۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • تحلیل یکی از اعضای سابق پژاک بر اساسنامه این گروه تروریستی / شهید شد یا به هلاکت رسید؟

تحلیل یکی از اعضای سابق پژاک بر اساسنامه این گروه تروریستی / شهید شد یا به هلاکت رسید؟

  • ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
  • ۶۴۵ بازدید
  • ۰

۱. در اساسنامه این گروه تروریستی آمده است: «آزادیخواهی جنسیتی».
به باور گردانندگان اصلی گروه نباید هیچ محدودیتی بین دو جنس زن و مرد در این تشکیلات و در جامعه ایده آل آنها وجود داشته باشد.
اگر کسی کوچکترین آشنایی با قرآن داشته باشد می داند که یکی از دستورات مهم قران ممنوعیت اختلاط زن و مرد و لزوم رعایت حجاب است.
گروه پژاک عملا به این دستور صریح اسلام بی اعتناست و از این روست که کردهای مسلمان معتقد (همانند گروه پیشمرگان کرد مسلمان) حاضر به همکاری با این گروه نمی شوند و پژاکی ها را غیرمسلمان می نامند.
۲. در اساسنامه حزب این عبارت آمده است: «کنفدرالیسم دمکراتیک خلق کرد»
یکی از برنامه هایی که از سوی اسرائیل و آمریکا در منطقه خاورمیانه به شدت تبلیغ می شود قومیت گرایی است. پان ترکیسم (ترک گرایی), پان عربیسم, پان کردیسم, پان ترکمنیسم, پان بلوچیسم و …
یکی از مهمترین علل موفقیت و پیشرفت مسلمان در قرن های گذشته اتحاد آنها بوده است. برای مسلمانان قومیت اهمیتی نداشت آنچه مهم بود مسلمان بودن بود. کرد و فارس و ترک و لر و بلوچ و عرب و ترکمن و … همه و همه در منطقه خاورمیانه و قفقاز در کنار یکدیگر با اتحاد زندگی می کردند.
البته پیش از ظهور اسلام قومیت گرایی (ماد و پارت و پارس) در ایران وجود داشت اما پس از اسلام این مفاهیم برچیده شد و همه در زیر پرچم حکومت اسلامی (خلفای راشدین و …) با اتحاد زندگی می کردند.
استعمار انگلیس پس از متلاشی کردن حکومت عثمانی کوشید تا با ایجاد تفرقه در میان مسلمانان آنان را از پیشرفت بازدارد و همواره آنها را به درگیری بین خود مشغول کند. مهمترین برنامه آنها ایجاد اختلاف قومی (کرد, فارس, عرب و …) و نیز اختلاف مذهبی (شافعی, حنفی, حنبلی, مالکی, شیعه و …) بود.
انگلستان و پس از آن آمریکا کوشیدند تا با تحریک احساسات قومگرایانه اقوام مختلف در خاورمیانه و ایجاد درگیری همیشگی, مسلمانان را از تلاش برای ایجاد آرمانشهر و تمدن پرشکوه اسلامی بازدارند و همواره انان را تحت استعمار و استثمار خود قرار دهند.
براستی آیا اکنون گروه پژاک با تبلیغ کردگرایی دانسته یا نادانسته به خدمت استعمارگران درنیامده است؟

شهید شد یا به هلاکت رسید؟

گروه مجاهدین خلق (موسوم به منافقین) گروهی بود که برای کشته های خود از نام مقدس شهید استفاده می کرد تا به صورت غیرمستقیم در اذهان اعضای خود برحق بودن خود را تبلیغ کند.
اکنون نیز گروه پژاک افرادی را که از گروه پژاک در درگیری ها کشته می شوند شهید می نامد.
از سوی دیگر سپاه پاسداران نیز به کشته های خود لقب مقدس شهید می دهد.

بالاخره چه کسی شهید است؟

در این نوشتار به بررسی این مساله می پردازیم.
الف. در اندیشه قرآنی به کسی شهید گفته می شود که در راه تحقق حاکمیت الهی مبارزه کند و در این راه جان خود را تقدیم کند.
اعضای پژاک در راه تحقق هدف پان کردیسم = کردگرایی ( قومیت گرایی از سوی اسرائیل در منطقه خاورمیانه تبلیغ می شود) با جمهوری اسلامی مبارزه می کنند. این درحالی است که در معارف دینی به شدت از قومیت گرایی نهی شده است.
ب. شهید کسی است که به دستورات الهی پایبند بوده باشد. اما اعضای پژاک هیچ اعتقادی به حجاب ندارند.
درحالی که اهمیت حجاب درحدی است که به فتوای همه عالمان سنی و شیعه اگر کسی منکر حجاب باشد مرتد است و مشمول عذاب الهی خواهد شد.

با این وجود به کشته های پژاک می توان لقب مقدس شهید داد؟

نقاط ضعف گروهک پژاک

گروه نقاط ضعف فراوانی دارد ؛ اما مهمترین نقطه ضعف گروه ، ماهیت مارکسیستی ـ کمونیستی و ضد دینی آن است که آن را به شدت از مردم پنهان می کند و در تبلیغات گروهک حرفی از آن به میان نمی آورد ؛ چرا که اگر مردم بفهمند که این گروه ، خدا و پیامبر را قبول ندارد و به کلی مذهب را رد می کند و آن را افیون توده ها میداند ، نه تنها به سمت آن گرایش پیدا نمی کنند ،بلکه فرزندان و دیگران را نیز از آن باز داشته و به مبارزه مستقیم با آن بر می خیزند .
موضوع دیگر ، افکار و اندیشه های فمنیستی موجود در گروه است که با فرهنگ و سنت های حاکم بر جامعه کردی و اهل سنت مغایرت دارد . گروهک خواهان آزادی بی حد حصر زنان و برابری و بلکه برتری زنان بر مردان است . اندیشه افراطی که با عقل و شرع و دستورات صریح اسلام و آداب و رسوم موجود در منطقه مغایرت دارد . البته گروهک از این شگرد برای جذب زنان و دختران و جوانان و تأمین نیازمندیهای جنسی اعضای گروهک و ترغیب جوانان به حضور در گروه برای برخورداری از بی بند وباری های جنسی استفاده می کند .
نقطه ضعف دیگر گروهک ، ماهیت غیر ایرانی بودن آن است . همانطوریکه پیشتر گفته شد ، بیش از ۶۵ در صد اعضای گروهک را اتباع ترکیه تشکیل میدهد و در بین آنها افرادی از کشور سوریه و عراق نیز حضور دارند . بنابراین این گروهک ، یک گروه بیگانه و غیر ایرانی است .
تجزیه طلبی و تلاش برای تجزیه کردستان و تشکیل کشور کردستان بزرگ از دیگر نقاط ضعف این گروه است . تجزیه طلبی به هر شکلی که باشد محکوم و مذموم است و فرد یا گروهی که به این کار مبادرت ورزد عامل بیگانه و مزدور استکبار جهانی می باشد که در خدمت منافع و برنامه های استکبار جهانی قرار گرفته است .
نقطه ضعف دیگر گروهک وابستگی آن به استکبار جهانی به سرکردگی آمریکاست . اکثریت قریب به اتفاق بودجه گروهک بطور مستقیم از سوی آمریکا تأمین می شود و درصد ناچیزی از طریق دولت اقلیم شمال عراق یا برخی کشورهای منطقه و همینطور اخاذی از مردم تأمین می گردد .
ارتباط با رژیم صهیونیستی به عنوان بزرگترین دشمن مسلمانان و جهان اسلام از دیگر نقاط ضعف این گروهک و همه گروههای ضد انقلاب کردی به شمار می رود . و سرکردگان این گروهک و گروه مادر آنها « پ.ک.ک » سعی دارند با سندسازیهای به اصطلاح « علمی » و تحقیقی » نوعی قرابت ژنتیکی بین نژاد کرد و قوم یهود برقرار نمایند .
برخی از جرائم ، جنایات و اقدامات تروریستی و ضد مردمی پژاک
گروهک ضد مردمی و تروریستی پژاک تاکنون اقدامات تروریستی فراوانی را علیه مردم کرد منطقه انجام داده و جنایات بیشماری را مرتکب شده است که به بخش هایی از آن اشاره می شود .
۱ ـ ترانزیت مواد مخدر : این گروهک مهمترین و بلکه تنها ترانزیت کننده سازماندهی شده مواد مخدر در این منطقه است بطوریکه اگر فرد یا گروهی بطور مجزا و مستقل از این گروه به این کار مبادرت ورزد ، سریعاً وارد عمل شده و با وی تسویه حساب کرده و از مقابل خود بر میدارند . ترانزیت مواد مخدر با اهداف مالی و نیز به فساد کشاندن جوانان این مرز و بوم صورت می گیرد .
۲ ـ قاچاق گسترده مشروبات الکلی : بنا بر اعلام مراجع رسمی کشور ، بیش از ۸۰ درصد مشروبات الکلی وارد شده به کشور با کمک یا دخالت مستقیم این گروهک صورت می گیرد . گروهک در یک اقدام کاملاً هماهنگ با کشورهای اروپایی و آمریکاییها و عوامل آنها در داخل کشور و با هدف تخریب باورهای دینی و ایمانی جوانان این مرز و بوم ، مشروبات الکلی دپو شده در خنیره و دیگر مناطق شمال عراق را تا شهرهای مرزی کشور جمهوری اسلامی ایران اسکورت کرده و به شهرهای عمقی کشور می رساند . مقصد نهایی این مشروبات ، شهرهای مذهبی کشور از قبیل مشهد ، قم و همینطور تهران ـ به عنوان ام القرای جهان اسلام ـ و دیگر شهرهایی است که وجهه اسلامی ، ایمانی و انقلابی بالا و شناخته شده ای دارند تا به این وسیله با به فساد کشاندن جوانان این شهرها و رواج میگساری و مشروبات الکلی ، وجهه این شهرها را خراب نموده و پشتوانه مردمی نظام در این شهرها را در سالهای آتی تضعیف کنند .
۳ ـ قاچاق انسان : گروهک در قبال دریافت مبالغ هنگفت از خروج مرزی های غیر مجاز اعم از اتباع ایرانی یا اتباع کشورهای افغانستان و پاکستان و با وعده کار در شمال عراق یا کشورهای اروپایی بطور گسترده ای در قاچاق انسان در این منطقه نقش دارد.
۴ ـ قاچاق سلاح و مهمات : گروهک با کمک و پشتیبانی آمریکائیها و با همکاری منافقین ، انواع سلاح ، مهمات و دیگر تجهیزات نظامی را با هدف ناامن ساختن شهرهای کشور به ویژه تهران و شهرهای بزرگ وارد کشور میکند . دستگیر شدگان در فتنه ۸۸ و سلاح و مهمات بدست آمده در این فتنه و اعترافات دستگیر شدگان ، نقش این گروهک در قاچاق سلاح و مهمات را به خوبی آشکار ساخت .
۵ ـ ایجاد نا امنی در منطقه : انفجار و تله گذاری در مسیر انسانهای بیگناه ، حمله به نیروهای نظامی و انتظامی که مسئول حفظ آرامش و امنیت در کشورند و همینطور حمله به پاسگاههای پلیس و راهنمایی و رانندگی که مسئول حفظ نظم و سهولت آمد و شد در شهرها و جاده های کشورند ، یا حمله به سایر کارمندان دولت که مشغول جاده سازی ، عمران و آبادانی و خدمات رسانی به مردم هستند ، همه و همه تنها بخشی از جنایات این گروهک است که از بدو پیدایش آن تاکنون به کررات در گوشه و کنار این منطقه اتفاق افتاده است .
۶ ـ تهدید و ضرب و شتم مردم و همکاران نظام : این گروهک ، در روستاها و مناطق دور افتاده که نیروهای نظامی و انتظامی در آنجاها حضور ندارند ، با مراجعه به در منازل مردم فهیم ، انقلابی و با فرهنگ منطقه را که به عضویت سپاه و بسیج در آمده و در راستای مقابله با بیگانگان و مزدوران آنها با نظام اسللامی همکاری میکنند ، اقدام به ایجاد رعب و وحشت و ضرب و شتم و تهدید آنها نموده از همکاری با نظام و مأموران دولتی باز میدارند . اما این ترفند آنها نیز مؤثر نیفتاده و مردم همچنان به کشور و نظام اسلامی وفادارند و بارها از مسئولین خواسته اند که امنیت را در منطقه برقرار نموده و از ورود این مزدوران به خاک میهن اسلامی و ضرب و شتم مردم جلوگیری نمایند .
۷ ـ ترور روحانیت اهل تسنن : تعداد زیادی از ماموستاهای(روحانیون) منطقه به علت عدم همراهی با گروهک ، به طرز وحشیانه ای به شهادت رسیده اند که عمق عصبانیت گروهک از مردم و روحانیت و همینطور فاصله مردم و روحانیت با این گروهک مزدور بیگانه را نشان میدهد .
۸ ـ آدم ربایی ، تجاوز به نوامیس ، باجگیری و غارت اموال : ربایش اعضای خانواده همکاران نظام در منطقه و اخاذی برای آزادی وی ، قتل و غارت اموال و نوامیس مردم ، موضوعی است که به کرات در روستاهای مرزی اتفاق می افتد و مردم نجیب و صبور منطقه همواره از تعدیات و ظلم و جنایات این گروهک مزدور و ضد خدا و ضد مردم ، بارها و بارها نالیده اند .
۹ ـ جلوگیری از عمران و آبادانی منطقه : از آنجایی که حیات گروهک در ناامنی و عقب ماندگی منطقه نهفته است ، لذا گروهک با آتش زدن ماشین آلات مهندسی و راهسازی که مشغول خدمات عمرانی و سازندگی در کردستان هستند و تهدید و ضرب و شتم و به شهادت رساندن خدمه آنها سعی دارد مانع از عمران و آبادانی منطقه شده و به این وسیله دستاویزی برای اقدامات ضد مردمی و جنایتکارانه خود داشته باشد .
مواردی که ذکر شد ، تنها فهرستی کوتاه از اقدامات متعدد این گروه جنایتکار در نقاط مختلف کردستان علیه مردم نجیب و شریف کرد می باشد که آسایش را از مرم منطقه سلب و توسعه و عمران در کردستان را با مشکل و کندی مواجه ساخته است . بی شک بیان همه جنایات و ذکر همه مصادیق مجالی دیگر می خواهد که از حوصله این بحث کوتاه خارج است .

چه کسانی از پژاک حمایت میکنند؟

اسناد وابستگی و سیاست دوگانه آمریکا

حاجی‌احمدی که سفر به ایالات متحده داشته است، دراینباره گفته است :” هدف ما یکی است. ما در مورد براندازی حکومت صحبت نمی‌کنیم، ولی خواهان تغییر دموکراتیک در ایرانیم، در این سطح حاضریم با آمریکایی‌ها همکاری کنیم.”وی همچنین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی اعتراف کرد که گروه او اقدام به حملات مسلحانه در داخل خاک ایران می‌کنند، حاجی‌احمدی تصریح کرد که وضعیت ایران به گونه‌ای است که این گروه بدون استفاده از اسلحه قادر به انجام عملیات نیست.
به نوشته اینترنشنال هرالد تریبیون، “آنان هیچ چزییاتی درباره مذاکرات خود یا سطح مذاکره کنندگان فاش نکرده اند اما می گویند رهبر گروه، رحمان حاج احمدی، تابستان گذشته به واشینگتن سفر کرده است هرچند مشخص نیست که با چه کسانی ملاقات داشته است”.این روزنامه می نویسد: بیریار گابار یکی از ۱۱ عضو رهبری پژاک گفت که مذاکراتی عادی با مسوولان آمریکایی داشته اند و به مورد خاصی اشاره نکرد. یکی از محافظان این عضو پژاک نیز گفت که مسوولان این گروه سال گذشته در کرکوک با آمریکایی ها ملاقات کرده اند.
اینترنشنال هرالد تریبیون می افزاید: برخی مسوولان ایرانی، آمریکا را متهم می کنند که گروه پژاک را پشتیبانی و حمایت می کند و از آنان در جنگی مجازی بهره می گیرد، هر چند آمریکا این اتهامات را رد می کند. یک دیپلمات بلند پایه آمریکایی گفته است: هیچ تماس رسمی با این گروه وجود نداشته و از موضوع کمک آمریکا به آنان نیز هیچ گونه اطلاعاتی ندارد. او حتی گفت که حاج احمدی طی سفرش به واشینگتن با مسوولان دولتی آمریکا ملاقاتی نداشته است.
پ ک ک در فهرست سازمان های تروریستی وزات امور خارجه آمریکا قرار دارد و کمک به این گروه غیر قانونی است؛ همزمان آمریکا از هر گونه اشاره ای درباره همکاری با پژاک اجتناب می کند. این روزنامه آمریکایی می نویسد: رهبران این گروه چریکی می گویند آمریکا، پ ک ک را گروهی تروریستی می داند زیرا این گروه با ترکیه، متحد مهم آمریکا می جنگد، اما پژاک تروریست شناخته نمی شود چون با ایران می جنگد.
سیمور هرش، خبرنگار تحقیقاتی مجله نیویورکر در شمارهٔ ۲۷ نوامبر این مجله گزارش داد که گروه پژاک هم از ایالات متحده و هم از اسرائیل کمک دریافت می‌کند. ارلیش روزنامه نگار مستقل آمریکایی نیز در دیدار از پایگاه های پژاک در کوهستان قندیل و پس از انجام مصاحبه با سرکرده های این گروهک صراحتا اعلام می کند: عملیات نظامی پژاک در راستای استراتژی آمریکا در منطقه است. سایت خبری آمریکایی “نیوزمکس” در آگوست ۲۰۰۷ مصاحبه ای با “رحمان حاج احمدی” سرکرده این گروهک انجام می دهد. حاج احمدی که به واشنگتن سفر کرده بود در این مصاحبه می گوید: امیدوارم در دیدار با مقامات ارشد دولت آمریکا درباره وضعیت جاری در ایران و کمک واشنگتن به پژاک گفت وگو و رایزنی کنم. وی در این مصاحبه ادامه می دهد: با کمک آمریکا اقوام کرد را در شورشی که می تواند به کل ایران گسترش یابد هدایت می کنیم. در سال ۲۰۰۴ و درست یک سال پس از اشغال نظامی عراق توسط آمریکا، روزنامه واشنگتن پست و خبرگزاری آمریکایی رویترز گزارش هایی منتشر کردند که بر طبق آن نیروهای سازمان تازه تاسیس پژاک را در حالی که سلاح های آمریکایی در دست داشتند، در اطراف پایگاه نظامی ایالات متحده در سلیمانیه عراق رویت کردند.
یکی از مقامات ارشد حزب جدائی طلب کارگران کردستان( پ ک ک ) به روزنامه حریت گفته است که آمریکا تا سال ۲۰۰۴ میلادی ارتباط نزدیکی با پ.ک.ک.ک داشته است. در همین رابطه “مراد قره ایلان” مرد شماره دو حزب کارگران کردستان، در گفتگو با روزنامه رادیکال گفت: در سالهای ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ تماسهایی با آمریکا داشتیم.قره ایلان در ادامه گفت : در زمان حمله آمریکا به عراق تماس هایی میان واشنگتن و پ.ک.ک برقرار شد و من گمان می کنم که آمریکا برای ورود به منطقه نیازمند پ.ک.ک بود.

پژاک بازوی صهیونیسم در منطقه

روابط و نفوذ رژیم صهیونیستی در کردستان عراق به دهه های۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ دوران جنگ های جدایی طلبانه کردها با دولت برمی گردد در آن دوران این رژیم بر آن بود که با تقویت کردهای عراق در مبارزات جدایی طلبانه شان دولت مرکزی عراق را تضعیف کند که در این مورد مناخیم بگین نخست وزیر وقت اسرائیل با بیان اینکه مقامات نظامی اسرائیل به مبارزان کرد آموزش های نظامی می دهند و از طرفی ملامصطفی بارزانی با اشاره به این موضوع در خاطرات خود پرده از وجود این روابط برداشته اند. “سدات لاجینر” مدیر عامل مرکز مطالعات استراتژیک (ایسرو) در گفتگویی با هفته نامه ترکیش ویکلی گفت: شیمون پرز رئیس اسرائیل ادعا می کند که کردها در سوریه، ترکیه و ایران با اسرائیل همدردی می کنند زیرا که آنها در جاهایی که زندگی می کنند مشکلاتی دارند. این حرفها پیامدهایی برای این سه کشور دارد و نشان از دخالت در جدا کردن مناطق کردنشین دارد.
پس از حمله آمریکا به عراق حضور رژیم صهیونیستی در منطقه تسهیل شد که مهمترین هدف آنها درعراق جلوگیری از تشکیل حکومت های دینی و ملی و فشار برهمسایگان کردستان عراق است که اغلب با مواضع اسرائیل در منطقه دشمنی اساسی دارند. بدین ترتیب رژیم اسرائیل با حضور درعراق گروهها و حرکت هایی را که این رژیم را تهدید می کند نابود ساخته، از فعالیت هایشان جلوگیری نموده یا آنها را تضعیف خواهد کرد. اسرائیل در راستای تحقیق این اهداف در تلاش است تا ذیل پوشش نیرو ها یا موسسات آمریکایی روابط خود را با کردها افزایش دهد. به عنوان مثال گروهی ۶۰ نفری از اکراد به نام “مارن ریشه” برای انجام عملیاتی مانند بمب گذاری، ترور و آدم ربایی در اسرائیل آموزش دیده اند. این همکاری نزدیک با اکراد موجب شده تا ماموران اسرائیلی در پوشش های مختلف به واسطه راهنماهای کرد در مرز ایران و در نقاط حساسی دستگاه های استراق سمع کار بگذارند. این اقدامات که با حمایت بی دریغ نیرو های آمریکایی صورت گرفته است در واقع به اسرائیل این فرصت را می دهد تا حرکات و واکنش های ایران را کاملا تحت نظر داشته باشد. نیروهای امنیتی اسرائیل در کردستان عراق تحت لوای شرکت های اقتصادی و تجاری، اهداف پنهان خود را پیش می برند.
سیمورهرش روزنامه نگار و مقاله نویس جنجالی نشریه نیویورکر در این باره می نویسد: امریکا و اسرائیل از گروههای کرد شورشی در ایران موسوم به “پژاک” حمایت می کنند. وی همچنین می گوید: در تابستان ۲۰۰۶ امریکا و اسرائیل به این گروه که شاخه ایرانی “پ ک ک” محسوب می شود کمک های تجهیزاتی و آموزشی ارائه کرده اند. بنابراین درآینده نه چندان دورنتایج نامطلوب حضور سیاسی، اقتصادی، اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل در عراق بویژه در کردستان عراق، تمامی منطقه را در کام خود فرو خواهد برد. مصداق این ادعا، انجام چندین ترور در منطقه کردستان ایران است که با ترور “ماموستا شیخ الاسلام”، امام جمعه سنندج و به شهادت رساندن یک قاضی و چندین سرباز مرزبانی و انتظامی در منطقه کردستان ایران نمودی عینی یافته است. به گفته هرش هدف اصلی این رژیم در شمال عراق، بوجود آوردن یک میدان حرکتی در مقابل ایران و سوریه و هم چنین مقاومت کنندگان عراقی در این کشور می باشد وی حتی ادعا کرده است که رژیم صهیونیستی به پیشمرگه های کرد (نیروهای نظامی کرد) آموزش های لازم برای آنکه اطلاعاتی درباره تاسیسات هسته ای ایران کسب کرده و در آن خرابکاری کنند؛ ارائه می دهد .این نویسنده معروف آمریکایی معتقد است که ۱۵۰ شرکت متعلق به این رژیم، به شکلی مستقیم یا غیرمستقیم در عراق فعالیت می کنند .
انتشار اخباری مبنی بر جاسوسی اعضای پ ک ک در لبنان به نفع رژیم صهیونیستی نیز تاییدی دیگر بر این مدعاست. سال گذشته پرس تی وی گزارش داد: نیروهای اطلاعاتی ارتش لبنان از هفته گذشته عملیات شناسایی و تعقیب جاسوسان خارجی را در شهر بندری جونیه در شمال بیروت آغاز کرده‌اند که این عملیات تا کنون به دستگیری سه شبه نظامی حزب کارگران کردستان موسوم به پ. ک. ک. و چند جاسوس دیگر رژیم اسرائیل در این کشور منجر شده است.

آینده گروهک پژاک

همانطوریکه تاریخ بارها و بارها نشان داده و در این یکصد ساله اخیر نیز به کرات تکرار شده است ، عاقبت و سرانجام مزدورانی که با دشمن همکاری میکنند و به کشور خود خیانت می کنند ، چیزی جز رسوایی و بی آبرویی در بین ملت و شکست و اضمحلال ، ندامت و پشیمانی برای این قبیل خیانتکاران نخواهد بود . قبل از هر چیز ، خود قوم فهیم و با فرهنگ کرد جواب این مزدوران را داده و با تشکیل « پیشمرگان کرد مسلمان » به مصاف این مزدوران و خیانتکاران به وطن و قوم کرد رفته اند . اقدامات مذبوحانه گروهک در ترور و به شهادت رساندن زنان ، مردان ، کودکان و ائمه جمعه و جماعات کردستان حکایت از عمق عصبانیت و استیصال این گروهک در مواجه با مردم و ناکامی آن در جدا کردن مردم منطقه از نظام دارد . بیش از ۳۰ سال است که این قبیل گروهکها در کردستان فعال اند اما راه به جایی نبرده اند و به نقطه اول بازگشته اند . امروز بیش از هر زمان دیگری پوچی ادعاهای این گروهکها مبنی بر دفاع از حقوق مردم ، برای مردم منطقه روشن و وابستگی آنها به استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا مسجل شده است . امروز دیگر همه مردم کرد منطقه میدانند که این گروهکها در خدمت اغراض شخصی سران گروهکها و جاده صاف کن استکبار جهانی و نظام سلطه اند و « دفاع از خلق » شعاری بیش نیست . لذا هیچگونه عقبه مردمی و پایگاه اجتماعی با ثبات و مداوم نه تنها برای این گروه ، که برای هیچ کدام از گروهکهای ضد انقلاب دیگر متصور نیست.
موضوع دیگر معادلات قدرت جهانی است . تاریخ کردستان نشان داده است که گروههای کردی همیشه ابزاری در دست ابرقدرتها یا کشورهای منطقه بوده اند و بازیگر اصلی ، این قدرتها و کشورهای منطقه بوده اند نه گروهکها ؛ و هر وقت مسائل و موضوعات این کشورها و قدرتها با هم حل شده ، یا یکی از این کشورها توانسته است حاکمیت ملی خودش را با قدرت و قوت اعمال نمایند ،این گروهکها نیز مورد معامله واقع شده و به ورطه فراموشی سپرده شده یا به قربانگاه فرستاده شده اند .
امروز استکبار جهانی از رویارویی مستقیم با جمهوری اسلامی به شدت واهمه دارد . آنها با آنهمه امکانات و تجهیزات و منابع مالی و رسانه ای و مراکز علمی و پژوهشی خود و با برخورداری از تیم های مشاوره ای و عقل تمام عقلای خود ، میدانند که پنجه انداختن با جمهوری اسلامی حماقت است ، لذا این مأموریت را زمانی به سران ناآگاه و زود باور دموکرات و کومله و خبات و … واگذار کردند . وقتی آنها با تودهنی مردم و نظام از صحنه حذف شدند ، عناصر جدیدی بنام پژاک را مأمور اینکار کردند که این گروه نیز بابی میلی مردم به آنها و اقتدار نظام اسلامی در حال اضمحلال و نابودی است ؛ همچنانکه سرنوشت همه بریدگان از کشور و ملت ، خیانتکاران ، تجزیه طلبان و مزدوران بیگانه در طول تاریخ چنین بوده است.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *