۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • جزئیات اعترافات جدیدترین عضو دستگیر شده پ‌ک‌ک

جزئیات اعترافات جدیدترین عضو دستگیر شده پ‌ک‌ک

  • ۶ اسفند ۱۴۰۲
  • ۹۵ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی‌تاوان، سرحات بال، عضو پ‌ک‌ک به اتهام “مشارکت در یک سازمان تروریستی” محاکمه خواهد شد و پس از دستگیری توسط سازمان اطلاعات ملی (MIT) با مجازات بین پنج سال تا ۱۱ سال و سه ماه زندان روبرو خواهد شد.

پس از تحقیقات، دفتر دادستان عمومی استانبول کیفرخواستی را تنظیم کرد که در آن بال در چارچوب «پشیمانی مؤثر» شهادت داد.

بال اعتراف کرد که به پیشنهاد سه نفر موسوم به انس، نسرین و زلال در استانبول در اکتبر ۲۰۱۲ به شاخه روستایی این سازمان تروریستی پیوسته است. وی گفت که نام واقعی افراد مذکور را نمی‌دانم، اما می‌توانم آنها را شناسایی کنیم. عکس ها بال همچنین اظهار داشت که ابتدا به استان دیاربکر شرقی، سپس به قزل تپه ماردین و در نهایت از طریق مجاری غیرقانونی به سوریه رفته است.

متهم همچنین گفت که از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ به عنوان افسر استحکامات در یگان موسوم به “نیروهای ویژه” که پ.ک.ک برای آن اهمیت زیادی قائل است، خدمت کرده و در چندین فعالیت غار و جاده این سازمان تروریستی شرکت داشته است.

وی با بیان اینکه در این مدت دو بار مجروح شده است، گفت: محل استقرار نیروهای ویژه در منطقه سرگلا گوندفیلا در منطقه گارا است.

بال با نام رمز “کوچر” افزود که در سال ۲۰۱۸ به دلیل مشکلات روابط خود را با PKK قطع کرد و قصد داشت در سال ۲۰۲۳ به اروپا برود.

در کیفرخواست ارزیابی شده است که متهم با عنایت به اظهاراتی که در خصوص سمت خود در سازمان و تشخیص هایی که انجام داده است، در طول مدت بازداشت به صورت مثبت و هماهنگ عمل کرده است. بال به زودی در دادگاه حاضر می شود.

میت ماه گذشته دستگیری بال را اعلام کرد و گفت که او هنگام تلاش برای فرار به اروپا دستگیر شد. MIT یک عملیات نظارتی بر روی بال انجام داده بود و آخرین محل نگهداری او را برای تسهیل دستگیری او شناسایی کرده بود.

هر دو MIT و TSK به طور منظم عملیات برون مرزی را در عراق و سوریه انجام می دهند. رهبران پ‌ک‌ک در شمال کوهستانی عراق پنهان می‌شوند در حالی که این گروه از حمایت آمریکا در شمال شرقی سوریه، جایی که مدعی مبارزه با داعش است، برخوردار است.

میت در گذشته درباره فعالیت‌های ضدتروریستی خود سکوت کرده بود، اما سازمان اطلاعاتی ترکیه اکنون برای اطلاع رسانی عملیات خود بازتر است. این تا حد زیادی به دلیل موفقیت های افزایش یافته در دو دهه گذشته در یافتن و از بین بردن تروریست ها، چه در ترکیه و چه در خارج از کشور است. MIT همچنین قصد دارد از طریق تبلیغات، روحیه و کارزار خشونت بار گروه تروریستی را تضعیف کند که طی چهار دهه انجام شده و هزاران نفر را کشته است.

ماموران MIT در کنار پهپادهای مسلح، ۱۸۱ عملیات را در سال ۲۰۲۲ انجام دادند و ۲۰۱ تروریست را از بین بردند. همچنین ۴۵ تأسیسات انرژی و بخش‌هایی از زیرساخت‌هایی که گروه تروریستی ساخته یا اداره می‌کرد، به همراه مکان‌هایی که پ‌ک‌ک برای ذخیره‌سازی سلاح و مهمات استفاده می‌کرد، منهدم کرد. اسامی پرمخاطب نیز در میان ۳۸ تروریستی که توسط MIT از بین رفتند، گنجانده شدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *