللی وجود دارد، سوریه محل اثبات عدم وجود این جامعه است. در یکصد سال اخیر بزرگترین کشتارها و مرگ و میر در سوریه رخ داده است و سازمان ملل متحد نمی تواند جهت خود را مشخص کند، به شورای امنیت چه زمانی احتیاج هست؟ آیا امروز زمان آن نیست؟»
سخنان داوداوغلو در مورد حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه در حالی بیان شده که صالح مسلم رهبر این حزب در سال ۲۰۱۳ دو بار از سوی وزارت امور خارجه ی ترکیه به این کشور دعوت شد و پس از کشته شدن شروان، فرزند جوان سالح مسلم در درگیری با داعش، داوداوغلو از طریق یکی از مشاورین خود برای وی پیام تسلیت فرستاد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین