۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • صلاح الدین دمیرتاش: نشانه های جنگ جهانی سوم در سوریه وجود دارد/ آمریکا، روسیه و چین وارد جنگ نظامی در سوریه شده اند

صلاح الدین دمیرتاش: نشانه های جنگ جهانی سوم در سوریه وجود دارد/ آمریکا، روسیه و چین وارد جنگ نظامی در سوریه شده اند

  • ۲۰ مهر ۱۳۹۴
  • ۳۳۲ بازدید
  • ۰
آمریکا، روسیه و چین به صورت نظامی وارد سوریه شده اند. در واقع در سوریه به وسیله سایر بازیگران، جنگ جهانی سوم طراحی خواهد شد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری اخلاص، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در مصاحبه مطبوعاتی خود با اشاره به جنگ سوریه عنوان کرد: ابعاد جنگ سوریه دیگر منحصر به داخل این کشورنیست. جنگ داخلی سوریه در روزهای پیش رو عمیق تر نیز خواهد شد. ترکیه در منطقه خاورمیانه یک بازیگر بسیار مهم است. مرز زمینی سوریه – ترکیه مهم ترین مرز زمینی در منطقه خاورمیانه است. تمام تحولات سوریه برای ترکیه مهم بوده و بسیار تاثیر گذار است. میلیون ها پناهنده سوری در خاک ترکیه هستند. در چنین شرایطی نقشی که ترکیه باید در قابل سوریه ایفا کند این است که نسبت به تمام بازیگران داخلی سوریه موضعی یکسان اتخاذ کند. ترکیه می تواند در سوریه به عنوان یک بازیگر طراز اول به حساب آید. این کشور باید با گروه های موجود در سوریه تماس برقرار کند. حمایت های تسلیحاتی از برخی گروه ها در داخل سوریه نخواهد توانست مسئله این کشور را حل کند. ترکیه باید جانبداری از برخی گروه ها در داخل ترکیه را لغو کرده و در مقابل دولت اسلامی عراق و شام (داعش) رفتاری قاطعانه اتخاذ کند.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: از بدتر شدن وضعیت در سوریه نگران هستیم. جنگ در سوریه عمیق تر خواهد شد. زیرا کشورهای بزرگ و قدرت های جهانی در این کشور به جنگ نیابتی روی آورده اند. در واقع در سوریه به وسیله سایر بازیگران جنگ جهانی سوم طراحی خواهد شد. قدرت های درجه یک جهان در مسائل سوریه مطرح شده اند. آمریکا، روسیه و چین به صورت نظامی وارد سوریه شده اند. از میان نیروهای ائتلاف بین المللی علیه داعش اقدامات مستقلی از سوی برخی قدرت ها صورت خواهد گرفت. تمام این تحولات نشانه های عمیق تر شدن جنگ در سوریه است.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *