۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تقدیر بارزانی از ملت و دولت ایران

  • ۶ دی ۱۳۹۳
  • ۳۲۳ بازدید
  • ۰
رییس اقلیم کردستان عراق روز جمعه در دیدار با رییس مجلس شورای اسلامی در اربیل، گفت: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشتە کە حامی و یاور همیشگی مردم ما بود، در جنگ با تروریست های داعش، همکار و پشتیبان اقلیم کردستان بودە است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری کردپرس ، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ایران عصر جمعە (۵ دی/ ٢۶ دسامبر) پس از حضور در پارلمان اقلیم کردستان بە دیدار مسعود بارزانی رییس اقلیم رفت.
ریاست اقلیم کردستان در بیانیەای دربارە این دیدار نوشت: بارزانی سفر لاریجانی بە اقلیم کردستان را آغاز مرحلەای جدید در روابط میان اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی دانست.
در بیانیە آمدە است: بارزانی با اشارە بە اینکە ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران کە  در گذشتە و در روزهای سخت، حامی و یاور مردم کرد بودە است، در جنگ با تروریست های داعش نیز همکار و حامی اقلیم کردستان بودە و در کنار مردم کرد قرار گرفت.
وی با اشارە بە تاریخ، فرهنگ و منافع مشترک میان کردهای عراق و ملت ایران گفت: فقط انتظار دوستی و حمایت را از ملت ایران و جمهوری اسلامی داشتیم.
رییس اقلیم کردستان بە هیئت مجلس شورای اسلامی ایران گفت: ترور تهدیدی برای همە ملت ها و دولت ها است، بە همین دلیل علیرغم وجود اختلافات، کشورها باید برای نابودی تروریست ها در کنار هم قرار گیرند.
در ادامە بیانیە آمدە است: لاریجانی در این دیدار اعلام کردە است برای بحث و تبادل نظر دربارە تهدید ترور این سفر را انجام دادە است و در نزد ایران نیز تهدید ترور بسیار جدی است زیرا همە را هدف می دهد و باید کشورهای منطقە نقش خود را در مقابلە با این پدیدە ایفا کنند.
 در این دیدار لاریجانی و بارزانی درخصوص روابط تجاری و همکاری های اقتصادی نیز بحث و تبادل نظر کردند و خواستار گسترش هرچه بیشتر روابط تجاری شدند.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *