۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بازگشت چند عضو نوجوان پ.ک.ک به خانه

  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
  • ۱۷۳ بازدید
  • ۰

یکی از نوجوانان ۱۳ ساله ای که از کمپ پ.ک.ک گریخته، فرزند یکی از مادرانی است که در برابر ساختمان شهرداری دیاربکر تحصن کرده بود.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از شبکه ی تلویزیونی NTVmsnbc بعدازظهر دیروز سه تن از دخترانی که به قصد انتقال به کوهستان قندیل و پیوستن به شاخه ی نظامی پ.ک.ک، در یکی از خانه های مسکونی شهر یوکسک اُوای حکاری پنهان شده بودند، به طور مخفیانه با خانواده های خود تماس گرفته و خواستار بازگشت به خانه شدند و نیروهای امنیتی ترکیه با ردیابی این تماس تلفنی، توانستند خانه ی مزبور را محاصره کرده و سه دختر ۱۶، ۱۷ و ۲۲ ساله را آزاد کنند. آنان پس از یک بازجویی کوتاه به خانواده های خود تحویل داده شدند. هر سه دختر مزبور، فرزندان خانواده هایی بودند که از دو هفته پیش در مقابل ساختمان شهرداری دیاربکر، اجتماع و تحصن کرده بودند.
از دیگر سو، در یکی از نقاط خروجی شهر یوکسک اُوا، دو نوجوان کُرد و دو نفر از افرادی که قصد داشتند آنها را به کمپ های پ.ک.ک ببرند، دستگیر شدند.
در همین حال یک نوجوان ۱۳ ساله که از دو ماه پیش به شاخه ی نظامی پ.ک.ک پیوسته بود، از کمپ فرار کرده و دیروز به زادگاه خود در بیت الشباب شرناخ بازگشت. فرماندار بیت الشباب با حضور در جمع خانواده ی این نوجوان، از آنها خواست مراقب فرزندان خود باشند و آرزومند آن شد که نوجوان مورد اشاره به خواندن درس ادامه دهد.
موضوع پیوستن کودکان و نوجوانان کم سن و سال به شاخه ی نظامی پ.ک.ک، با اجتماع و تحصن بیش از هفتاد خانواده ی کُرد در برابر شهرداری دیاربکر، در صدر اخبار ترکیه قرار گرفته و اغلب رسانه های ترکیه به طور گسترده به بازتاب اخبار مربوط به این رویداد می پردازند.
بشیر آتالای معاون نخست وزیر ترکیه امروز در شهر کردنشین دیاربکر، ضمن حمایت از تحصن مادران کُرد، اعلام کرد که بروز چنین واکنش هایی، در حد یک انقلاب بزرگ اهمیت دارد و می تواند به استقرار صلح و دموکراسی کمک کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین