۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • تروریست های فراری از پ‌ک‌ک از چهره کثیف سازمان کودک کش گفتند!

تروریست های فراری از پ‌ک‌ک از چهره کثیف سازمان کودک کش گفتند!

  • ۵ اسفند ۱۴۰۲
  • ۱۰۷ بازدید
  • ۰

انجمن بی‌تاوان: تروریست هایی که از دست پ‌ک‌ک فرار کرده و خود را تسلیم کرده بودند از تجربیات خود صحبت کردند.

سازمان تروریستی پ‌ک‌ک بیشتر نیازهای شبه نظامی خود را از کودکان زیر ۱۸ سال تامین می کند. این سازمان کودکان یتیم، کودکانی که مشکلات خانوادگی دارند را فریب می دهد و با وعده های مختلف آنها را به کوه می برد و از آنها برای آتش افروزی، شناسایی و اطلاعات استفاده می کند. کودکانی که توسط پ‌ک‌ک از خانواده‌هایشان جدا شده‌اند، از مسیر فرار خود از کوهستان به خانه‌هایشان گفتند.

آنها پشت سر من آتش گشودند

دختری به نام د.ل که در سال ۱۳۹۵ از طریق دوست پسر خود به پ.ک.ک ملحق شده بود و بعداً به سوریه رفته بود نحوه فرار خود را با خطر مرگ چنین توضیح داد: «یک روز برای سازماندهی مردم به روستایی رفتیم. به یکی از اهالی گفتم تلفنت را به من بده تا با خانواده ام تماس بگیرم و برادرانم بیایند کوه.» بعد از ۲٫۵ سال برای اولین بار با مادرم صحبت کردم و گفتم: «دیگر طاقت ندارم، مرا از اینجا ببرید.» ۴ روز بعد از این مکالمه موفق به فرار از سازمان شدم و به جلسه ای در خاکورک و در کنار سرکرده با اسم رمز “ویان” منصوب شدم. بعد از شروع جلسه چه فرصتی بهتر از این؟ شروع به فرار کردم. با گفتن این امکان وجود ندارد حدود ۳ ساعت متوالی دویدم وقتی متوجه شدند فرار می کنم تیراندازی کردند. به پیشمرگه در یکی از روستاهای عراق رسیدم آنها به خانواده ام زنگ زدند مادر و عمویم آمدند عراق پس از ۷ روز به نیروهای امنیتی تحویل داده شدم.»

آن را به کوبانی بفرست و بگذار بمیرد

آ.ح که در سال ۱۳۹۷ به پ‌ک‌‌ پیوسته بود، گفت: ۲٫۵ سال در کوه ماندم و ۴ بار اقدام به فرار کردم، یک روز که گرفتار شدم یکی از سرکردگان گفت: او را به کوبانی بفرست، بگذار آنجا بمیرد، مرا در یک خانه حبس کردند. بعد از کشف آن خانه توسط نیروهای پیشمرگه به غیر از من تعداد دیگری از دوستانم را به کشورهایشان فرستادند و اینگونه موفق به فرار شدم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین