۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تداوم ربودن نوجوانان و جوانان گرمیانی به صفوف پ.‌ک.‌ک

تداوم ربودن نوجوانان و جوانان گرمیانی به صفوف پ.‌ک.‌ک

  • ۱ بهمن ۱۳۹۸
  • ۱۷۸ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، شوان محمد مدیر اجرایی بخش گرمیان پارتی در این باره گفت: پ‌.ک.‌ک در این منطقه نه تنها فعالیت سیاسی و تشکیلاتی بلکه فعالیت نظامی و پایگاه نظامی هم در محدوده‌ی گرمیان دارد و نزدیک به ۴۰۰ عضو مسلح در این منطقه دارد.

این مقام پارتی در ادامه می‌گوید: سازماندهی و تشکیلات و کادرهای پ‌.ک‌.ک و دیگر طرف‌ها که موازی و فعال این گروه هستند، یا وابسته‌ی آنها هستند و با اسامی مختلف کار می‌کنند، فعالیت و تشکیلاتشان در محدوده‌ی گرمیان ادامه دارد و فعالیت و سمینار خود را برگزار و انجام می‌دهند. هرچند مقر رسمی ندارند اما علنا و شب‌ها و روزها هم کار خود را انجام می‌دهند. از لحاظ فکری مردم را براساس فکر خود آموزش می دهند، اینها هم از دلایل اصلی است که جوانان را به کوهستان می‌کشانند و به این موضوع بستگی دارد که طبق میل و خواست خود در این منطقه کار سیاسی و تشکیلاتی انجام می‌دهند.

درپاسخ این سوال که به عنوان اداره منطقه مانع این فعالیت‌ها نیستند در حالیکه تاکنون پ.‌ک‌.ک و سازمان‌های مربوط به آن اجازه‌ی رسمی از جانب وزارت داخله حکومت اقلیم کردستان کسب نکرده‌اند چطور اجازه فعالیت در این محدوده را دارند؟ گفت: پ‌.ک.‌ک نه تنها فعالیت سازمانی و تشکیلاتی بلکه نظامی را هم در منطقه انجام می دهد به ویژه در محدوده‌ی کفری و منطقه‌ی داوده ۴۰۰ نظامی دارد و مقر دارد و منطقه را خود کنترل می‌کنند و اداره منطقه هم مطلع هست که آنها در آنجا هستند. همچنین آسایش هم می‌داند و بعدا از آنجا کادرهایشان را به سوی دیگر مناطق کفری و کلار و روستاهای آن می‌فرستند تا فعالیت انجام دهند.

درخصوص اینکه خانواده این افراد که وارد پ.‌ک‌.ک می‌شوند بویژه آنهایی که به کوهستان فرستاده می‌شوند از دست پ.‌ک.‌ک عصبانی نیستد؟ گفت: آنها خیلی عصبانی‌اند حتی به دنبال انتقام گرفتن هم هستند. مشکل است که جوانی ۱۶ ساله به کوهستان برده شود و از آنجا هم به سوریه اعزام شود و بعد جنازه‌اش را به اینجا بازگردانند. در این مدت اخیر جنازه‌ی دیگری از جوانان گرمیان به کلار بازگردانده شده و هر از چند گاهی هم جنازه‌یی دیگر می‌آید. اینها سبب نگرانی مردم شده‌است. اما متاسفانه مجموعه‌یی پارامتر وجود دارند که نوجوانان و جوانان اینچنین بروند.

پ‌ک‌ک در محدوده‌ی گرمیان به اسم اقلیم گرمیان جنبش آزادی در هردو شهر کلار و کفری و نواحی اطراف آن حضور دارد و سازماندهی می‌کند، این درحالیست که مدتی ارتباط نزدیک یکیتی و ترکیه که قرار بود بهتر شود که در آخرین اقدام یکیتی برای راضی نگه داشتن ترکیه چندین مقر پ.‌ک.‌ک را پلمپ کرد اما اکنون در محدوده‌ی سبز پ.‌ک.‌ک مقر دارد و تابلو بر سر در آن نصب است. اکنون برای جلسات مهم هم به منطقه‌ی خورنوازان می‌روند که در منطقه‌ی داودیه است و از لحاظ اداری هم وابسته به کفری. این منطقه کاملا تحت کنترل اعضای مسلح پ‌ک‌ک قرار دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *