۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • عضو سابق آک پارتی: امکان دیدار با اوجالان باشد با تمام وجود با وی دیدار خواهم کرد/ سیلوان با غزه تفاوتی ندارد

عضو سابق آک پارتی: امکان دیدار با اوجالان باشد با تمام وجود با وی دیدار خواهم کرد/ سیلوان با غزه تفاوتی ندارد

  • ۲۰ مهر ۱۳۹۴
  • ۳۶۷ بازدید
  • ۰

اگر امکان دیدار با عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک وجود داشته باشد با تمام وجود این دیدار را خواهم پذیرفت.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، سلیم انصاری اوغلو، از وزاری سابق کردتبار ترکیه و عضو حزب عدالت و توسعه بعد از آن که در لیست انتخاباتی این حزب در انتخابات ۱ نوامبر ۲۰۱۵ پارلمان ترکیه جای نگرفت پس از آن که نامزدی مستقل خود از شهر دیاربکر را در انتخابات پارلمان ترکیه اعلام کرد در مصاحبه ای مطبوعاتی شرکت کرده و اعلام کرد: اگر امکان دیدار با عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک وجود داشته باشد با تمام وجود این دیدار را خواهم پذیرفت. ما در کشور به خصوص در مناطق کردنشین برده جنگ نخواهیم بود ما در این مناطق سفیر صلح خواهیم بود. برای دیدار با عبدالله اوجالان از وزارت دادگستری ترکیه اقدامات قانونی برای اخذ این اجازه را طی خواهم کرد. اگر این امکان وجود داشته باشد به دیدار اوجالان خواهم رفت و در بازگشت تمام واقعیت ها را به حکومت ترکیه حتی حزب جمهوری خواه خلق و حزب حرکت ملی منتقل خواهم کرد. در خصوص این مسئله نباید تبعیض اعمال شود زیرا این موضوع مهمترین مسئله سیاسی کشور است. سالیان سال برای حل و فصل مسئله کردهای ترکیه در داخل حزب عدالت و توسعه تلاش کردم. در خصوص این مذاکرات اقدامات زیادی صورت دادم برای تداوم تلاش در چارچوب روند مذاکرات صلح در انتخابات پارلمان ترکیه به صورت مستقل شرکت خواهم کرد.
این عضو سابق آک پارتی تاکید کرد: بعد از انتخابات پیش رو ترکیه وارد یک دوران بسیار متفاوت خواهد شد. احتمال بر هم خوردن تعادل قدرت میان احزاب بسیار زیاد است. زیرا در روندی که کشور در آن قرار دارد اعتمادها به احزاب سیاسی کم شده است. در پارلمان آینده نمایندگان مستقل خواهند توانست نقش مهمی بازی کنند. برای پایان دادن به خونریزی های موجود در کشور یک جریان جدید باید به وجود آید.
انصاری اوغلو افزود: در منطقه کردنشین ترکیه خونریزی ها ادامه دارد. اکنون “سیلوان” با “غزه” هیچ تفاوتی ندارد. انسان ها در آن جا در شرایط بسیار وحشتناکی زندگی می کنند. بیمارانی که نیاز به جراحی دارند برای انتقال به بیمارستان نمی توانند از خانه هایشان بیرون بیایند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین