۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

تنش بارزانی و پ.ک.ک در حال افزایش است

  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
  • ۱۱۴ بازدید
  • ۰

تنش بین حزب دموکرات کردستان و سازمان تروریستی پ ک ک به رهبری بارزانی در شمال عراق در حال افزایش است. بازداشتی که صد روز است بین طرفینی که اخیراً به روی یکدیگر آتش گشوده اند ادامه دارد، ممکن است روابط را از بین ببرد.

به گزارش انجمن بی تاوان، سلیمان احمد که “سردبیر” روژنیوز، یکی از نشریات سازمان تروریستی پ.ک.ک بود، در ۲۵ اکتبر ۲۰۲۳ در دولت اقلیم کردستان عراق بازداشت شد. “بازداشت” احمد برای بیش از صد روز همچنان در دستور کار قرار دارد. سازمان نظم عمومی دهوک، که گفته می شود احمد را بازداشت کرده است، ادعا کرد که احمد در دست آنها نیست، حتی اگر آنها او را به “انجام فعالیت های اطلاعاتی” متهم کنند. پس از آن، وکلای احمد به واحد حقوقی اقلیم کردستان مراجعه کردند و ادعا کردند که حق ملاقات با موکل خود را دارند. با این حال، وکلای دادگستری که گفته بودند نمی توانند با احمد ملاقات کنند، ادعا کردند که اطلاعاتی دریافت کرده اند که احمد در یکی از بازداشتگاه های غیررسمی پرستین، سازمان اطلاعات حزب دمکرات کردستان، نگهداری می شود.

وکلایی که پلتفرمی را به نام گروه دفاعی سلیمان احمد ایجاد کردند تا به امروز بیش از ۱۰ درخواست را به طور رسمی ارائه کرده اند. اما آنها اجازه ملاقات با موکل خود را نداشتند و هیچ اطلاعاتی از وضعیت آنها با آنها در میان گذاشته نشد. هیچ بیانیه ای از سوی دولت حزب دمکرات کردستان در مورد سلیمان احمد وجود نداشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین