۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • بافل و قباد طالبانی برای بازگرداندن اعتماد ترکیه به MIT کمک می کنند تا کادرهای پ.ک.ک را بکشد

بافل و قباد طالبانی برای بازگرداندن اعتماد ترکیه به MIT کمک می کنند تا کادرهای پ.ک.ک را بکشد

  • ۱۵ تیر ۱۴۰۲
  • ۱۶۲ بازدید
  • ۰

فعال سیاسی: اتحادیه میهنی کردستان برای بقای خود آماده هرگونه سازش است

انجمن بی تاوان : بافل و قباد طالبانی برای جلب مجدد اعتماد ترکیه، شروع به کمک به سازمان اطلاعات ترکیه (MIT) برای فروش کادرهای پ.ک.ک و کشتن آنها کرده اند، ناظران معتقدند که اتحادیه میهنی کردستان برای متقاعد کردن ترکیه آماده هر کاری است.

خبرگزاری رسمی ترکیه روز چهارشنبه گزارش داد که سازمان اطلاعات ترکیه (MIT) جلال کایا، رئیس اطلاعات پ ک ک در عراق را در عملیاتی در منطقه کردستان عراق (KRG) هدف قرار داده است.

گفتنی است که در سال های اخیر اکثر کادرها، مقامات و فعالان پ.ک.ک در مناطق تحت کنترل نیروهای امنیتی اتحادیه میهنی کردستان کشته شده اند. ی.ن.ک و MIT ترکیه در حال انجام توطئه مشترک برای کشتن افراد تحت تعقیب هستند.

روز شنبه ۳ آوریل ۲۰۲۳، سازمان هواپیمایی کشوری ترکیه پروازهای فرودگاه بین المللی سلیمانیه را به حالت تعلیق درآورد. وی دلیل آن را افزایش فعالیت های پ.ک.ک در استان سلیمانیه عنوان کرد.
قرار بود تحریم فرودگاه سلیمانیه از سوی ترکیه در هفته جاری لغو شود اما برای شش ماه دیگر تمدید شده است.

بر اساس گزارش ها، مقامات اتحادیه میهنی کردستان کمک های زیادی به سازمان میت ترکیه کرده اند، در این مدت ده ها تن از کادرهای پ.ک.ک در اتحادیه میهنی از جمله (حسین ارسان) که به عنوان پناهنده سیاسی در سلیمانیه زندگی می کرد، هدف قرار گرفت.

چند روز پس از این حادثه، رسانه رسمی دولتی ترکیه گزارش داد که سازمان اطلاعات این کشور (MIT) در حمله ای در چمچمال، سه مقام پ.ک.ک کشته شدند.

خبرگزاری رسمی دولتی آناتولی گزارش داد که سه مقام پ ک ک به نام های فهمی اوگمن با نام مستعار سینان دزوار، محمت صالح چاکال، مستعار مظلوم کوچر و احمد در حمله سازمان اطلاعات ترکیه MIT در اطراف سلیمانیه (چمچمال) کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی ترکیه، فهمی اوگمن که در این حمله هدف قرار گرفت، در فهرست افراد تحت تعقیب دولت ترکیه قرار داشت.

مرکز رسانه ها و مطبوعات نیروهای (HPG) در ۴ ژوئن ۲۰۲۳ اعتراف کرد که این سه مقام در حمله دولت ترکیه کشته شدند.

اخیراً یکی دیگر از کادرهای پ.ک.ک به نام رمضان گونش توسط ترکیه در سلیمانیه ربوده شد، اما پ.ک.ک بعدا اعلام کرد که گونش تصمیم به ترک پ.ک.ک گرفته و خود را تسلیم ترکیه کرده است، اما رسانه های پ.ک.ک گونش را «جاسوس» خطاب کردند. (MIT) رمضان گونش یکی از اعضای پ.ک.ک/KCK را در عملیاتی در سلیمانیه دستگیر و به ترکیه بازگرداند.

در ۱۳ ژوئن ۲۰۲۳، یکی دیگر از مقامات گروه کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) که مسئول سازمان‌های این گروه در پنجوین بود، در حمله ترکیه کشته شد.

حسین محمدی که در داخل پ‌ک‌ک به اردل آمد معروف است و مدت‌هاست در پنجوین به آموزش کادرهای پ‌ک‌ک می‌پردازد، روز دوشنبه در کوه آسوس در نزدیکی روستای گالاله توسط نیروهای ترکیه کشته شد.

وی کادر پ.ک.ک در پنجوین یکی از اعضای برجسته پژاک بود، اما بعداً از رانیه به قندیل برده شد.

بر اساس گزارش ها، حسین محمدی اهل مریوان در شرق کردستان، همسایه پنجوین، قبل از پیوستن به پ.ک.ک با پ.ک.ک آشنا بوده و در سال ۲۰۱۳ به همراه برخی از فرماندهان نظامی آن به پ.ک.ک پیوسته و با اتحادیه میهنی کردستان نیز آشنا بوده است. او در آن سال خانواده و فرزندانش را ترک کرد و از ترس پ.ک.ک با آنها تماسی نداشت.

در همین حال، در ۱۴ ژوئن ۲۰۲۳، خبرگزاری رسمی (آناتولی) گزارش داد که در عملیاتی از سوی آژانس اطلاعاتی MIT، یکی دیگر از رهبران پ ک ک مسئول حمله در ازمیر در سال ۲۰۱۷، یک پلیس دولتی ترکیه را هدف قرار داد.
به گزارش این خبرگزاری، نام رهبر پ ک ک عبدالقهار کاراساچ است که در سازمان های پ.ک.ک به علیشیر چیا معروف است.

به گفته آناتولی، او در صدر فهرست تحت تعقیب ترکیه و یکی از مقامات سازمان ویژه بود که مسئولیت انجام عملیات و فعالیت های اطلاعاتی در داخل پ ک ک را بر عهده داشت.

پ ک ک از شک تا یقین

پیش از این، سازمان آزادی زنان کردستان (رژاک) که گروهی وابسته به گروه تروریستی کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) است و شعبه‌ای در سلیمانیه دارد، در بیانیه‌ای در ۱۳ ژوئن ۲۰۲۳ درباره کشتار کادرهای پ‌ک‌ک، اتحادیه میهنی کردستان را مقصر دانست.

در این بیانیه آمده است افرادی که از ظلم و ستم در ترکیه گریخته و به اقلیم کردستان به ویژه سلیمانیه آمده اند و این شهر را “لانه صلح” می دانند، اما “با تروریسم و ​​کشتار مواجه شده اند.”

وی نمونه هایی مانند شکری سرحد، زکی چلبی، ناگیهان اکارسل و حسین آراسان را ذکر کرد.

سازمان زنان پ‌ک‌ک سپس در بیانیه‌ای به اتحادیه میهنی کردستان تردید کرد و گفت: «این جای سوال است که در شهری مانند سلیمانیه که به شهر فرهنگ شهرت دارد، تحت رژیمی که طرفدار اتحاد و آشتی کردها در هر چهار بخش است، امنیت وجود دارد. آژانس‌ها هوشیار هستند، اما تاکنون عاملان همه این ترورها ناشناخته مانده‌اند.

با این حال، به نقل از پایگاه خبری، پ.ک.ک در سلیمانیه هیچ تردیدی در مورد اتحادیه میهنی کردستان ندارد و مسلم است که نهادهای وابسته به اتحادیه میهنی کردستان و بافل طالبانی پشت حملات به کادرهای پ.ک.ک در منطقه هستند.

اتحادیه میهنی سلیمانیه را به حراج می گذارد نه کادرهای پ.ک.ک

در همین راستا، شاهین صدیق، فعال سیاسی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری گفت: بافل و قباد طالبانی برای تقویت خود آماده خیانت به همه احزاب هستند و اخیرا جنگ را وارد خانه های احزاب شرقی کرده است. برای اینکه بهانه ای برای مسلح کردن آنها داشته باشند، آنها آشکارا بخشی از دستور کار خارجی شده اند.

وی ادامه داد: اکنون که فرودگاه سلیمانیه در محاصره است، آنها برای رسیدن به منافع خود حاضرند برای آن کشور هر گونه سازش کنند. اکنون در ارائه فیش و مکان یابی کادرهای پ.ک.ک کاملاً مشخص است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین