۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • بیانیه کمیته فرهنگستان کردی انجمن بی تاوان در محکومیت حمله جنایتکارانه گروهک تروریستی پ.ک.ک به مردم بیگناه و بی دفاع در دیاربکر ترکیه

بیانیه کمیته فرهنگستان کردی انجمن بی تاوان در محکومیت حمله جنایتکارانه گروهک تروریستی پ.ک.ک به مردم بیگناه و بی دفاع در دیاربکر ترکیه

  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
  • ۴۳۵ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، کمیته فرهنگستان کردی انجمن بی تاوان در بیانیه‌ای حمله عناصر گروه تروریستی پ.ک.ک به مردم مظلوم و بی دفاع دیاربکر را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: حمله تروریستی عناصر گروهک تروریستی پ.ک.ک به مردم ستمدیده‌ی کردستان ترکیه تاکنون ده‌ها کشته و هزاران آواره بجای گذاشته است.در طول تاریخ ننگین گروه های تروریستی به ویژه گروهک پ.ک.ک و نهادهای اقماری آن که براساس تعرض به حقوق مردمان مظلوم و بی دفاع تحت نام حمایت از آزادی کرد و کردستان بوده نشان داده‌اند که ریاکاری و دروغگویی‌های سران گروه ماهیت اصلی سازمان های تروریستی می باشد. دولت‌های غربی به ویژه دولت تروریست پرور آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه هم به جز غرولند و تظاهر به مخالفت با اقدامات تروریستی هیچ کاری نکرده و نمی‌کنند بلکه به منظور رسیدن به امیال غیرانسانی خود به تجهیز سازمان های تروریستی نیز می پردازند.. تنها وجدان انسان های بیدار و آگاه دنیای متمدن است که در این روزهای سیاهی که به بخشی از انسانهای جامعه بشری تحمیل شده است، بیدار است و قلدری سازمان های تروریستی تحت حمایت کشورهای محور شرارت را تجاوز به آزادی و حرمت و کرامت خود می‌داند.

در ادامه این بیانیه آمده است: کدام انسان، کدام وجدان بشری، کدام قانون دنیای متمدن به سران سازمان تروریستی پ.ک.ک اجازه داده افسار گسیخته و بی‌محابا انسان‌هایی را که در خانه خود نشسته و زندگی می‌کنند، مورد تجاوز قرار دهد. خانه‌هایشان را بر سرشان خراب کند. مردم را آواره‌ی کوه و بیابان‌ها سازد. امنیت و سلامت و جان و مال زنان و مردان و سالمندان و کودکان را آماج بمب و گلوله قرار دهد؟ این چه دنیای وحشی و فاقد اصول انسانی است که جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی را به عده ای مجهول الهویت که با خود نام کرد و کردستان را به یدک می کشند، اجازه می‌دهد؟

مردم با فرهنگ و با غیرت کردستان خود را در کنار زحمتکشان و زنان و مردان و کودکان کردستان ترکیه می‌‌بیند. ما هر گونه تجاوز به حقوق انسان و به خطر انداختن امنیت و آزادی مردم  را در هرکجای دنیا باشد، تجاوز به حقوق خود می‌دانیم. ما جنگ و جنایت آشکار و قلدرانه‌ی سران پ.ک.ک علیه مردم زحمتکش را تجاوز به حقوق انسانی خود می‌دانیم و آن را به شدت محکوم می‌کنیم. بساط تمام سازمان های تروریستی در تمام دنیا به ویژه گروهک تروریستی پ.ک.ک و نهادهای اقماری آن باید فورا برچیده شده و به اشغال زورگویانه و ضدانسانی و به خطر انداختن جان و مال و زندگی مردم خاتمه دهد. سران پ.ک.ک و حامیان تحمیلی تروریست ها به مردم کردستان، باید به عنوان جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی محاکمه شوند.

در خاتمه این بیانیه آمده است: ما از وجدان های آگاه و بیدار در سراسر جهان دعوت می‌کنیم که صدایشان را علیه جنایت های گروه های تروریستی به ویژه گروه پ.ک.ک که مردم چندین کشور منطقه را سالیان سال است در رعب و وحشت اعمال جنایتکارانه خود فرو برده اند بلند کنند و برای قطع فوری این جنایت های جانسوز و خاتمه دادن به اشغال و ویران کردن خانه‌های مردم و کشتار و آواره کردن ده‌ها هزار انسان بی‌دفاع و بی‌پناه، تلاش کنند. دنیای انسان های بی دفاع و مظلوم دنیای صلح و آزادی و برابری و حفظ حرمت و کرامت انسان است. متجاوزان به این حقوق و اصول انسانی در پیشگاه تاریخ سرافکنده و نهایتا محکوم به زوال هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین