۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بکر بوزداغ: نمایندگان HDP در پارلمان ترکیه توسط کوه قندیل انتخاب شده اند

بکر بوزداغ: نمایندگان HDP در پارلمان ترکیه توسط کوه قندیل انتخاب شده اند

  • ۲۰ مهر ۱۳۹۴
  • ۳۱۵ بازدید
  • ۰
نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها چون توسط مرکز کوه قندیل انتخاب شده اند به همین دلیل نتوانستند به پ.ک.ک دستور خلع سلاح و ترک کشور را صادر کنند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از خبرگزاری اخلاص، بکر بوزداغ، وزیر مسائل اروپایی سابق ترکیه و نامزد شهر استانبول در انتخابات پارلمان ترکیه از حزب عدالت و توسعه در اظهاراتی عنوان کرد: بعد از مبارزه ۳۰ ساله ترکیه با پ.ک.ک، حزب عدالت و توسعه روند مذاکرات صلح را برای پایان دادن به مسائل ترکیه مطرح کرده و در این روند سرمایه گذاری بسیار زیادی صورت داد. در واقع روند مذاکرات صلح کرد – ترک به مانند روند حل و فصل مسائل ایرلند بود. ولی چون در ایرلند حزبی سیاسی وجود داشت که دستور خلع سلاح به طرف مسلح مذاکره را داده و آنان نیز سلاح های خود را زیر زمین دفن کرده و بر روی آنان بتن ریختند مسئله حل و فصل پیدا کرد. ولی حزب سیاسی داخل ترکیه که می تواند به پ.ک.ک دستور خلع سلاح صادر کند (اشاره به حزب دموکراتیک خلق ها) اگر چه توسط ملت ترکیه انتخاب شده است ولی نمایندگان آنان الگوی ملت ترکیه نیستند. نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها چون توسط مرکز کوه قندیل انتخاب شده اند به همین دلیل نتوانستند به پ.ک.ک دستور خلع سلاح و ترک کشور را صادر کنند. به همین خاطر چون در روند مذاکرات صلح خلع سلاح پ.ک.ک صورت نگرفت این روند تا خلع سلاح پ.ک.ک به تعلیق درآمده است.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: در انتخابات ۷ ژوئن ۲۰۱۵ ترکیه اگر حتی حزب دموکراتیک خلق ها نیز حدنصاب انتخابات را کسب نمی کرد باز پ.ک.ک عملیات نظامی خود در ترکیه را آغاز می کرد. چیزی که مهم است این مسئله است که حزب دموکراتیک خلق ها با این که توانست حدنصاب انتخابات را به دست آورده و ۸۰ نماینده به پارلمان ترکیه بفرستد با این وجود باز هم پ.ک.ک اقدامات نظامی خود در داخل ترکیه را آغاز کرد. به همگان ثابت شده است که این عملیات ها در هر صورت آغاز می شد. هدف این عملیات نظامی که در دوران بلاتکلیفی سیاسی آغاز شد در واقع جدا کردن بخشی از مناطق ترکیه از این کشور بود.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *