۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • برای اولین بار تحقیقات علیه سازمان تروریستی پ.ک.ک درخصوص قاچاق انسان آغاز شد

برای اولین بار تحقیقات علیه سازمان تروریستی پ.ک.ک درخصوص قاچاق انسان آغاز شد

  • ۲۵ آبان ۱۴۰۰
  • ۲۵۸ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، هنگامی که سازمان تروریستی جدایی‌طلب پ‌ک‌ک و شاخه سوری آن PYD-YPG نتوانستند حامیانی پیدا کنند، کودکان را برای جنگ به میدان بردند. YPG که در سال ۲۰۱۹ به سازمان ملل متعهد شد، سازمان تروریستی پ‌ک‌ک که در گزارش قاچاق انسان آمریکا نیز ثبت شده بود، کودکان را به خانه نمی‌فرستاد و به طور فزاینده‌ای به تمرین کودکان جنگجو در به اصطلاح SDF ادامه داد. از سال ۲۰۱۷، ناظران بین‌المللی گزارش داده‌اند که YPG و YPJ به زور کودکان را از اردوگاه‌هایی که آوارگان داخلی در شمال شرقی سوریه در آن پناه گرفته‌اند، جمع‌آوری کرده‌اند. بر اساس گزارش حقوق بشر سوریه (SOHR)، تنها در ۶ ماه اول سال ۲۰۲۰، ۳۵۰ کودک خانواده های عرب ۱۳ تا ۱۶ ساله به زور توسط PKK/YPG در حسکه، رقه و دیرالزور بازداشت شده اند.

فرماندهی کل ژاندارمری تحقیقی را در مورد “سازمان تروریستی PKK/YPG مرتکب قاچاق انسان” آغاز کرد. در نشستی که در تاریخ ۱۲ اکتبر ۲۰۲۱ در آنکارا به ریاست محمد اوکمن، معاون مدیر کل امور قانونگذاری وزارت دادگستری با حضور نمایندگان وزارت دادگستری، اداره کل امور جنایی، عالی برگزار شد. دادگاه، ریاست مدیریت مهاجرت، اداره کل امنیت و فرماندهی کل ژاندارمری، جنایت “قاچاق انسان” سازمان تروریستی PKK محکوم شد.

پس از این جلسه مقرر شد که تعریف جرم «قاچاق انسان» مندرج در ماده ۸۰ قانون مجازات ترکیه از نظر تعقیب قضایی مدیران و اعضای سازمان تروریستی از نظر اعمالشان در این زمینه کافی باشد. محدوده. در این جلسه همچنین مقرر شد پس از مشخص شدن اینکه تا به امروز هیچ تحقیقی از این سازمان در خصوص جرم قاچاق انسان صورت نگرفته، مراتب به وزارت کشور گزارش شود.

در چارچوب تحقیقات، پرونده ۶۱۶ کودک زیر ۱۸ سال که توسط سازمان تروریستی پ.ک.ک/YPG از سوی فرماندهی ژاندارمری استان قربانی قاچاق انسان شناخته شده بودند، در دست بررسی است. در بررسی انجام شده توسط واحدهای ریاست مدیریت مهاجرت، گزارشی مبنی بر قربانی شدن ۶ کودک قربانی قاچاق انسان تهیه شد.

فرماندهی ژاندارمری استان شیرناک که پس از جلسات و بررسی‌ها وارد عمل شد، فاش کرد که ۲ دختر که در تاریخ ۱۶ اکتبر ۲۰۲۱ با اقناع به تصرف درآمده‌اند، در سن ۱۴ سالگی به عضویت سازمان تروریستی پ‌ک‌ک/YPG درآمده و مجبور شده‌اند. برای خدمت به سازمان زمانی که مشخص شد این سازمان در محدوده عملیات انجام شده توسط تیم های ژاندارمری به «قاچاق انسان» می پردازد، برای اولین بار با اتهام «قاچاق انسان» در ترکیه، تحقیقات علیه سازمان تروریستی پ.ک.ک در ترکیه آغاز شد. . تحقیقات از سوی دادسرا همچنان ادامه دارد.

سازمان تروریستی PKK/YPG از سال ۱۹۸۴ از کودکان به عنوان منابع انسانی در فعالیت های مسلحانه استفاده می کند. از سال ۲۰۱۷، ناظران بین‌المللی گزارش داده‌اند که YPG و YPJ به زور کودکان را از اردوگاه‌هایی که آوارگان داخلی در شمال شرقی سوریه در آن پناه گرفته‌اند، جمع‌آوری کرده‌اند.

بر اساس گزارش سازمان حقوق بشر سوریه، ۳۵۰ کودک خانواده های عرب ۱۳ تا ۱۶ ساله تنها در ۶ ماه اول سال ۲۰۲۰ توسط PKK/YPG در حسکه، رقه و دیرالزور به اجبار بازداشت شدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *